Wanneer starten met een slaapzakje?

Discussie in 'Verzorging' gestart door mamaeva, 29 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaeva

mamaeva Lid

29 dec 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is 4,5 week oud en slaapt s'nachts in haar kleertjes onder een deken en lakentje. Ik warm het bedje ook altijd even op met een kruikje. Wanneer kan je beginnen met een slaapzakje?

2. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Mamaeva,

Onze kleine begon met ca. 6 weken zichzelf boven de dekentjes uit te trappen. Wij hebben daarna direct een slaapzakje gekocht. Kan perfect, je moet alleen even goed op de lengte van het slaapzakje letten. Het voordeel is ook nog dat je geen lakentjes meer hoeft te strijken ;)

3. mamaeva

mamaeva Lid

29 dec 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dan ga ik toch eens kijken naar een slaapzak, onze meid trapt zich soms ook onder de lakens uit naar boven. Doodeng vind ik dat.

4. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik heb het geinformeerd bij het CB en ze raadde me aan pas ermee te beginnen als er een reden voor is. Dus omdraaien, los schoppen dekens of woelen door het bed heen.

Je moet er goed opletten dat de armen en hoofd niet in de slaapzak kunnen komen anders kruiper ze erin en dat is levensgevaarlijk.

Mijn zoontje is nu ruim 60 cm van romp tot tenen en heeft een slaapzak van 70 cm en de gaten passen perfect.

Het voeteneinde van een slaapzak mag je niet meer vastleggen hoorde ik.

Mijn zoontje slaapt alleen overdag af en toe in een slaapzak want dan kan ik hem in de gaten houden. Zolang het snachts goed gaat slaapt ie gewoon onder zijn laken/deken

5. fafje

fafje Niet meer actief

zoonlief heeft een maand pf 1,5 terug ofzo 1x de dekens weg geschopt...ben er toen gelijk mee begonnen...heel grappig hij heeft het daarna nooit meer gedaan...pas nu weer sinds 2 weken af en toe...
    hier slaapt hij in een hema slaapzak met romper/kort of lange mouw+pyama geen sokjes, slaapzak zonder de mouwen en dan dekentje tot zn middel

hij is 59 cm en draagt mt 68 lengte 80

6. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Wij zijn met het slaapzakje begonnen toen Imee ongeveer 9 weken was. Maar dat kwam vooral doordat ik alleen een maatje 68/80 in huis had. Het voordeel van zo'n slaapzakje is idd dat ze de dekentjes niet meer weg kan trappen, en dat een kruikje niet meer nodig is. (Scheelt dus werk en water) Bovendien is het aantrekken van een slaapzakje ook een vast ritueel dat je elke avond doet, waardoor het voor je kindje duidelijk wordt dat de nacht er aan komt. Het heeft hier goed geholpen met doorslapen. :) (en volgens mij slaapt zo'n ding ook heerlijk!)

7. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik vind het nog steeds een beetje eng om hem in een slaapzak neer te leggen, je leest zoveel verhalen dat het fout is gegaan.....
    ZIjn armen en hoofdje passen er goed uit maar toch vind ik het beetje eng...:)
    Overdag kan ik hem in de gaten houden en ligt ie er wel in maar ik heb beetje het gevoel dat ie het erg warm vind, dus ligt alleen in romper met korte mouwen en zijn truitje die hij die dag aan heeft.
    Geen sokken of broekje aan en geen dekens/lakens.

8. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Volgens mij met 8 weken, daarvoor heeft ze een paar weekjes ingebakerd gelegen.

9. fafje

fafje Niet meer actief

nou eerste weken kon mn baby echt nog geen armen optillen enz hoor...als ie sliep, was ie zo slap als een washandje (of ze gigen alleen naast zn hoofd, armen omhoog dus)...na dat ie ongeveer zn handjes had ontdekt gebeurde het wel meer...

Sowieso stopte ik em straks in met mn armen onder dekens en die bleven gewoon zo liggen..
    maar ik zou nie bang geweest zijn voor dat bewegelijke dat ie er uit wringt, of onder komt..als de gaten gewoon passend zijn

ook zn beentjes issie pas ehct gaan bewegen, toen ie ze ontdekt had...

kwestie van bekijken hoe het slaapgedrag is...

10. Makamba

Makamba Actief lid

26 apr 2010
    233
    0
    0
    Gelderland
    Hier al vrij snel een slaapzak i.v.m. het aftrapen van de lakentjes. Destijds een hema slaapzak maat 50/56 gekocht.

Dit ging perfect. De gaten bij de armen en bij zijn hoofd waren precies passend zodat hij er niet in kon verzuipen.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Vanaf 12 weken, toen woelde hij zich boven de deken uit. En voelde hij koud aan 's nachts. Met slaapzakje is hij lekker warm. Leg voeteneinde overigens altijd vast, zou niet weten waarom dat nu weer niet mag.

12. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Goed om dit te lezen. Sacha woelt zich ook steeds onder zn deken vandaan. Als je hem neerlegt trapt hij ze gelijk van zich af. We vinden hem ook al enkele weken regelmatig bovenin zn bed.
    ik ga vanmiddag maar gelijk op zoek naar een slaapzakje.
    Ik weet zelf eigenlijk niet meer goed wanneer we er nou bij Jaime mee begonnen..

13. angela1986

1 apr 2010
    69
    0
    6
    Mijn dochter kreeg met 4 a 5 weken een slaapzakje aan. ze kroop regelmatig omhoog in haar bedje.
    Ik heb in het begin wel het gat bij de nek iets kleiner gemaakt.

14. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Job was ongeveer 6 weken toen ik een slaapzakje ging gebruiken.
    Ik gebruik het i.c.m. zijn dekentje. Het is een zomerslaapzak van katoen en is zonder mouwen. Ik ben de slaapzak gaan gebruiken omdat hij het dekentje van zich af trapte. Sindsdien blijft hij netjes onder zijn dekentje liggen en gebruik ik geen kruik meer.:D

Liefs

Deel Deze Pagina