Ik ga zondag voor een tante die heel veel voor me heeft gedaan een high tea organiseren bij mij thuis, Nu wil ik sandwiches , scones en taart na maken maar wat moet er echt bij een lekkere high tea aanwezig zij. Volgens jullie? En hebben jullie lekkere recepten voor me?
Hier kun je zien wat van der valk erbij serveert: Afternoon Tea · Hotel Ridderkerk Zo kun je vast bij meer restaurants leuke ideeën opdoen en een selectie maken. Ik vind scones met clotted cream er wel echt bijhoren alvast. Veel succes!
Fruit in chocola/wraps met zalm,sla en roomkaas/zoete en hartige bladerdeeghapjes/kleine stukjes boterkoek of appelkruimeltaart?
Hartige taart(jes) Zoete mini lekkernijen zoals brownies, appelflapjes, muffins, cupcakes. Overal mini's van in ieder geval. Dan kan je alles even proeven 😉
Verschillende soorten thee natuurlijk Traditioneel zijn verder komkommer sandwiches, sandwiches met zalm, scones met clotted cream, petit fours...Ik zou vooral veel verschillende kleine dingen doen, dat maakt een high tea juist zo leuk.
Wat erg leuk staat is brood in de lengte laten snijden. Gewoon naar de bakker gaan, vragen naar een licht volkorenbrood en wit brood, dan vragen of ze deze in de lengte willen snijden. Dan kun je er beleg op smeren en dan oprollen. Daar dan weer plakjes van snijden. Ziet er superleuk uit, zonder moeite. Zelfgemaakte tonijnsalade met tuinkers ziet er dan erg mooi uit en is lekker fris. Verder zijn scones met aardbeienjam en slagroom, niet te zoet maken, natuurlijk vereist en worteltaart is ook erg lekker.