Hebben jullie vanaf de geboorte van jullie kindje (of daarvoor) al een box in huis? Enzoja hoe gebruiken jullie deze dan?
Wij gaan de box pas opzetten als de baby gaat kruipen. Bij sommige mensen staat de box al ver voor de bevalling, bij sommigen er vlak na en bij sommigen helemaal niet. Ik denk dat je vooral moet doen, wat jou prettig lijkt.
Vanaf 36 weken hadden we de box in de huiskamer staan.. Toen ze net geboren was sliep ze in de kinderwagenbak, die stond in de box. Na ongeveer een maandje lag ze gewoon in de box als ze beneden was. Zou blij zijn als dat ding de huiskamer weer uit is
Hier staat ie ook al klaar. Staat niet in de weg, en lijkt leuk Hopelijk wil de beeb er ook in straks! Komt vast goed. Doen wat je zelf wilt meis, dan is het altijd goed!
Hier stond ie ook voor de bevalling al klaar. In het begin sliep mijn zoontje overdag in de box Later ook 'spelen' (naar mobiel kijken was eerst een succes!)
Ik ben ook van plan om de box al te zetten voor de geboorte. Zo kan ze overdag in de box slapen en 's avonds boven in het wiegje/ledikant. Hebben jullie eigenlijk een extra matras gekocht voor in de box zodat daar overdag in geslapen kan worden? Want zo'n boxmatje lijkt me toch niet dik genoeg om gewoon op te slapen?
Wij hebben hem ook al een tijdje staan vanaf 28 weken geloof ik. Dit ook vanwege de hond en kat kunnen ze er goed aan wennen.
@Hilse; weet jij misschien waar je die kan kopen? Ik zie overal wel matrasjes in de maat van een ledikant (60*120 of 70*140), maar nooit een vierkante voor een box... Of ligt dat nou aan mij?
bij ons staat de box er vanaf 30 weken, ivm de hond zodat ie er goed aan kan wennen. wij hebben een mozesmandje bij ons op de slaapkamer staan waar de baby de eerste weken in zal slapen. dit mandje kan je van het onderstel afhalen en in de box zetten. daar zal de kleine overdag ook in liggen de eerste weken. Is lekker geborgen, warm en veilig. TIP!! Wij hebben een schuimrubbere matrasje van een aantal centimeters dik op maat gesneden en die in de box gelegd. daar op komt dan nog een box kleed, dus dat is zeker weten dik genoeg.
Wij hadden bij de oudste de box opgezet toen ik een week of 36 zwanger was, maar we hebben 'm eigenlijk nauwelijks gebruikt. Bij de tweede toch maar weer opgezet (rond dezelfde termijn), maar toen alleen gebruikt als opslagplek (voor speelgoed en troep ), dus als er ooit nog een derde komt (hopelijk!) dan zetten we 'm niet meer neer.
Hier staat hij ook al binnen, met inderdaad een matrasje. Was voor 15 euro geen twijfel over... Op het matras ligt een box kleed. Dat je het niet overal kunt vinden klopt. Hier gevonden bij van asten in tilburg. Maar verder in de buurt nergens.
Hier stond hij al zo'n 6 weken voor de bevalling. Zo kon de hond eraan wennen (veranderde al genoeg toen we 'ineens' thuiskwamen met een baby) en ik vond het ook leuk hem vast neer te zetten (leuker dan een grote doos in je kamer haha). De maxi-cosi heeft erin gestaan de laatste 2 weken voor de bevalling zodat we hem konden pakken en meenemen. Na een maandje lag ze overdag wel eens even in de box. Slaapjes doet ze in haar bedje. We hebben wel een boxmatras erin van babyentiener van 15 euro en ik weet dat ze bij babydump ook een boxmatras verkopen maar dat die wat prijziger is. Nu gaat ze echt naar haar mobiel kijken die boven de box hangt. Alleen een boxkleed vind ik persoonlijk te hard hier en 2 boxkleden op elkaar vind ik er zo rommelig uitzien.
Hier ook al sinds 35 weken de box op staan. Vooral ivm de hond, dat deze ruim de tijd heeft om aan alles te wennen. De box staat namelijk op zijn oude plekje waar eerst zijn mand stond. Dit kon gewoon niet anders omdat dit gewoon in onze ogen de beste plek voor de box was. De mand hebben we dus al weken voordat de box uberhaupt hier was verplaatst en vanaf week 35 de box opgezet en op de plaats gezet, zodat hij dadelijk niet teveel hoeft te verwerken in één keer als de baby er is en niet het gevoel heeft dat hij moet schuiven voor alles.. Ikzelf zie niet in waarom je pas een box nodig hebt als je kind begint te kruipen, kan ook daarvoor al heel handig zijn als je ze niet de hele tijd aandacht kunt geven als je met huishoudelijke klusjes bezig bent zoals stoffen ofzo.. Kan je je kindje fijn in de box leggen met een speeltje en dan vermaakt hij/zij zich (hopelijk) wel. Hier ook een boxmatras onder het boxkleed omdat niet elk boxkleed even dik is en dan vind ik de bodem erg hard aanvoelen als ze dan wat langer erin zouden liggen. Momenteel dient de box hier ook als opslag voor de maxi cosi, dat die meteen meegenomen kan worden als we naar het ziekenhuis gaan haha.. Zo staat hij niet in de weg, maar is wel lekker snel bij de hand wanneer het nodig is
Ik had de box een paar weekjes voor de bevalling klaar staan. M'n dochtertje sliep in het begin vaak overdag in de box. Het is sowieso fijn dat je even je handen vrij kunt hebben. En ze vond de muziekmobiel heel leuk
Had mijn verhaal kunnen zijn. Speelgoedmand van de hond stond op de plek van de box en die hebben we inderdaad weken voor de box er stond al verplaatst. Heeft me een goed gevoel gegeven dat we haar aan heel veel hebben kunnen laten wennen voor de baby er was. Ik leg haar inderdaad ook even in de box als ik wat moet doen, of als de bel gaat, de oven klaar is, de wasmachine piept. In de eerste weken hebben al haar kraamcadeautjes in de box uitgestalt gestaan.
Ja de box is inderdaad straks vooral heel handig in het begin als bv inderdaad de bel gaat, als je iets moet doen, wasmachine klaar is etc etc.. Veel mensen gebruiken een wippertje, maar dat wil ik met de hond dus niet. Hoe lief hij ook is, dan laat je hem in principe alleen (en de baby is dan ook nog lager als hem!) op een onbewaakt moment en dat wil ik echt ten alle tijde uitsluiten. Baby in de box, klaar En de hond snapt op die manier ook dat dat het 'plekje' van de baby is. daarentegen zorgen wij straks ervoor als die kleine gaat kruipen en lopen dat de mand het 'plekje' van de hond is, en zich daar dus ten alle tijde terug kan trekken en weet dat hij daar niet lastiggevallen wordt. Hier inderdaad ook zoveel mogelijk alle spulletjes/kamertje in contact gebracht met de hond, dat hij aan alles voor zover dat mogelijk is, heeft kunnen wennen . Wordt vaak heel licht over nagedacht, maar het is toch een verandering van zijn roedel en die 'nieuwe baby' zal toch boven hem moeten staan en daar moet je hem zo goed mogelijk aan laten wennen. Honden wat baby's bijten, zijn situaties die voor 95% door de mensen Zelf in de hand gewerkt zijn en da's zo jammer..
Wij hebben de box ook alvast neergezet (maar voorlopig nog even zonder de bekleding). Zo kunnen de katten er alvast aan wennen, en leren dat ze daar niet in mogen. Er komt ook een matrasje in, want ons ukje zal hier overdag in slapen, en dan 's nachts in haar bedje. Op Babydump verkopen ze een matrasje speciaal voor in de box. Zo gaat onze box er uit zien:
Hier sliep ze ook overdag in de box, had er een voedingskussen in zo'n speciale hoes en dat was haar matrasje. En het was ook makkelijk om haar even neer te leggen als je bijvoorbeeld aan het koken was oid. Nu is ze acht maanden en ligt/zit ze meestal op de grond en ik vind dat ding een onding! Van mij mag de box er vandaag nog uit... Helaas vindt man hem wel handig.