Bedoel je zoals in "Mijn leven in puin? ". Dan gaat het forum je niet helpen en heb je professionele hulp nodig ben ik bang.
Ik zou zeggen maak een begin, waar dat maakt helemaal niet uit, maar handig is om bij de weggooi te beginnen, geef alles van die curverdozen, neem 1 uur per dag als begin, zet die telefoon uit 9 van de 10 x is juist dat die afleiding, oo ff spelletje doen, oo een app, oo een bericht, oo een mail, oo zp stoppen en bewaar dat voor de avonden begin gewoon ergens niet nadenken doen, het eerste waar je tegenaan loopt oppakken en opruimen doos weggooi doos bewaar doos feest Je zult zien dat als je gewoon maar ergens begint je er komt, niet bij de pakken neerzitten, niet denken pffff straks maar
lijst maken wat er opgeruimd moet worden dus per kamer/kast lijst maken wat per week schoonmaken / per dag en dan ook grote klussen erbij inderdaad doos/vuilniszak kan weg,twijfel en bewaren
Wat mij altijd erg helpt is het motto "niet met lege handen lopen". Bij iedere beweging door het huis die ik maak, pak ik iets op en ruim het op. Echt iedere keer dat ik door de kamer loop. Soms vul ik dat aan met als ik nou voor ieder dingetje dat ik heb opgeruimd, nog 1 dingetje doe/opruim. Dan zit ik niet tegen een berg van klussen aan te kijken, maar kleine stapjes. Niemand kan 50 kilo ineens afvallen en niemand kan zo'n berg werk ineens verzetten. Ieder stapje is er 1. Als het bij mij heel erg uit de hand zou lopen, zou ik denk ik een vriendin vragen te komen helpen. Die bekijkt het met andere ogen dan ik. En het werkt veel sneller met zn tweeen.
Er zijn nu drie mensen die je hulp aanbieden(inclusief ikzelf). Neem deze hulp aan zou ik zeggen....maar je reageert er niet eens op Verder worden er genoeg adviezen gegeven. Kleine beetjes tegelijk.
Ik heb via pb met iemand contact. Nog niet terug kunnen reageren. Maar ik vroeg geen fysieke Hulp, iemand in je huis uitnodigen zou jij dat doen? Heel lief hoor maar niet wat ik bedoelde met post hier
Ts, ik werk zelf als ambulant begeleidster en zou je sterk adviseren om contact op te nemen met maatschappelijk werk. Zij kunnen je écht op weg helpen. En no-way dat ze je kids weghalen, dat gebeurd heus niet zo maar. Zelf kom je er blijkbaar niet uit. Doe er wat aan, voordat je straks wel bij RTL 4 Mijn leven in puin terecht komt. Ik zou het juist heel dapper vinden als je 'de ballen' helpt om hulplijnen in te schakelen.
Herkenbaar!!!. hier ook moeite met opruimen, komt ook omdat ik honderden hobbies heb die ik allemaal tegelijk uitvoer, en dat vaak belangrijker vind dan huishouden erg he?!?! Heb wel veel gehad aan de site Chore Wars :: Claim Experience Points for Housework Je maakt een account (of meerdere voor meerdere gezinsleden, man bijvoorbeeld) en dan kan je tegen elkaar 'strijden'. Beetje als een spel tegen elkaar, maar dan om het huishouden. Je krijgt er punten voor en dan proberen meer punten te krijgen dan vorige maand Misschien is dit iets, vooral als je een beetje competatief ingesteld bent. Moet zeggen dat ik met periodes heel actief ben, om het het volgende moment weer helemaal niks mee te doen. Verder lees ik mee, misschien dat er nog goede tips voorbij komen, al ken ik de meeste al wel.
Antares ik heb zelf een tijdje een vriendin/oppas laten helpen schoonmaken. We deden het samen. Was ook gezellig en hielp me. Ik kon zelf bepalen wanneer ze kwam, om de week, om de 2 weken of als er langer tussen zat kon het ook. Ik gaf haar 12,50 per uur. Langzaam ben ik verder genezen. En nu lukt het zelf. Ik had echt iemand nodig om samen mee op te werken. En dan was mijn huis weer even netjes zodat ik gelegenheid had om het zelf bij te houden. En... dat bijhouden mislukte, flink van gebaald en geschaamd, maar het kwam wel door mijn mentale toestand. Sporten met personal trainer heeft me ook geholpen, maar dat is dan weer erg duur...
o ja ik deed op een minder goede dag (dus niet op een slechte dag) ook 15 minuten in huis wat doen, half uur zitten, 15 minuten werken , half uur rusten... hielp ook. Belangrijk voor jou is nu ook om goed na te denken wat het beste bij jou past, je hebt veel tips nu, voeg je eigen creativiteit erbij, en WEES TROTS OP ALLES WAT JE WEL GEDAAN HEBT!! Mijn psycholoog zei: Ook al is het maar heel klein...
Bij mijn buren is laatst via het leger des Heils flink opgeruimd en schoongemaakt. Ze zijn 2 dagen geweest met een man of 6. Persoonlijk zou ik echt hulp inschakelen via een instantie. Die begeleiden je en weten precies wie of wat er ingeschakeld kan worden. Mocht je het zelf willen aanpakken vraag dan of er een vriendin, familielid wilt helpen. Begin op zolder en gooi, geef of verkoop alles wat je de afgelopen tijd niet gebruikt hebt. Daarna de slaapkamers, badkamers en daarna beneden. Zorg dat er in de kamers genoeg opbergruimte is zodat je spullen van beneden af meteen een plekje kan geven. Gooi prulletjes weg, zo min mogelijk losse rommel en speelgoed in kasten. Was geen nieuwe was voordat de vorige helemaal is opgeruimd en weg gestreken. Administratie in de avonduren doornemen en meteen de juiste plek geven. Zodra alle grootste rommel weg is kun je middels zo'n online programma alles bij gaan houden. Dan komt vanzelf een keer de inhoud van een kledingkast aan de beurt. Eerst de grootste chaos weg uit je hoofd en huis! Veel succes met alles!
Wat vervelend dat je je zo voelt. Chaos in je leven en in je huis gaan niet echt samen, al is het vaak wel een logisch gevolg. Voor de administratie: Ik heb een brievenhouder. Als post binnenkomt ligt het op het aanrecht. Na openmaken gaat het in de brievenhouder als ik er nog wat mee moet doen (betalen oid). 1x per maand als het loon binnenkomt maak ik die dingen over. Daarna gaat het naar boven in een postvakje. Wanneer die vol is, gaat het in geordende mappen. Alles wat bij elkaar hoort bij elkaar. Laatste is achteraan (vind ik zelf het fijnste). Wat betreft de schoonmaak: ik heb sinds kort een schema gemaakt. Drie kolommen. Eerste kolom de dag, tweede naam van man, derde naam van mij. Daarachter staan de wekelijkse en tweewekelijkse taken. Daaronder in een andere tabel twee kolommen met ieders taken die over langere tijd herhaalt moeten worden. Ik denk dat ik daar een schoonmaak kalender voor haal. Die schijnen er te zijn. Succes met orde krijgen. Wie weet kan je therapeut je ermee helpen?
Ooh ik lees net dat er wel wat meer nodig is. Misschien kan je samen met je vriend of man en/of ouder(s) de boel in een weekend aanpakken en dan de rest op orde houden met die takenlijsten..? Kamer voor kamer en dan stapels maken wat weg kan en wat je wilt houden. Waar woon je? Misschien zijn er mensen die je willen helpen?
Ja dat zou ik doen. Ik heb dat in het verleden ook moeten doen. Heb ook hulp aanvaard en was er enorm blij mee. Vandaar dat ik het jou aanbood
Antares. Hier heeft een vriendin me geholpen. We hebben echt de heeeele zolder in twee avond leeg gehaald en uitgezocht. Alles wat ik niet weg durfde doen, mikte zij zo in een doos voor het ldh. Het heeft me zo geholpen, nu kan ik het veel beter bijhouden. Dus ja, echt iemand in huis helpt meer dan kletsen vrees ik Ik weet hoe genant ik het de eerste 5 minuten vond, maar daarna was ik zoooo blij!!
Ik zou ook iemand (een bekende of iemand van een instantie) in vertrouwen nemen en bij je thuis laten komen om samen aan te pakken. Even doorzetten.
Kletsen met andere vrouwen die ook rommel in huis hebben gaat je niet helpen hoor, sorry. Hier hebben we de afgelopen jaren ook veel rotzooi opgespaard. Overal rommelhoekjes. De afgelopen maanden hebben we het gewoon aangepakt (ik en vriend). Begonnen met de schuur. En daarna in huis elk rommelhoekje / kast per keer aangepakt. Inmiddels bijna alles klaar, en kan je zeggen dat 90% bij het afval/kringloop is beland. Probeer het gewoon samen met je man en anders een familielid/vriendin ofzo? En anders echt iemand van buitenaf. Alleen door het te DOEN kom je ervan af..
mee eens. schop onder je kont en DOEN. denk aan je dochtertje. en desnoods aan het idee dat ze weg gehaald word. dat hielp hier iig wel hiier ook een puinhoop die ik niet meer overzag. familiekwaaltje zeg maar. iemand heeft mij geholpen en ik schaamde me dood. maar ik was superblij dat diegene me hielp. die kon het overzien. ik niet meer. ik wilde wel maar het schoot niet op. ik bracht bijv iets naar boven en ging dan vervolgens daar weer verder ipv waar ik bezig was. puntje bij paaltje, aan het eind van de dag was alles een puinzooi en was het nog niet klaar. en die kennis was heel makkelijk. die vroeg gewoon:' trek je dit nog aan? heb je werkelijk 15 t shirts nodig om een keer onder een trui te dragen met koud weer?" hoppa, weg ermee. uitzoeken. en echt, een opgeruimd huis is ook een opgeruimd hoofd. dus, ik zou een begin maken bij een kamer en als die opgeruimd is , deze ook bij houden en vervolgens nog een kamer doen en zo verder. ik begon bijv bij de woonkamer. doos voor oud papier, vuilniszak voor wat weg kon. bak voor dingen die weg konden maar nog goed waren voor verkoop of om weg te geven en een bak voor spup wat naar boven moest. desnoods een bak voor elke kamer boven. zoals kind 1, kind 2, badkamer enz. ik begon bij de tafel. alles stuk voor stuk eraf en opruimen of onder verdelen in de bakken. en zo verder. zodra die kamer leeg was, sopje en stofzuiger erdoor en dit bij houden. vervolgens de volgende kamer. bijv de keuken. schoon? dan dit bijhouden, samen met de woonkamer. routine erin brengen en houden. dus bijv elke dag of 2x per dag vaatje doen. ik merk het hier aan mezelf. dan sla ik het een keer over want dat kan wel. niet dus. gevolg is dat er een halve aanrecht vol met vaat staat en ik er als een berg tegenop zie om het te doen. en dan naar boven. bakken met verzamelde spullen die naar boven kunnen, naar de destbetreffende kamer brengen. en vervolgens zo elke kamer afwerken. bij 1 kamer te gelijk blijven. is die kamer opgeruimd dan houd je die bij, samen met de andere kamers die klaar zijn. kom je in een rommelkamer spul tegen wat naar een opgeruimde kamer moet? dan ruim je die meteen netjes op in de schone kamer.