Is dat normaal? Ik open dit topic niet om te zeggen van kijk eens wat die van mij kan, maar omdat ik bang ben iets bij hem te forceren. Ratababy is tegenwoordig zo vaak chagrijnig, en ik merk aan hem dat dat dan is omdat hij meer wil dan hij kan. En dat is zo vervelend! Hij is bijna alleen nog maar blij wanneer we zijn rompje onder zijn oksels vasthouden en hem dan zo ondersteunen bij het rondrennen door de kamer (oke dat ziet er wel heel grappig uit ) of gewoon zo vasthouden terwijl hij staat te spelen aan zijn mobiel (zo'n ding waar je ook onder kunt liggen). Hij kan ook nog niet kruipen (wat me normaal lijkt?) en dan ligt hij op zijn buik te gillen en te schreeuwen van nijd :S. Tja ik kan het niet voor hem doen, hij moet het echt zelf doen. Hij trekt zich sinds een weekje op, hij moet het nog verfijnen zeg maar want hij trekt zichzelf helemaal scheef maar goed het gaat. Het is een beetje een warrig verhaal maar hopelijk is het een beetje duidelijk. Kan ik iets voor hem doen om hem te helpen, of hebben jullie tips wat ik wel en juist niet moet doen?
Gewoon laten gaan.. Hij geeft zelf aan wat hij wel en niet wil. De eene is sneller dan de andere. Hier de oudste kroop met 9,5 maand. Terwijl de jongste nu net 5 maanden al kruippoging doet en over de zeik gaat dat het hem net niet wil lukken. Wil trouwens niet zeggen dat hij eerder los gaat lopen hoor, want ik ken iemand waar het kindje ook heel vroeg liep langs de tafels en pas met 1 jaar echt los liep. Je hebt ook van die loopstoeltjes. Ik zelf ben er optegen, maar miss jij niet. En vind het manneke het alleen maar prachtig.
Als hij aangeeft dat hij het wil, dan maakt dat niks uit, hoor. Ik heb me daarover ook weleens 'zorgen' gemaakt. Zo van: Moet ik 'm nou helpen of is dat nog niet goed? Voor z'n heupjes bijvoorbeeld. Maar gewoon helpen, joh. Als hij dat kan en hij vindt het leuk! Doen! Enne, Levi stond met 7 maanden en liep een week later langs de tafel, dus.. Kan best. (niet om op te scheppen uiteraard! maar het kan dus.)
Dochtertje van een vriendin van me deed dit ook. Heel erg gefrustreerd als ze niet geholpen werd, ze hebben er gewoon aan toe gegeven. Meiske liep met 8 maand al(!!!) maar heeft er niks aan overgehouden hoor! Die ging trouwens niet kruipen hoor, die ging meteen lopen. Gewoon doen wat goed voelt, de hele dag een gefrustreerd kindje is ook niks natuurlijk. Ik zou helpen denk ik, hij geeft zijn eigen tempo duidelijk aan daar zou ik gewoon in meegaan. Edit: Loopstoeltje zou ik zelf niet doen, als het zo goed gaat zou ik het zonder doen. Anders heb je kans dat hij de rest laat liggen en alleen nog in die loopstoel wil..