Wie heeft dat ook. Ben nu 36 weken zwanger, en heb mijn hele zwangerschap te horen gekregen dat als ik ergens last van had dat het kwam omdat ik wat dikker ben. Wrom zou ik last hebben van mijn dikheid terwijl andere direct een stempel krijgen. VB Van de week naar het ziekenhuis geweest voor een echo (35 weken). Daaruit bleek dat het kindje nog maar 2100 gram was. Met vlk erover gehad en die zei dat ik me nergens zorgen over moest maken. De groei van het kindje lag nog net op de onderste curve. Omdat ik dikker ben kan het wat afwijken. De 30 weken echo bleek het kindje normaal te groeien. Bij 20 weken liep het 4 weken voor in de groei. Vanaf 24 weken voel ik het kindje een stuk minder als de weken ervoor. Ook toen kreeg ik te horen dat het met mijn dikzijn te maken heeft. Raar vind ik het wel zo ineens naar een drukke 4 weken het kind rustig is, maar ook daar is verder niets mee gedaan. Vanaf week 10 heb ik al last van BI, een fysio vond dit onzin het lag gewoon aan mijn gewicht. Ondanks de duidelijk BI symtonen, gelukkig kon ik bij mijn chiropractor terecht die mij wel serieus nam. En zo kan ik nog wel even verder gaan. Dank je wel dat ik me hart even heb mogen luchten, soms vraag ik me af of ik er wel goed aan doe om zwanger te zijn omdat ik steeds het schuldgevoel aangepraat krijg dat het mijn eigen schuld is omdat ik te dik ben.
Het is gewoon te makkelijk om het op het dik zijn te gooien vindt ik. want als iemand met maatje 36 last krijgt van BI dan komt het wel door de zwangerschap. Ik denk dat je je gewoon hard voor moet maken dat ze verder kijken dat jouw buitenkant. ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is. bespreek dit gewoon eens met zo'n arts als die zo'n opmerking maakt. nog een paar fijne weken toegewenst want je bent er bijna
ook ik ben een stevige mama.En heb inderdaad ook ondervonden wat jij nu hebt bij mijn eerste zwangerschap.Wat dat vooroordelen betreft hoef je eigenlijk maar in de winkels te kijken bij positiekleding bij maat 46/48 houd het op.Dikkere mensen kunnen dus niet zwanger worden?! Je kunt wel kleding krijgen via bv internet maar dan betaal je ook een stukje meer,en niet zo veel keus. Nou dit is mijn derde zwangerschap en door mijn gewicht gelukkig niet tegen laten houden meis! Zou er niet aan moeten denken 1 van mijn kindjes te moeten missen omdat ik wat extra gewicht heb! Laat je niet tegenhouden door zulke adviezen doe waar je je goed bij voelt en laat anderen in hun waarden! Volg je hart! {|=
Tjonge wat flauw zeg die opmerkingen. Ikzelf weeg ook zo'n 119 kg, maar geen haan die er naar gekraait heeft naar mij hoor, misschien dat het ook aan me uitstraling ligt. Ik zou zeggen geniet gewoon lekker van je zwangerschap en laat je niet gek maken, je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen, laat dat maar aan de mensen over die echt dingen doen die hun kind kan schade. Nog een paar fijne weken toegewenst iig
hoihoi ik ben zelf ook niet 1 van de slankste hihi maar voor mij is dit me derde kindje bij me oudste kreeg ik net als jij te horen dat de bi klachten kwamen door me gewicht had toen maat 44 ong. ik ben toen zo ontzettend kwaad geworden dat ik heb gezegt datdat nergens op sloeg waarom zou het bij mij door me gewicht komen terwijl iemand met maatje 36 het dan van de zwschap heeft? bi kan bij iedereen voorkomen zowel slank als volslank. meid probeer om je er niks van aan te trekken al is dat soms zeker wel moeilijk. knuf groetjes en geniet lekker van je zwangerschap