hmmm zit me nu af te vragen of ze een schoonmaaktster bij ons hebben... Jenna's leidsters doen ook alleen wat jij zegt volgens mij. Daarbij hebben ze helemaal geen tijd om meer te doen. Ik zal het morgen eens vragen
Vanmiddag ga ik bij een ander KDV kijken, ben heel benieuwd hoe het daar gaat. Ik kan nu in elk geval wel aan hen vragen hoe zij het doen. Toen ik nog zwanger was keek ik "alleen maar" naar de aanwezigheid van een box en een bedje, dat was er dus...pima. Beetje te kort door de bocht Ik heb me onvoldoende gerealiseerd dat ik mijn kostbaarste bezit daar achterlaat. Dan moet je er wel een goed gevoel bij hebben. Dat gevoel krijg ik daar niet meer denk ik, helaas...
Nou als ik dat zou aantreffen zou mijn hart breken hoor! Ik zou het zeker met de leidster opnemen, het is wel je kind waarvoor ze zorgen he, dus héél belangrijk voor jou dat er heel goed voor gezorgd wordt! Bij ons kdv zijn er 3 leidsters, 1 doet wanneer het daar tijd voor is de huishoudelijke dingen, de andere 2 blijven bij de kinderen. Zijn ze beiden bezig met flessen, luiers, of wat dan ook, dan stopt diegene met schoonmaakdienst even en springt even bij. Ik moet zeggen dat ik nog nooit een kind daar heel overstuur heb zien huilen, die worden altijd heel snel getroost dus ik hoop maar en ga er ook vanuit dat ze dat ook doen wanneer er geen ouders in de buurt zijn.
Nou, ik ben dus bij een ander KDV wezen kijken, en mijn mond viel open van verbazing...wat een rust heerste daar zeg. Er huilde geen één kind, terwijl ze 9 baby's hadden (o.k. 1 sliep) Ook op de andere babygroep (dat ik door het raam kon zien) huilde er geen één kind. Ook de peutertjes waren tevreden en huilden niet. Natuurlijk wordt daar wel eens gehuild (denk ik dan) maar de sfeer was gewoon vele malen beter. En toen kwam de domper...1 jaar wachttijd Nu: daar inschrijven en vanaf volgende week naar een gastouder. Binnenkort kennismaking en hopen dat het klikt (volgens het gastouderbureau was het een hele lieve vrouw) Voelt in elk geval allemaal goed...pak van m'n hart!
Wat een verhaal en wat goed dat je actie hebt ondernomen! Ik hoop dat het met de wachttijd meevalt, dat spiegelen ze soms somberder voor dan het is. Of ze hebben opeens plek voor een kindje precies van de leeftijd van jouw dochter, terwijl er alleen maar jongeren/oudere kindjes boven haar in de rij staan en dan kan ze opeens aan de beurt zijn. Ga je nog wel met de leidinggevende praten? Zeker nu je weet dat het ook anders kan, zou ik het wel melden. Al is het maar voor het welzijn van de kindjes die daar achterblijven... Als je het gevoel hebt dat de leidinggevende ook niet de juiste prioriteiten stelt (kinderen gaan boven de afwas!), dan kun je evt. een melding maken bij de gemeente of de GGD. Die gaan dan kijken of er wel volgens alle normen wordt gewerkt, bijvoorbeeld wat betreft bezetting, want daar zou het nog wel eens aan kunnen liggen.
Ja, we gaan het zeker wel melden zodra we een andere plek hebben (anders ben ik bang dat ze het misschien op haar gaan afreageren-ja heb geen vertrouwen meer ) En het melden aan de GGD is inderdaad wel een goede, tenminste als de leiding niet goed reageert. Ze hebben inmiddels een gastouder gevonden, we moeten alleen nog even op kennismaking. Wat ik echter wel een beetje engig vind.....er is ook een man in huis die ook voor mijn dochter gaat zorgen (de vrouw is op een bepaalde dag een paar uurtjes weg...) Ach nou, volgens het gastouderbureau boffen we met zo'n gastgezin, zijn de praktisch de liefste van allemaal. Nou, dan moeten we daar dan ook maar vanuit gaan toch!?
Dat ze niet altijd tijd hebben om alles meteen uit de handen te laten vallen daar kan ik inkomen (doe ik thuis ook niet altijd). Maar een kind helemaal over de toeren laten huilen dat gaat er bij mij niet in en vind ik ook nergens voor nodig.
Ik ben dan wel zo'n schijterd dat ik mijn kind nooit alleen zou durven laten bij (onbekende) mensen in huis, waar helemaal geen sociale toezicht is. Maar dat is gewoon mijn onderbuikgevoel (nav alle verhalen die je tegenwoordig hoort).
Moet toegeven dat ik het ook spannend vind hoor, maar die vrouwen van get KDV waar ik nu zit zijn ook niet alles hoor! En bovendien op een KDV kan het net zo goed misgaan hoor, ergens in Nl. schijnt seksueel misbruik te zijn geweest op een KDV... met baby's. Nou als ik er al aan denk word ik ziek, afschuwelijk!!!!!!!!!! En daar kan ook naar worden gedaan tegen kinderen...ze zijn vaak genoeg alleen met ze, ook weinig toezicht wat dat betreft. Deze gastouders zijn al jaren gastouder en staan er goed bekend bij het bureau. Al jarenlang gaan daar kinderen naartoe en die ouders zijn al jaren tevreden. Ja, wanneer vertrouw je iemand en wanneer niet. Moeilijk hoor, tsja en anders moet ik thuis blijven... Ik laat wel even weten hoe het was! GRoet!
heej , heb de rest niet gelezen maar wilde even op 1 berichtje reageren : je bent bij een ander kdv gaan kijken waar ze dan niet huilden en het heerlijk rustig was maar dat is een moment opname van een paar minuten .. er zijn gewoon momenten op de dag dat er kinderen huilen hoor .. bij ons op t kdv is het ook het 1ne moment heerlijk rustig en t andere moment moet je rondrennen om alle kinderen tevreden te houden omdat ze huilen om honger/slaap/gewoon verdriet enz.. maar goed.. kwá t poetsen wij hebben een poetshulp die de grote dingen doet wij hoeven alleen de flessen te doen spul in de afwasmachine en de kleine dingen maar ... kinderen gaan ALTIJD voor ! en als het dan eind van de dag niet allemaal gedaan is.. dan maar de volgende dag.. wil je iig succes wensen x
Ja dat realiseer ik me hoor. Maar het was wel opvallend hoe tevreden alle kinderen waren, zo rustig. Als ik op mijn KDV kom huilt er vaak wel één (of meer) Het is ook niet zo dat ze noet mag huilen hoor, het is een opeenstapeling van dingen, dit was eigenlijk de spreekwoordelijke druppel... En het huilen vond ik naar, maar de opmerkingen van de leidsters waren echt erg!! :x
ja indd dat vond ik ook echt niet kunnen! en t belangrijkste is toch dat je je op je gemakt voelt op de plek waar je je kindje heen brengt ! wil je succes wensen en hoop dat t op t nieuwe kdv ( wanneer er daar plek is ) wel bevalt ..