Hallo, ik ben Floor en ben nu ruim 14 weken zwanger. Toen we 2 weken geleden een nekplooimeting lieten doen, kwam het onverwachte helaas uit. Hij was te breed. 4,9 mm gemiddeld. Erg verdikt dus. Nu is gelukkig in mijn bloed geen verhoogt risico gevonden, maar volgende week hebben we een vruchtwaterpunctie. Nu is ons verteld dat we nog een goede kans hebben dat het kind verder gezond is ookal hebben we een risicobepaling van (schrik niet) 1:5. Nu is mijn vraag, zijn er mensen die dit ook mee hebben gemaakt en ons nog wat hoop kunnen geven. We zijn niet met de pakken neer gaan zitten en we hebben nog steeds hoop, maar het is wel eens fijn om met mensen in contact te komen die zoiets hebben mee gemaakt. Ik hoop op een reactie. Groetjes Floor
Ja dat is inderdaad even schrikken. Maar houdt moed en weet wel dat de kans 4 keer groter is op een gezonde ukkepuk! (Dat klinkt positiever toch?) Groetjes en sterkte! Miep
De punctie is achter de rug, niet geheel pijnloos helaas. Nu nog wat na last. De gyneacoloog zag verder op de echo geen bijzonderheden, mijn vruchtwater was mooi helder, alles dus positief..... Nu dus hopen op de versnelde uitslag dat deze ook positief is volgende week... graag allemaal duimen
hallo, das inderdaad schrikken. mijn vriendin had dat ook en zij heeft nu een kerngezonde dochter. dus ze kunnen het ook wel eens mis hebben. heel veel sterkte.