Baby half jaar 's nachts nog fles geven?

Discussion in 'Flesvoeding' started by sneeuw, Feb 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben BV aan het afbouwen nu (baby half jaar).. Regelmatig slaapt ze hele nachten door maar soms komt ze 's ochtends rond 4 uur of zo en leg ik haar even aan en ze slaapt weer verder. Wel gezellig en geen probleem.

Maar hoe doe je dat dan als je kindje 's nachts wakker wordt en je geeft flesvoeding?? Geef je dan een klein flesje kunstvoeding of zo? Speentje werkt dan namelijk niet echt meer, maar ik wil haar er eigenlijk ook niet aan wennen dat ze dan een flesje krijgt.

2. moniponi

moniponi Fanatiek lid

Sep 21, 2012
    3,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ze honger geeft zul je voeding moeten geven, toch?

Sommigen blijven borstvoeding geven voor de nacht, dat is natuurlijk veel handiger dan eruit voor een flesje. Maar dat moet je productie wel aankunnen. Zeker als ze maar heel af en toe wakker wordt zal dat niet gaan werken als je verder alle voedingen ook afgebouwd hebt.

Ze is nog hartstikke klein om het al alle nachten zonder voedsel te kunnen doen, nachtvoedingen zijn bij bv heel normaal, het is ook heel gezond voor de ontwikkeling (van de hersentjes oa) om elke zoveel uur voeding te krijgen.

Ze zeggen wel dat kindjes van kv meer verzadigd raken, dus de kans is er ook dat ze niet meer (van de honger) wakker wordt als je over bent op kv.

Je kunt ook doorgaan met bv voor de ochtend en avondvoeding bijv, dat zit dan met je evt werk in elk geval niet in de weg. Dan heb je 's nachts ook nog wel melk denk ik (hangt er wel vanaf of je productie in stand blijft met zes maanden en maar 2 voedingen).

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    Je zou ook kunnen proberen om de laatste avond voeding te kolven en in een fles te geven met wat pap/ johannesbroodpitmeel erdoor...

dan heeft ze een iets gevulder gevoel s nachts en misschien dan ook minder behoefte aan een voeding s nachts

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik zou jbpm niet geven!!! Totaal geen waarde voor een voller gevoel. Het helpt tegen spugen, staat duidelijk op het pak. Bovendien kan er opstipatie of diarree ontstaan.

Kies dan voor een schepje rijstebloem.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Het kan bij het overstappen ook even nodig zijn. Mijn jochie kwam ook even vaker toen ik overging. Zolang het niet dagelijks is, is het nog geen gewenning.
    Het kan ook nog mamahonger zijn. Sommige kindjes komen vaker 's nachts als ze overdag meer flessen krijgen..

Kwebbel, het kan wel helpen, maar lijkt me niet de eerste oplossing in dit geval.
    Mijn jochie ging met jbpm van 6-7 keer 200cc naar 5 x200cc...

6. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

Oct 29, 2010
    1,671
    0
    0
    NULL
    NULL
    JBPM ga ik inderdaad niet geven, want spugen is totaal niet ad orde. Weet niet goed of ze nu wel of niet beter slaapt met rijstebloem, is ook op nu. Kan wel es proberen met een beetje granen erbij. Echte honger heeft ze volgens mij dan ook niet, maar krijg haar niet in slaap met speen. Heb nog beetje melk, dus leg haar nu maar gewoon aan en dan slaapt ze zo wel weer verder, maar ja, over een paar dagen is dat ook op natuurlijk........kolf niet meer en leg haar verder ook nooit meer aan. Toch wordt ze elke nacht wel wakker en vind ik nu dus niet erg, maar vraag me af wat te doen als ik zelf geen melk meer produceer.........toch geen flesje?? Of toch alleen maar mammahonger........

Share This Page