Kramp kaak.... ofzoiets...

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 3 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Vanmiddag rond lunch kreeg ik ineens kramp ter hoogte van m'n kaakgewricht.. vlak voor m'n oor.
    Voelde echt net als kramp in je nek/kuit.
    Gaat zo wel over dacht ik.
    Wel vreemd, want ik had volgens mij niet uitgebreid staan gapen ofzo.
    De gemene pijn ging wel over maar het bleef gevoelig. Als ik op het einde van mn kaak druk, echt vlakbij m'n oor, doet het zeer/beurs.

    Al snel kwam het weer een keer terug.
    Paracetamol ingenomen, waardoor het wat afzwakte.

    Maar vanavond met eten merkte ik dat ik niet lekker kon kauwen, t voelt stijf en het begon toch weer wat pijn te doen.
    Ook leek het wat dikker te worden, vlak onder m'n oorlel.

    Nu is de pijn weer minder en de zwelling voel ik ook niet meer maar het doffe, zeurderige gevoel en de stijfheid blijft.

    Natuurlijk ga ik naar een huisarts als ik het niet vertrouw maar voor nu ben ik vooral nieuwschierig.
    Kan zo'n spierkramp in je kaakgewricht zo'n pijn doen en vooral zolang blijven hangen?

    Kom vooral tegen dat stress een boosdoener kan zijn, omdat je je kaak dan verkrampt. Nu heb ik wel wat last van stress maar met m'n kaak doe ik volgens mij weinig geks...
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nou...

    Ik heb zoiets onder mijn kaak gehad.

    Kauwde en ineens vreselijk pijn en een dik ei onder mijn kaak.

    Bleek bij mij een verstopte speekselklier te zijn. Speekselsteen.

    Onder mijn tong voelde ik een heel mini hard dingetje wat de steen was. Het is bij mij dus gelukkig vanzelf gepasseerd.

    Voelde nog lang beurs aan.

    Misschien bij jou ook een speekselsteen. Bij de oor zit er ook 1 en die verstopt ook. En als het bij jou terugkomt kan het zijn dat het steentje niet kan passeren.

    Tip is om iets zuur te gaan eten/zuigen

    Maar goed, ik weet dus niet of dit wat jij hebt hetzelfde is wat ik had.
     
  3. birds86

    birds86 VIP lid

    13 mei 2013
    5.304
    2.001
    113
    Vrouw
    Geen oorpijn of hoofdpijn of verkouden?

    Van voorhoofdholteonsteking kan je kaakpijn/tandpijn krijgen.

    Bij mij schiet mn kaak ook wel eens vast of knakt. Waarom dat is weet ik ook niet zeker. Ik wijt het aan mijn tanden bijten :|
     
  4. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    @bosi333 Thnx. Zal eens gaan googlen.

    @birds86 Nee, niet verkouden ofzo. Al lijkt m'n oor wat dicht te zitten maar het hele gebied is daar nu een beetje gevoelig.

    Mn tanden voel ik ook niet. En de rest van m'n kaak ook niet. T is echt dat stukje waar je weleens last van hebt als je heel hard gaapt.
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113

    Klinkt echt als wat ik toen had. Ben benieuwd of je het herkent als je googeld.
     
  6. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Weet niet of dat hetzelfde is maar ik heb dat snel als ik een ballon opblaas. Echt het gevoel alsof ik kramp krijg in m'n kaak en dan is het ook wel de hele dag heel gevoelig.
     
  7. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    @bosi333 Herken het wel rondom het eten. Toevallig alle keren dat die pijn opkwam, was ik zo ongeveer aan het eten.
    Ik heb alleen geen grote zwelling. Die zwelling die ik voelde, was niet groot en is volgens mij nu weg.
    En dan zou mijn speekselklier bij m'n oor verstopt zijn, wat weer zeldzaam is....
    Maar zal het id gaten houden. Heb weinig gegeten, dus wil zo nog even wat eten. Dan zou de pijn weer terug moeten komen.
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik had het ook tijdens het eten. Lunch.

    Maar ook die van de onderkaak is zeldzaam. Gebeurt echt bijna nooit.

    Maar misschien is jou steen snel gepasseerd en kreeg je geen dikke bult. Bij mij kwam de zwelling inderdaad bij eten maar verdween ook snel weer na het kauwen. Daarna kwam het weer bij het eten.
     
  9. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Ja, omdat je dan meer speeksel produceert wat ophoopt.

    Ik wacht wel af. Als t morgen aanhoudt, ga ik de huisarts wel bellen. Of de tandarts. Misschien is t wel een ontsteking in mn kaak. Wat ik natuurlijk helemaaaaal niet hoop....
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nee dat hoop ik ook niet.

    Laat je het weten hoe het afloopt of gaat?
     
  11. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Ja, doe ik!
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  12. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    Tot nu toe geen last meer gehad, ook niet tijdens het eten...
    Stijfheid wordt ook minder.
    Alleen een beurs gevoel als ik eraan zit.

    Gelukkig, maar wat het nou was?!
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  13. Druifje12

    Druifje12 Actief lid

    1 feb 2018
    176
    86
    28
    Vrouw
    Ik heb het best regelmatig. Bij mij is het letterlijk kramp in m'n kaakspieren..
    Ik klem mn kaken vaak onbewust op elkaar. Met periodes heb ik dan echt veel van die kramp. Blijft vrij lang beurs, komt plots opzetten en gaat ook wel weer weg. Soms wat sneller dan andere keren.
    Hier wel een klein beetje zwelling, maar dat is puur een dikke spier.
    Ben ervoor naar een kaakfysiotherapeut geweest. Is een tijdje minder geweest maar na verloop van tijd kwam het terug.

    Het kan inderdaad vanalles zijn. Als het aanhoud even langs de dokter.
     
  14. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.829
    1.677
    113
    Vrouw
    @Druifje12 Zo voelde die zwelling inderdaad. Beetje zoals je nekspier aanvoelt na kramp. Tenminste, bij mij voelen die spieren dan altijd gespannen.

    Wat t precies is, geen idee. T is in ieder geval een stuk beter dan gister.
     

Deel Deze Pagina