Wat is een goede, veilige kinderstoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bab28, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bab28

    Bab28 Fanatiek lid

    5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

    Wij zijn ons een beetje aan het orienteren op een goede en veilige kinderstoel. Nu heb ik al wel wat info gevonden en wij twijfelen tussen een Tripp Trapp of een Meegroeistoel (Prenatal).

    Heeft iemand tips? Wij zijn ontzettend benieuwd naar jullie ervaringen!

    Groetjes, Bab
     
  2. Monique76

    Monique76 Niet meer actief

    Hoi,

    Ik heb zelf de kinderstoel van Chicco. Ik heb ook vriendinnen die eerder kinderen hadden en die hadden ook van die meegroeistoelen van hout, en zij maakte mee dat kind met stoel en al omver ging, dus bij mij was de keuze snel gemaakt.

    Ik vind de kinderstoel makkelijk, hij is inklapbaar en neemt niet veel plaats in beslag en hij is zeer stevig, ondanks dat mijn dochter niet kan stilzitten en probeert eruit te komen blijft hij netjes staan.

    Sterkte met je keuze.

    Groetjes Monique76
     
  3. christina

    christina Niet meer actief

    Hier ook een chicco polly, ideaal aangezien mijn dochter nog niet kan zitten. Je kunt m in de lig-stand zetten, verschillende hoogtes en de rugeuning is verstelbaar . Voorheen zette we de wipstoel op tafel en gaven we zo de fles en de hapjes. Maar we zijn allebei lang en kregen last van de rug. Dus toen hebben we de chicco polly gekocht. Onze dochter is 6 mnd en 2 weken oud.
     
  4. Bab28

    Bab28 Fanatiek lid

    5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi,

    Bedankt voor jullie antwoord! Zal eens gaan kijken op de chicco-site want heb daar nooit aan gedacht.
    Tot welke leeftijd is zo`n stoel te gebruiken?

    groetjes, bab
     
  5. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    wij hebben ook een chicco. :)
    ik heb gen idee tot welke leeftijd je deze kunt gebruiken.
    wij hebben 'm van een kennis over genomen, moeten zelf nog een beetje uitvogelen wat je er allemaal mee kunt doen. ;)

    ruben zit er nu ook heel stevig in.
    ook al kan hij nog niet zelfstandig zitten.
    ideaal ding, al zeg ik hetzelf! hihi.
     
  6. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik blijf bij de Tripp Trapp: ideaal.
    De verhalen dat je kind er uit kan vallen, tja, je moet bij geen enkele stoel je kind alleen achterlaten.
    Zo kan je wel op alle slakken zout gaan leggen. (mijn mening)

    Ik zou zeggen, kijk goed rond én naar je budget. Met de Tripp Trapp kunnen ze er tot 88+ nog op zitten. ;)
     
  7. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    wij hebben de meegroei stoel van de Prenatal. Deze vonden wij betaalbaar (genoeg keus in kleuren en zitverkleiners/kussentjes). Wij kozen voor deze omdat ze met de Trip Trap (hele mooie stoel) niet bij ons aan tafel past voorlopig en er zit standaard geen blad bij. Nu vind ik een eigen blad zoals bij de Prenatal stoel (is overigens van Tiamo) erg prettig. En deze kan er later af en je kan alles verstellen.

    Overigens zijn de stoelen van 'I can sit' ook erg mooi.
     
  8. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Wij hebben een chicco polly, echt ideaal!
     
  9. stef

    stef Fanatiek lid

    19 apr 2006
    3.071
    26
    48
    Ja hier ook een chicco polly hoor!

    ik vind hem geweldig en zou hem niet willen missen!
     
  10. sim

    sim Niet meer actief

    hebben gisteren een bopita stoel gekocht, zwart met zo'n zwart/wit inzetje, helemaal leuk, en super handig. heb dit systeem ook voor mijn dochter gehad 9 jaar geleden en daar heeft ze heel veel plezier van gehad, het een tafel/stoel die je om tot één hoge kinderstoel omtovert door ze in elkaar te schuiven (leg ik dit goed uit? :rolleyes: )
     
  11. lucie

    lucie Actief lid

    13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Tripp-Trapp!
     
  12. christina

    christina Niet meer actief

  13. sim

    sim Niet meer actief

    hee trefpunt, daar nkom ik vaak, daar komt onze stoel ook weg :D
     
  14. Lina

    Lina Fanatiek lid

    23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Sorry, maar als ie maar tot 3 jaar is, vind ik hem wél duur zeg! 119,=! Leg er dan 20 euro bij en je hebt een levenslange stoel zeg maar. Want als je de Tripp Trapp (of een 'copy' daarvan) koopt, gaat die langer mee én dus goedkoper. (sorry, mijn mening)
     
  15. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    chicco polly!
    ideaal! kost een paar centen maar is het dubbel en dik waard...

    wbt trip trap of namaak... je kan er lang op zitten maar punt 1; je kind voelt zich dadelijk heel groot en wil lieve op een grote mensen stoel zitten punt 2: ik vind ze zelf echt vreselijk zitten én punt 3: in de chicco polly kunnen ze al heel vroeg in omdat die echt vrij plat kan, kyana zit er dus al een tijdje in, ook voor de tv gewoon lekker in ligstand! ze zit er reuze fijn in en in de houten stoel zou ze dus nu absoluut nog niet inkunnen

    maja ieder zijn ding natuurlijk
     
  16. christina

    christina Niet meer actief

    Ik vind een trip trap mooier om te zien maar niet praktischer. Dus vandaar de chicco Polly. Verder ben ik het helemaal met Anniek eens! Ieder zijn ding!
     
  17. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    wij hebben de brevi slex. Kan niet omvallen en je kunt hem ook ombouwen tot gewone stoel. Dus kan je kind heel lang plezier van hebben. Is alleen ook niet zo heel goedkoop.
     

Deel Deze Pagina