bouwsel blijven hier staan. evt swiffer erlangs maar meestal niet, vin dik niet boeiend. Daarom dus wel een tafel .hij veegt er zelf ook constant over met zijn mouwen. Dochter sloopt het zelf steeds. Stofzuig misschien 1 x per 2 week boven.
Hier moet elke maandag zijn kamer opgeruimd zijn. Bouwwerken van LEGO mag hij laten staan. Die stof ik af met zo'n kleine swiffer en een natte lap erover. Ik haal elke maandag zijn plankjes met losse LEGO leeg (auto's, boten etc). Voor zijn losse steentjes en poppetjes heeft hij aparte bakken waar het weer in moet liggen. Hij heeft twee treinsporen die hij weg moet hebben, maar dat zit zo weer in elkaar, dus dat vind hij ook niet erg. De rest van de week moet ik fatsoenlijk van de deur naar zijn bed kunnen lopen, zonder mijn nek te breken over al het speelgoed. Wat hij er voor de rest heeft liggen, mag hij zelf weten. Wel heeft hij een eigen wasmandje waar hij zijn kleren in moet doen als hij naar bed gaat. Een heel schoonmaakplan heb ik absoluut niet voor de slaapkamers. Lijkt me erg vermoeiend. Het is voor onze oudste een plekje om zich terug te trekken als hij teveel prikkels krijgt en wat hij daar uitspookt met al zijn speelgoed moet hij zelf weten. Maar elke keer zijn LEGO bouwwerken uit elkaar halen lijkt me voor allebei niet prettig. Voor onze dochter geld hetzelfde trouwens. Eventuele bouwwerken mogen blijven staan, maar die heeft ze meestal op haar tafeltje ipv op de vloer. Maar de rest moet op maandagmorgen opgeruimd zijn. Ik maak op maandag alle slaapkamers schoon en stofzuig dan gelijk goed (donkere vloerbedekking boven). Bedden worden dan ook gelijk meegepakt.
Iedere dag worden hier de kamer op geruimd speelgoed terug in bakken. Dingen van lego die ze willen bewaren mogen blijven staat tot er stof op komt dan word het of af gebroken of ik zet ze onder de douche Echt schoonmaken doe ik een keer in de week uitgebreid
Hier wil ik in ieder geval niets op de grond hebben liggen voor ze naar bed gaan elke avond. Duplo bouwsels mogen evt. op het tafeltje blijven staan. 1 keer in de week ruim ik echt op incl afstoffen en stofzuigen/dweilen, zet ook de boeken weer recht op de plank etc en dan gaat de Duplo ook gewoon in de doos. Maar ze spelen hier nog niet veel boven.
Mijn dochter heeft 1 ding om mee te spelen en een la vol knuffels. Haar kamer gebeurt twee keer per week. Stoffen, stofzuigen en dweilen. Waarvan 1x grondig, 1x vlot. Van te voren moet het dan echt goed opgeruimd zijn altijd. Maar ik ruim sowieso 1x per dag haar kamer op. Ik heb liever dat ze boven niet teveel speelgoed heeft staan, haar speelgoed staat beneden. En haar slaapkamer is vooral om te slapen. Daardoor hebben we beneden wel veel speelgoed staan. Dat is het nadeel
We hebben een grote lage tafel op zijn kamertje staan. Alles wat daarop staat mag blijven staan. De grond moet leeg zijn elke avond zodat ik kan stofzuigen. Stoffen e.d. 1x per week.
Sowieso 1x in de week stofzuigen en soms 2x in de week met de bezem. Staat standaard boven (Heb overal laminaat) Het speelgoed moet voor het slapen weer in de manden en zijn bouwwerk wat hij wil bewaren onder zijn bed (hoogslaper)
Onze oudste twee kinderen zijn samen op 1 kamer gaan slapen en toen is de kamer van de oudste speelkamer geworden. Die kamer is op zolder, dus als het er een puinhoop is, heb ik daar geen last van. Het was mijn idee, omdat ik echt gek werd van al het speelgoed dat gewoon de kamers uitpuilde en door het hele huis verspreid raakte, omdat ze het van de ene naar de andere kamer verplaatsen of onderweg lieten liggen. Nu ligt al het speelgoed in 1 kamer, die ik niet elke dag zie. Het was dus mijn idee, maar ze vonden het helemaal geweldig om samen te mogen slapen én een aparte speelkamer te hebben. Groot succes voor iedereen dus. Ongeveer eens per maand help ik ze met opruimen. Alle losse lego en playmobil doen we dan terug in de bakken, boeken, kleurspullen in de kasten en alle andere losse troep ook weer weg. De bouwsels zetten ze dan op de kastjes, zodat ik kan stofzuigen. De rest van de maand is het er echt een enorme puinhoop, maar dat moeten ze zelf maar weten. De slaapkamer doe ik wel elke week, maar daar valt het nu wel mee, omdat daar maar weinig speelgoed ligt. Wel veel boeken, maar die ruim je zo op. Bedden verschonen, boeken terug in de kast, losse kleren opruimen, stoffen en zuigen doe ik daar.
hier iedere week de slaapkamers oudste ruimt haar kamer 1 x per maand echt goed op en gooit dan ook tekeningen etc weg ze moeten op vrijdag gewoon kamer opruimen en speelgoed etc in de bakken doen kan zaterdag de kamer gestoft, gezogen en gedweild worden
Mja.... wel eens leuk/goed om te lezen hoe anderen dit doen. Het is idd. jammer om steeds bijv. een hele Lego-stad af te moeten breken. Misschien dat ik het op een mdf-plaat laat bouwen, op de grond. Als ik dan wil stofzuigen kan het in z'n geheel op z'n bed getild worden... Zoiets...? Hier moet trouwens wel al het losse spul aan het eind van de dag opgeruimd worden. Dus losse lego e.d. moet altijd wel terug in de bakken.
Stofzuigen 2x/week, afnemen speel-oppervlakken dagelijks (dl knoeit met koekjes en drinken en dat is ook interessant voor de hond dus moet wel meteen opruimen), speelgoed en duplobouwsels blijven hier ook staan en neem ik alleen af als ik duidelijk zie dat 't vies of stoffig is (al het speelgoed wordt zo'n 2x/jaar gewassen).
Ik haal er ongeveer eens per week de stofzuiger doorheen, soms zit er nog langer tussen. Van tevoren moet ze alles opruimen en van de grond afhalen, anders verdwijnt het in de stofzuiger. Legobouwwerken heeft ze op een kastje staan. Daar stof ik soms een beetje tussendoor en overheen, de rest van de kastjes en haar burau bureau moet ze ook leeg halen om af te stoffen. Bij mijn zoontje net zo. Knuffels gaan eens in de zoveel tijd in de wasmachine. Verder heb ik in al die jaren slechts 1 x de lego afgesopt. Denk daar nooit aan.
Heb je daar misschien een foto van? Ik zit momenteel ook te denken aan zoiets voor mijn dochter, maar dan voor haar Playmobil. Dat valt steeds uit elkaar als ik het optil. En waar heb je die lange tafel gekocht?