Als je kijkt in de gezonde tips hier in dit sub-forum, zou je schoonmaken ook aan een ander moeten overlaten. Maar soms denk ik weleens: dan kan je als zwangere beter in een glazen kastje gaan zitten, want eigenlijk mag je dan zowat niks meer! Ik maak altijd schoon met een allesreiniger die naar bloemetjes ruikt(Ajax) en doe alleen gloor in de wc pot, alleen als ik dus net een sopje heb gemaakt van warm water, dan dampt het water/en dus ook de allesreiniger, wat in mijn gezicht. Maar zulke dingen kunnen toch niet zoveel kwaad? Ik dweil het huis 1 x per week, dus 1 x per week kom ik iets in contact met 'dampen' . Hoe kijken jullie hier tegenaan, doe je zelf de schoonmaak of laat je een ander het doen?
Nee hoor doe lekker alles zelf,anders kan je inderdaad beter in een glazen hokje gaan zitten als je overal rekening mee moet houden. Je staat maar zo,n korte tijd in de schoonmaakdamp,dat kan echt geen kwaad hoor! Haha en ik kan het ook niet aan iemand overlaten want heb enorme nesteldrang haha HEERLIJK DAT SCHOONMAKEN
Je kan prima zelf schoonmaken (tenminste als je niet heel lui aangelegd bent). Je bent zwanger, niet ziek!
Chloor kun je beter in koud water doen omdat er in warmwater meer schadelijke dampen vrijkomen (zegt het reinigingsprotocol in het ziekenhuis).
Van dampen van allesreiniger krijg je niks hoor! Beetje uitkijken met het inademen van dampen uit flessen met zo'n leuk kruis erop en dat staat echt niet op een fles Ajax hoor! Pleur maar door je huis!
Ik doe ook alles zelf. Verder werk ik veel met groene zeep , dat ruikt lekker en zitten geen zware gemische stoffen in. Verder alleen bleek in de toilet.
Ik doe ook gewoon alles zelf nog hoor, behalve de kattenbak, die doet vriendlief. Ik ben zwanger, niet ineens gehandicapt.
het enige dat ik aan mijn man overlaat is de kattebak en sinds een week of 2 mag ik van hem het bed ook niet meer verschonen (bed van 2 bij 220 en ook het dekbed is zo groot) verder doe ik zelf alles, het hele huishouden dus, van die geurtjes en dampen heb ik nog geen last gehad, alleen de laatste tijd zit soms mijn buik in de weg en kan ik ergens niet meer goed bij als ik aan het afstoffen ben of zo...
Volgens mij is deze regel inderdaad bedacht door mensen die een beetje lui zijn of ernstige klachten hebben. Ik maak ook gewoon lekker schoon hoor. Ik vind het heerlijk ontspannend nu. ik heb wel een kennis die beweerd niet te kunnen schoonmaken. Die wilde al bij 3 weken zwangerschap ook niks meer tillen. pffffffffff. Nou, ik doe ook nog wel gewoon boodschappen hoor. Alleen til ik nu in wat meer fases, zodat het niet zwaar is.
Ik doe zelf t huishouden ( schoonmaak) ook.. Ik gebruik groene zeep ( man noemt t stinkzeep) want die allesreinigers vind ik dus stinken ( chemische geurtjes..) Chloor gebruik ik niet, omdat dat hier in de septictank terecht komt ( schijnt voor t proces indat ding niet goed te zijn) of direct op t openwater.. dat wil ik liever ook niet.. Als ik tig keer tegen mn man moet zeggen de kattebak te legen, dan doe ik t zelf wel.. Zak er uit, zak en nieuw grit erin.. Tengels wassen... klaar is klara
ben ik het helemaal mee eens, als ik de reacties soms wel een zie of hoor heb ik wel eens het idee dat men soms denkt dat ze ziek zijn en of bijna niets meer mogen zeg
Op mijn stage moet ik soms 5 dagen achter elkaar kamers schoon maken (hotel) incl. wc's en bedden opmaken natuurlijk. ben daar vanaf 8 uur tot maximaal 4 uur mee bezig. Ik ben nu 22 weken en heb er eigenlijk totaal geen last van. Mijn baby is ook gezond voor zover bekend. dus dat beetje huishouden thuis moet helemaal wel kunnen. (wat dat doe ik natuurlijk ook nog) Bij sterke schoonmaak middelen zou ik er niet boven gaan hangen maar dat doe je zoiezo al niet!
met alle zwangerschappen tot het eind aan toe alles gedaan wat ik normaliter ook deed toen ik niet zwanger was. Enige wat ik niet zo gauw deed was zware dingen tillen ,maar zelfs dat heb ik af en toe gedaan omdat ik niet wilde wachten tot mijn man thuis was. Dag dat ik beviel van mijn jongste liep ik 'sochtends nog in de super de boer met weeën boodschappen te doen (dacht dat ze wel weer weg zou trekken voor de zoveelste keer )
chloor is heel slecht voor het milieu en compleet overbodig bij schoonmaken. maar dat staat los van zwangerschap....
Ook ik doe de schoonmaak zelf. Vroeger waren er geen regels en over het algemeen waren baby's ook gezond.
kattenbak en tuinieren gaat ook prima met handschoenen aan, of daarna gewoon goed je handen wassen. je moet er even aan denken, maar dan is het ook oke!