onzekerheid, hopelijk heeft iemand een tip voor mij

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door blackrose88, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    hoi meiden.

ik wil graag even me verhaal kwijt en hopelijk hebben jullie een tip voor mij.
    hier eerst me verhaal:

15-01-2013 behoorde ik ongesteld te worden maar dat werd ik niet.
    vanaf 15-01-2013 t/m 06-02-2013 bleef ik negatief testen en zelfs bloed testen in het ziekenhuis wezen uit dat ik niet zwanger zou zijn.

maar omdat ik maar niet ongesteld werd en negatief bleef testen werd ik door me huisarts doorverwezen naar de gyn ik had op 11-02-2013 me afspraak bij de gyn

maar een paar dagen voor ik bij de gyn moest komen heb ik op 07-02-2013 voor het eerst positief getest :):):)

op 11-02-2013 bij de gyn gelijk een inwendige echo gehad maar hier was nog heel weinig op te zien dus heb ik wederom een bloedtest gekregen en daar kwam uit dat ik zeker wel zwanger ben :):):)

vervolgens moest ik van de gyn een afspraak bij de vk maken en had dat ook gedaan.

op 28-02-2013 had ik dan eindelijk de afspraak bij de vk en daar gelijk een echo gehad en die echo ging echt zo SUPER goed, ik bleek al 6 weken zwanger te zijn en we hebben zelf het hartje al gehoord.

de eerste 2 a 3 dagen daarna leefde me vriend en ik echt op een roze wolk.

maar nu komt het nu een week na die echo bekruipt me de hele tijd het gevoel dat het niet goed zit.

ik heb geen krampen en ik heb ook geen bloedverlies.

maar ik heb ook verder geen enkele zwangerschaps symptoom.
    geen misselijkheid etc.

daardoor ben ik nu dus heel erg onzeker of alles nog wel goed gaat.

nou hoop ik dat iemand hier op dit forum dit ook heeft gehad en het toch allemaal goed zat.

hopelijk kunnen jullie me een beetje van me ongerustheid af helpen.

2. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Ik begon vanaf week 7 last te krijgen van mijn misselijkheid, ik ben nu 16,4 week zwanger. Niet iedereen heeft daar last van trouwens, sommige mensen gaan fluitend door de zwangerschap heen..
    Zolang je geen bloedverlies en krampen heb moet je je geen zorgen maken :) komt goed!

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Geniet er van :)

3. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik ben zo'n fluiter.. Als er geen enorm dikke toeter op de plek van mijn buik zou zijn gekomen zou ik niet zeggen dat ik zwanger was :) Geen misselijkheid, krampen, bloed, of andere dingen hier, en hartstikke zwanger.

Kop op meis, en gefeliciteerd!

4. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb ook de eerste weken nergens last van gehad, maar als je je zo onwijs ongerust maakt moet je je VK bellen. Mogelijk kan zij je gerust stellen of misschien een extra echo maken.....

Ik herken je gevoel wel een beetje, het overvalt me nog wel eens. De VK zei dat bij hartactie de kans op een MK/MA etc heel erg klein is. Vanochtend zijn mijn huisarst weer hetzelfde. Wij hebben hartactie gezien, maar toch.....

Bel je VK en leg het bij haar neer, misschien kan zij je geruststellen :)

5. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Nou op jullie aanraden heb ik de vk gebeld, echt ik kan die vrouw wel zoenen/knuffelen.

We hebben een heel goed gesprek gehad en ze zij dat het heel normaal is om zo onzeker te zijn en ivm mijn verleden is het vrij normaal dat ik snel onzeker ben zij ze,

ze vroeg nog meer dingen en ze zij ook dat een echo nu maken niet hoefde ivm dat zij sterk vermoeden dat mijn onzekerheid aangesterkt word de emoties die door de hormonen op de loop gaan,

Ook meiden wil ik jullie iedergeval alvast voor deze tips bedanken,
    Als jullie meer tips hebben dan hoor ik ze graag want dan heb ik iets om terug te lezen etc als ik me weer verdrietig/onzeker voel

6. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik kreeg pas rond de 14weken last van kwaaltjes.. En dat was maar 2weekjes ofzo.. Het enigste wat ik had was dat ik heel duizelig kon worden en kon flauwvallen.. Bleek later lage bloeddruk te hebben!!
    Het is dat me buik groeit en dat ik me kleine meisje voel schoppen anders had ik ook niet geweten dat ik zwanger ben.. Dus ik snap jouw onzekerheid helemaal!!!

7. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    ik kan alleen maar de tip geven om te genieten van de tijd zonder kwaaltjes haha

en zolang je geen bloedverlies en/of erge krampen hebt hoef je je eigenlijk geen zorgen te maken, heb vertrouwen in je lichaam :)

8. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb ook nooit de bekende zwangerschaps kwaaltjes gehad, was niet misselijk, niets.
    Heb een mooie dochter van bijna 3!

9. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik herken de angst. Maar heerlijk toch geen kwaaltjes maar wel een kloppend hartje! Elke zwangerschap is anders, en kwaaltjes zeggen helemaal niks ben ik achter.

Over een paar weken heb je zeker weten weer een prachtige echo! Tot die tijd toch proberen te genieten van het wondertje dat in je groeit!

10. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Bij J. had ik ook totaal geen zwangerschapskwalen.
    Is nu een gezonde blije peuter van bijna 2,5 :)

Geniet van het feit dat je geen kwaaltjes hebt haha.
    De zwangerschap die ik nu heb is alleen maar kwaaltjes.

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik werd pas misselijk in de 8ste week. De eerste weken had ik behalve mijn borsten totaal geen reden om te denken dat ik zwanger was. Het hangt echt af van je lichaam volgens mij. Niet iedereen wordt misselijk vanaf de 4de week. En niet iedereen wordt misselijk in het algemeen. eerlijk gezegd, van al mijn vriendinnen ben ik de enigste die zich misselijk gevoeld heeft. En dan maar voor een weekje of 2.

12. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ik ben echt heel blij met de reacties helpt me goed :)

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben nooit misselijk geweest. Ook niet moe.

Alleen met een week of 22 kreeg ik opeens BI, dat, naast maagzuur vanaf dezelfde termijn, is mijn enige kwaaltje.

14. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Heel herkenbaar je onzekerheid!
    Ik was ook heel onzeker de eerste weken! Maar ook na de 12 weken echo bleef ik af en toe onzeker!
    Ik had wel af en toe bloedingen (week7,8 en in week 16).
    Maar wat mij hielp als ik zo onzeker was, was erover praten met mijn beste vriendin of het van me afschrijven!

Probeer de onzekerheid te accepteren. Het is gewoon iets wat er bij hoort denk ik door de hormonen. Maar probeer ook te genieten van je zwangerschap! Zolang je geen bloed verliest zal het goed zitten.
    Probeer positief te blijven! En als dat even niet lukt ga iets doen wat je leuk vindt.
    Ga bijvoorbeeld lekker shoppen!

En meid last but not least: gefeliciteerd met je zwangerschap

15. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik had eerste weken ook nergens last van pas vanaf
    9,5 week tot nu misselijkheid moe en overgeven
    dat laatste wordt nu pas iets minder gelukkig..
    de eerste drie maanden was ik ook onzeker
    probeer afleiding te zoeken dat helpt ook vaak.

succes

Deel Deze Pagina