schoonmaken met Dettol

Discussie in 'De lounge' gestart door plientje123, 10 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik gebruik het altijd hoor, snap die ongerustheid errond niet echt... Denk dat chloor en javel gebruiken net gevaarlijker is. Trouwens je moet ermee poetsen, niet opeten of in baden... Als je ongerust bent, gebruik dan gewoon handschoentjes.

2. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ook hier een Dettol gebruiker. Dan weet ik tenminste zeker dat alles weer lekker schoon is ;) Je hebt er echt een heel klein beetje van nodig. Ik koop het altijd bij de drogist.
    Ik heb het overigens ook tijdens me zwangerschap gebruikt.
    Poetse ;)
    Liefs, mussie

3. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    bij ons in het zh word het al zeker 5 jaar gebruikt, op alle afdelingen.

en in het kraamhotel trouwens ook :rolleyes:

4. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Peeetje,

Zo zie je maar dat er in de zorg ook steeds weer dingen veranderen. Niet altijd ten goede, maar ja !

Groetjes Monique

5. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Wij gebruiken ook dettol op school, om het speelgoed van de kleuters mee schoon te maken.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    huh ik schrik even dat je het niet mag gebruiken! Ik was er mijn handen mee, juist omdat het bacterien doodt.

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik snap ook niet, dat als het echt gevaarlijk is, dat het dan niet aan wordt gegeven door bv de verloskundige.

Toen ik daar voor het eerst kwam, heb ik een hele lijst gehad met wat ik wel en niet mocht doen en niet mocht eten en wat ik beter wel kon eten enz. Maar dit stond er niet bij!

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, ik heb het ook tijdens mijn zwangerschap gebruikt hoor. Af en toe ook wat chloor enzo, maar er niet teveel met mijn neus boven gehangen en handschoenen gedragen.

9. chantilly

chantilly Actief lid

7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Ik gebruik ook Dettol; handzeep, en een fles.
    Een drupje in een spuitbus, aanvullen met water en je hebt een heerlijke spray.
    Je spuit ff over de tafel, aanrecht, wc noem maar op.
    Heerlijk spul vind ik het.

10. plientje123

plientje123 Actief lid

20 jun 2007
    117
    0
    0
    ik ben ook helemaal enthousiast geworden, en heb inderdaad de eerste keer wel heel veel gebruikt. Lijkt me inderdaad ook handig voor het speelgoed! De tip van een spuitbus (plantensproeier?) met dettol is ook erg goed zeg!

11. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ik moest van de vk bij mijn oudste zoon zelfs een fles dettol in huis hebben. Later begreep ik ook waarom, bij het kijken hoeveel ontsluiting ik had, maakte ze de boel onder onder eerst schoon met dettol vermengd met water

12. Celinaaa

Celinaaa Bekend lid

8 sep 2007
    609
    0
    0
    Fryslân
    heii..

ik zou niet weten hoe je het moet verdunnen want ik gebruik het sowieso niet.
    Dettol is antibacterieel, en als je het gebruikt verwijder je ook de goede bacterien en ben je meer vatbaar voor de slechte bacterien.
    xx Celina

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    :confused: En dan vragen ze zich later af hoe je aan die schimmel infectie komt.... (is geen kritiek naar jou, hoor) Ik verbaas me hierover, want wij mogen op mijn werk onze bewoners al niet meer met gewone zeep wassen. Dit veranderd namelijk de zuurgraad en dood idd ook goede bacterien. Met als gevolg urineweginfecties en vaginale schimmels te over...

:confused: Wat heb ik eigenlijk toch een smerige baan.. :)

14. morgaine

morgaine Bekend lid

22 sep 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Ach is ook 14 jaar geleden en zei was echt van de oude stempel. Zat geloof ik al 30 jaar in het vak.
    Ze rook ook aan de maandverbandjes tijdens de bevalling (echt waar)

15. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
  16. :confused:

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb ook een tijd dettel gebruikt,en vind het heerlijk schoonmaken.
    Schrok ook even toen ik zag dat je het niet tijdens je zwangerschap mag gebruiken( niet dat dat nu van invloed is bij mij) maar ze gebruikten het vroeger toch ook altijd in de kraam en verloskamers.

18. Niet meer actief

Ik zag dat er iemand sprak over handen wassen met dettol. Gebruik liever de handzepen van dettol dan da gewone onverdunde dettol voor de handen. Ik denk dat dat al een stuk minder risico geeft (bij handen in mond steken achteraf, dat doe je vaak zonder erbij na te denken)

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    ow ja het verdunnen. Deed meestal een dop op een emmer water en werkte prima

20. Niet meer actief

ik maak ook dagelijk gebruik van dettol heerlijk spul

tja ik doe gewoon een laagje in een emmer en dan vullen met warm water

groetjes nog een poetsaholic

Deel Deze Pagina