Schoonmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door Amaranthas, 22 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leni88

    Leni88 Bekend lid

    16 sep 2014
    802
    398
    63
    Vrouw
    De kinderen gaan 3 dagen per week naar de opvang nu ik zwanger ben. Op die dagen doe ik een keer de bovenverdieping incl badkamer grondig. Andere dag de benedenverdieping. 2 keer per maand de bedden.
    Als ik tijd over heb het souterrain en de bovenste verdieping.
    We hebben 3 wc's, die worden om de dag schoon gemaakt.
    Keuken en badkamer iedere dag stofzuigen en evt dweilen , wegens 3 kleine kinderen ;)
    Ik draai iedere dag een was en berg deze meestal ook meteen weer op, zodra het droog is. Strijken 1x per maand ongeveer.
    De ramen worden om de 3 maanden door een bedrijf gedaan.
    Ik kook meestal iedere dag vers, daar besteed ik liever tijd aan dan de grote schoonmaak ;)
    Ik vind het thuis schoon genoeg, ook al is het niet perfect.
     
  2. JoG

    JoG Actief lid

    16 okt 2016
    127
    31
    28
    NULL
    NULL
    Op maandag doe ik het hele huis en ben dan ongeveer 4 uur bezig.
    Beneden alle kasten,tafels,banken en stoelen afnemen met een natte doek.
    Plinten allemaal afvegen en alle accesoires wat op de kasten staan ook.
    Stofzuigen en dweilen.
    Wc beneden schoonmaken net als de wastafel en stofzuigen en dweilen. Ook neem ik meteen de deur van de wc mee.
    Dan de trap na boven stofzuigen en de 3 slaapkamers op 1ste verdieping afstoffen, stofzuigen, dweilen en de deuren afnemene en bed verschonen.Overloop stofzuigen en dweilen. Badkamer boven wc schoonmaken net als de wastafel en inloopdouche met glazen deur grondig.
    Boven ook alle plinten.
    Dan de trap na zolder stofzuigen en de zolder stofzuigen en dweilen.
    Boven is ook mijn washok en dan stof ik meteen de wasmachine en droger af en stofzuig en dweil alles.

    Wasgoed was ik wanneer er genoeg ligt voor een volle trommel en hang ik meteen op of in de droger. Was kan hier nog wel eens een week op het droogrek hangen voor het in de kast komt haha.

    Savonds na het eten alles in de vaatwasser en dan maak ik het aanrecht en kookplaat schoon. Doekje over tafel en meteen over de buitenkant van de keuken. Hier ben ik ongeveer 15 min mee bezig

    Wc's en wastafels maak ik elke dag schoon en stofzuig en dweil ik meteen de vloer in de wc beneden en badkamer boven. Hier doe ik ongeveer 10 min over.

    De geverfde trap(waar ik zo'n spijt van heb) stofzuig ik elke dag omdat ik er echt niet tegen kan dat er stofjes op liggen.
    De hal waar we erin komen stofzuig ik ook dagelijks.

    Wanneer ik tussendoor denk ligt weer wat stofjes pluisjes van sokken stofzuig ik een keer extra

    Ramen wassen van binnen doe ik 1 keer in de 3 maand.
    1 keer per jaar was ik de gordijnen
    In de winter was ik de ramen buiten eigenlijk nooit maar in de zomer meestal om de 2 weken.
     
  3. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.535
    731
    113
    Euh laten we het er op houden dat het bij mij dan gemiddeld wat viezer is. Niet dat het een puinbak is maar goed meerdere keren per dag stofzuigen en alles langs ... ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen ... Maar ieder zijn ding!
     
    Kimi1, Lexie74, Kes en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik heb de tijd wel, maar ik weet wel wat leukers te verzinnen..

    Ik stofzuig elke dag, maar meerdere keren? Die paar kruimels doen geen kwaad. Dweilen doe ik alleen vanwege allergieën en waarschinlijk nog lang niet vaak genoeg.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  5. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw
    Dat haal ik in een week nog niet...

    Hier wordt er gepoetst zodra iets vies is. Oké, zelfs dat is niet helemaal waar, want de ramen zijn al weken heel vies, en nog steeds niet schoon :D

    Ik zou ook niet weten waarom ik dagelijks een wc moet schoon maken als deze max. 8x wordt gebruikt op een dag. Meerdere keren op een dag stofzuigen? No way....

    #teamviespeuken
     
    Trotsemoeder1987, Anakin, Zara75 en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Nou precies.

    Sommige dingen die ik lees zijn wel gevalletje mond valt open trouwens. Maar dat is andersom vast ook. Ik blij dat ik niet te concreet ben geweest over de frequentie van mijn poetserij. :oops:
    :roflmao:
     
    rums, Zara75, NiVa0230 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.259
    19.014
    113
    Ik ben dan vast een heel kansloze nerd die schoonmaken wél leuk vindt :roflmao:
     
  8. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik vind mijn huis prima schoon en op orde.
    Ondanks dat ik bij lange na niet zoveel poets als wat ik hier lees.
    -Stofzuigen doe ik 2x in de week ofzo. bij geknoei van de kinderen pak ik de bezem of kruimel dief.
    -Dweilen meestal na het stofzuigen, maar het kan ook 1x per week zijn. Wordt er geknoeid dan gaat daar een dweil over.
    -Afstoffen voor het stofzuigen.
    -Wc dagelijks als ik voor het eerst ga plassen.
    -Badkamer 1x per week of 2 weken. Ligt eraan hoe het eruitziet en hoeveel zin ik heb. Wasbak badkamer, meerdere keren per week.
    -Was daar is niet een bepaalde regelmaat in.
    -Keuken wanneer ik er zin in heb. Aanrecht elke dag als ik de vaatwassen in geruimd heb.
    -Bedden wanneer ik er zin heb.

    Maw ik doe veel dingen pas als ik er zin in heb of als het nodig is. Heb dan ook echt een hekel aan het huishouden. Vooral omdat ik er maar kort van kan genieten. Ben ik net klaar, liggen daar kruimels, daar een vlek, gaat er drinken over de tafel en vloer
    ....:confused:
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  9. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Eum het was ok, huishoudschema met dagelijks taakje en dan vaste dingen zoals vaatwas, toilet...

    Maar momenteel is het niet zo netjes als ik zou willen. Kindjes ziek, zelf nog steeds misselijk. Dus het is maar wat er lukt momenteel. Zo hadden we maandag top dag met keuken, badkamer en hal echt van kop tot een perfect. De living is ondertussen aan hulp toe :roflmao:
     
  10. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Hier 3x per dag de stofzuiger er door. (voor kind wakker is, 's middags wanneer kind slaapt en' s avonds wanneer kind weer slaapt) voor naar bed gaan halen we de dweil er over zodat het kan drogen zonder dat er op gelopen word. De beesten zitten dan vaak in hun eigen kamer.

    Afwas wordt iedere dag gedaan, met verjaardagen mag de vaatwasmachine het werk doen.:D
    De wc iedere dag, maar heel de wc ruimte 1x per week grondig.
    Badkamer 1x per week grondig.

    Ons bed word 1x in de week verschoond soms 1x in de 2 weken. Van zoontje eigenlijk veel sneller vaak om de 2 dagen gezien hij veel kwijlt of doorgelekt is.

    Wanneer we iets morsen of gegeten hebben word de tafel af gedaan,
    De rest wordt vaak tussendoor mee gepakt.
    De was wordt 2x per week weggedraaid en dan of in de droger of opgehangen en wanneer droog direct opgevouwen en opgeruimd.

    Wij zijn meer van de rommeltjes overal laten slingeren en niet op de juiste plek terug zetten. Dus eens per week missen we iets en dan ruimen we alles weer netjes op en gaat het terug waar het hoort. Dus ons huis ziet er rommelig uit als we geen zin hebben om uitgebreid de boel op te ruimen. Maar nooit vies of niet schoon. Al zou een opgeruimd huis in combinatie met een schoon huis wel netter ogen. Maar ja, er mag hier geleefd worden hoor. :D
     
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.287
    7.846
    113
    Gelderland
    Bekijk bijlage 639961
    Ik laat het doen terwijl ik lui op de bank zit :p

    stofzuigen dus elke dag:D.. wel pak ik een keer of 5-8 de stofzuiger voor kruimels en inloop bij de hal en trap maar dat is echt twee tellen werk. Keuken elke maandag de buitenkant. Badkamer & keuken 1 keer per maand grondig (lang leve poetsdrang tijdens menstruatie)
    Verder heb ik geen schema en zie ik vanzelf wel als iets stoffig of vies is. Zodra ik me eraan ga storen dan ga ik poetsen. Als we visite krijgen dan poets ik altijd even extra goed :oops:
    Het is hier altijd opgeruimd en voor het oog prima schoon. Het zou allemaal wat gestructureerder mogen maar dat zit gewoon niet in mij.
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Oh ik vind het niet heel erg hoor, maar van sommige dingen zie ik nut gewoon niet. Elke dag dweilen of meerdere keren per dag stofzuigen.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  13. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Pff wat poetsen jullie veel!!

    Hier stofzuigen we elke dag, met een natte doek afnemen doe ik 2x per week ofzo en dan alleen de tafels en kastjes. Meestal als er bezoek komt :D. De plinten afnemen met een natte doek heb ik serieus nog nooit gedaan. Koken doe ik elke dag en dan doe ik daarna het aanrecht en gasfornuis enzo.

    Badkamer 1x per week, boven stofzuigen doet de robot 1x per week. Bedden verschonen 1x per week of soms 1x per 2 weken.

    Ramen wassen als ik me eraan stoor, hetzelfde voor de keukenkastjes en andere dingen. De zolder kom ik weinig dus wordt echt zelden gestofzuigd.

    Ik heb er echt geen tijd voor en zin in, onze beneden (en bovenverdieping ook trouwens) is 100m2, met stofzuigen ben ik al ruim een half uur kwijt.

    Ik vind het hier schoon genoeg, heb mijn man ook nog nooit horen klagen gelukkig.
     
  14. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Nou hier exact zo :D
    Sons ineens opruim woede dan moet alles tegelijk.
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  15. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    In het weekend (vrijdag of zaterdag afhankelijk van mijn werkdagen) krijgt mijn huisje een grote beurt. Alles afstoffen, poetsen, stofzuigen en dweilen. En dan pak ik 1 ruimte extra goed aan (bijv bij de keuken doe ik alle kastjes de koelkast etc).

    dagelijks; swiffer erdoor heen, wc, badkamer (wasbak) en tafels enzo doe ik na het eten standaard.
    Dweilen vaak ook ergens midden in de week nog eens.

    Moet er wel bij zeggen wij zijn veel met zijn 2tjes (dochter en ik) en geen huisdieren.
     
  16. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    #36 Ysabella, 22 jan 2020
    Laatst bewerkt: 22 jan 2020
    Dagelijks:
    -Alles stofzuigen en dweilen.
    -1 keer in de 3 dagen neem ik alle plinten mee en stofzuig ik onder de bedden en stofzuig ik het hele bed. ( ik ben allergisch voor huisstofmijt en stof.)
    -Wc + de tegels. ( is binnen 10 minuten klaar omdat de tegels maar tot halverwege zitten) Deurklinken, lichtknopjes, mobieltjes, afstandsbedieningen, traphekjes, Tafels.
    -Elke dag 1of 2 wassen in de wasmachine en de was van de dag daarvoor weg strijken.
    -Kattenbak schoonscheppen doet mijn man 2 keer per dag.
    -Trappen stofzuigen.
    - Eens in de zoveel dagen voordat ik ga douche HG van ontkalker op de ramen van de douche cabine spuiten en onder het douchen afspoelen. Wij drogen de douche na het douchen niet meer uit. Niemand heeft er zin in en op deze manier is het ook niet nodig.

    Wekelijks :
    -1 of 2 keuken kastjes van binnen schoonmaken.
    -Koelkast.
    -Kattenbakken helemaal leeg en schoonmaken.(Doet mijn man)
    -Boven alles nat afnemen.
    -Bedden verschonen.
    -Badkamer uitsoppen.
    -Trap -leuningen- nat afnemen.
    - voordeur afnemen met een natte doek
    - Alle andere deuren in huis nat afnemen, ook de bovenkant van de deur.
    - Soda in de douche put en in alle andere afvoer putjes.

    Maandelijks :
    Alle gordijnen in de was.
    Dekbedden in de was.

    1 keer in de 6 weken lapt mijn man de ramen en hij is de gene die de tuin onderhoud.

    Oké ik ben dus best een schoonmaak miep, maar ik moet zeggen dat het allemaal toch geen zin heeft met 2 katten en een kind. :roflmao:
     
  17. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.113
    15.623
    113
    Vrouw
    Mss dat mensen snel het woord stofzuigen in de mond nemen?
    Eens wat kruimels wegdoen zie ik niet als stofzuigen.
     
    citroenrasp en Ysabella vinden dit leuk.
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Inderdaad, ik stofzuig beneden wel 5 keer per dag. ‘s ochtends alles grondig en telkens na het eten of als de 1 van de katten in de kattenbak gescheten heeft en weer eens al dat grint over de vloer heen heeft trapt.
     
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.831
    25.927
    113
    Vrouw
    Kamp viespeuk hier hoor.
    Het enige wat ik (of mijn man we doen beide ongeveer evenveel) echt dagelijks doe is de keuken opruimen en met een doekje afdoen. Is gewoon onderdeel van vaatwasser inruimen. En dan neem ik de eettafel ook even mee.

    Verder 1 of 2 keer per week stofzuigen en de wc's.

    En mijn poetshulp komt 1 keer per week. De ene week maakt ze beneden hoed schoon en de andere week boven.

    En als iets me irriteert dan maak ik het ook even schoon.
    Dus echt een smeerzooi is het ook weer niet ;) soms wel heel rommelig met jongens die alles laten slingeren en ouders die beiden ook werken.
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  20. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.495
    24.370
    113
    Ik gebruik een app waar ik alle taken in heb gepland. Dit omdat ik anders dingen vergeet en het geeft me structuur in mijn chaotische hoofd. Ik hou ervan om dingen af te kunnen vinken.

    Ik heb sowieso graag eer aan mijn werk. Dus er is vrij weinig wat ik echt dagelijks doe, anders zou ik er ook geen eer aan hebben :roflmao:;)
    De wasbakken in huis neem ik dagelijks even af. En er gaat iedere dag wel een was in en de volgende dag wordt dat gevouwen. Strijken doe ik zelden (hooguit een enkel kledingstuk). Vaatwasser draait zo’n 2x per dag. Aanrecht hou ik gewoon bij en wordt opgeruimd na iedere kookbeurt.

    Stofzuigen om de dag of 2 dgn. Dweilen minder dan stofzuigen. Stoffen 1 à 2x per week. Als ik geen stof zie liggen sla ik gerust even over.
    En alle andere dingen gebeuren wekelijks, twee wekelijks, maandelijks of zelden (zoals ramen zemen). En evt. Doe ik iets tussendoor als ik dat nodig acht.

    In de weekenden heb ik ‘vrij’. Dan ruim ik hooguit de vaatwasser in en uit.
     

Deel Deze Pagina