Schoonmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door Amaranthas, 22 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook hoor. Ik haat schoonmaken en werk al helemaal niet met schema’s. Ik probeer iedere dag te stofzuigen en te dweilen maar dit is omdat we een hond hebben want anders zou ik dat never nooit doen, veel te vermoeiend ;)
    Om de week komt mijn hulp en die doet de badkamer grondig. De wc doe ik indien nodig even zo’n kant en klaar doekje langs maar ook niet dagelijks.
    Nog een reden dat ik nooit tbm zou willen worden, hele dagen dat ellendige huishouden ;)
     
    Zara75, Nic1976 en Nataly1972 vinden dit leuk.
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja de keuken ruim ik ook iedere avond op maar dat zit gewoon in mijn systeem en ja ik maak inderdaad ook schoon als iets vies is. Zie ik vieze vingers bij de deurklinken dan haal ik er een doekje langs maar iets schoonmaken wat in mijn beleving gewoon schoon is daar kom ik niet aan.
    Hier is het ook vaak rommelig en voor iemand met smetvrees zal het wel een smeerzooi zijn maar nog nooit iets over gehoord of gemerkt,
     
  3. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    1 keer per week alles stoffen droog en daarna nat , bedden elke maandag verschonen .
    Stofzuigen 1 keer per week grondig hele huis , elke dag even met de snoerloze stofzuiger beneden om kruimels etc op te zuigen .
    Dweilen grondig 1 x per week , verder als de kleine gespeeld heeft ( kwijt momenteel veel haha ) of er etens waren tijdens koken of eten zijn gevallen dweil ik ook even vlug .
    Wc elke dag , doekje over de tafels tv etc elke dag .
    Wassen houd ik gewoon bij , heb 3 was manden met kleur zwart en wit en zodra er een vol is gaat die aan en hang ik alles op zodat ik het savonds of de volgende dag kan vouwen .

    Ramen komt de glazenwasser voor wanneer we het weer tijd vinden , of als ik zelf tijd en zin heb doe ik het zelf . Binnen ramen doe ik overigens altijd zelf en eens in de 3 maanden ongeveer of als het echt vies is eerder .

    Ik houd alles netjes bij maar als bvb de badkamer tegels erg stoffig zijn doe ik dat even extra erbij ,

    Mijn man vind mij een ontzettende poetser want ons huis is ook altijd om van de vloer te kunnen eten en je ziet eigenlijk nergens een stofje maar als ik zo lees kan het veel gekker haha !
     
  4. Kuki

    Kuki Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Ik dacht dat ik "kamp-punaisepoetser" was, maar als ik lees dat mensen meerdere keren per dag een stofzuiger erdoor halen....

    We zijn met zijn 4 thuis plus 1 kat, werken allebei en de kinderen zitten overdag op school/uni, ik vind 3x per week stofzuigen meer dan genoeg. Mijn huis is schoon en opgeruimd, maar ik ben het schoonmaken wel zat. Dus we zijn druk doende om een schoonmaakster te regelen en daar ben ik zeer content mee! :)

    Als je er de tijd en de puf voor hebt om dat zo vaak te doen, respect hoor! Maar ik niet...

    #blijkbaartochteamviespeuk
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  5. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.205
    18.951
    113
    Volgens mij is dat het vooral. Las en lees vaak hier dat sommigen 5x per dag (zeggen te) stofzuigen, maar dan bedoelen ze een paar kruimels bij de eettafel.
     
  6. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Plafond stofzuigen ?
     
    Zara75 vindt dit leuk.
  7. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik dweil 1x per week en stofzuig het huis 1x per week (beneden 2x)

    Verder heb ik een agenda puur voor het huishouden, zodat niet in 1 week 3x de ramen worden gelapt en ik er niet aan hoef te denken wanneer er een matras moet worden omgekeerd ofzo (uiteraard verschoon ik bedden vaker bij ziekte en snot enzo).
    Als ik dan de ramen op zolder aan de buitenkant heb gelapt dan gaat het stickertje R2.o (ramen,2hoog,outside) naar de datum 6 maanden na mijn uitgevoerde actie.

    Moet er misschien wel bij zeggen dat ik serieuze geheugenproblemen heb en dat het dus niet allemaal vanzelf komt. Zonder schema slaap ik rustig 2 maanden onder dezelfde lakens en vraag ik me iedere avond af wanneer ik ze moet verschonen. Het geeft veel rust want als die vraag nu komt dan is het "dat staat in de agenda" :)

    Alles staat er in, van stofzuigen tot het verwisselen van de tandenborstels.

    Ik ben nog op zoek naar een complete lijst want ik leerde dus laatst dat je gordijnen ook moet wassen of ontstoffen 1x in de zoveel tijd
     
  8. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.205
    18.951
    113
    Anders komen er van die spinnenraggen.
     
  9. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Oh zo .. ja zodra ik spinnenraggen zie stofzuig ik ze weg , maar ik zag iemand voor me die haar hele plafond stond te stofzuigen haha
     
    Zara75 en Anouk2005 vinden dit leuk.
  10. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Hier ook. Zwanger+opleiding+32 uur werken in de zorg hakt er behoorlijk in. Gelukkig komt de schoonmaker elke 2 weken hier en doet het hele huis van top tot teen. Tussendoor doe ik sporadisch een x stofzuigen/wc en de keuken en de was doen we elke dag.
     
  11. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    426
    206
    43
    Vrouw
    Ik ben gezegend met een schoonmaker die elke week komt en ze doet het hele huis van top tot teen. Tussendoor doe ik heus wel een keer stofzuigen en de wc. De was doen we wanneer het nodig is. En de bedden doe ik elke week. We werken allebei veel en ik besteed mijn tijd liever aan mijn kook/bak hobby.
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Elke dag van boven na beneden stoffen, stofzuigen, dweilen etc.
    Elke zaterdag ook bedden verschonen en badkamer grondig poetsen
    1x per week extra werk en dat kan zijn koelkast uitsoppen of keuken kastjes maar ook bijv de tuin doen .
    Nu in niet meer werk en 2 kids op school heb ook tijd. Ik kan echt niet tegen rommel
     
  13. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.022
    15.561
    113
    Vrouw
    Idd en dat klinkt dan veel maar is dan wss niets in zen eigen :D
     
  14. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.175
    1.357
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier niet zo’n poetser. Ons schema is:
    Op maandag stofzuigt en dweilt man de benedenverdieping en stofzuigt hij boven, de andere week dweilt hij boven. De rest van de week houden wij de vloer bij met een bezem/swiffer.
    Op woensdag was ik en op zaterdag, dat wordt ook meteen opgeruimd.
    Op woensdag stof ik af beneden en boven meestal met een natte doek, doe ik de badkamer en de wc grondig. De rest van de week elke dag een doekje over de wc en de douchecabine schoonmaken na het douchen.

    Na het eten wordt alles opgeruimd, het aanrecht leeg en de kookplaat schoonmaken.

    De ramen hebben we afgelopen weekend gedaan, laatste keer was al meer dan een half jaar geleden.

    Bedden over het algemeen elke week maar ook wel 1 keer in de 2 weken.

    Grote klussen doen we als we er zin in hebben. In de kerstvakantie hebben we de hele zolder opgeruimd. Is voor mij wel weer voldoende voor het komende half jaar.
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Dat hoeft niet hoor. Ik doe alleen wat nodig is, niet zoveel als ik anderen zie doen hier en het is hier toch schoon/netjes.
     
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    ja niet het hele plafond maar dan hanger er van die stofslierten die zuig ik dan weg in de hoekjes en op sommige plekken van het plafond.
     
  17. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Eigenlijk wel :oops:
    En op het moment helemaal. Het lijkt veel maar juist omdat ik het bij hou is het zo gepiept. Ik kan me zo irriteren op het moment aan rommel en vieze plekken. Ik heb gerust dat ik 's avonds op de bank zit en dan zie bv dat de deur vol met vingers zit en de hond heeft zijn snuit er lekker langs gehaald dan ga ik daar dus een sopje voor maken en neem ik het ff af.

    En nu heb ik op het moment ook nog dat ik niet overal meer bij kan. Die buik begint in de weg te zitten dus bukken e.d. is heel lastig met als resultaat dat ik dus niet volledig bij lage dingen als de onderkant van de tafel en stoelpoten kan komen. Ik irriteer me rot eraan :mad:
    Gelukkig komt mijn ma 1x per week en die red me dan zodat mijn brein weer rustig is :D
     
  18. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.455
    3.799
    113
    Ja 3 uur is ook wel het max dat ik bezig ben hoor. Dat is inclusief mijn dagelijkse dingen en ook nog de extra die die dag op mijn lijstje staan.
    Wel ben ik zo dat als ik bv een paar uurtjes moet werken ik alleen het dagelijkse doe of ik doe het andere werk wat vlugger.
     
  19. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    1x per week grondige schoonmaak door het hele huis. Dan doe ik in vijf uur tijd alles. Van badkamer tot bedden verschonen.
    3x per week stofzuigen en 1x per week met de stoomreiniger.
    Elke dag ruim ik beneden op, vaatwasser, doekje keukenblad en eettafel.
    Als ik zie dat de wc/wastafel/tafels vies zijn maak ik het zeker tussendoor ook schoon.
    Was iedere dag 1 wasje. Strijk niks...
    4x per jaar de grote klussen zoals de ramen, zolder (niet in gebruik) uitgebreid, stoomreiniger over alle oppervlakken ook de bank en de gordijnen bijvoorbeeld.

    Ik zou wel vaker de auto kunnen doen. Daar ben ik echt laks in xD.
     
  20. Marleen31

    Marleen31 Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.569
    470
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik heb een tikkeltje smetvrees, maar mijn huis is daarentegen niet mega netjes en schoon. Wat ik elke dag mòet doen, anders word ik onrustig:

    WC’s schoonmaken, inclusief lichtknopjes, deurklink etc.

    Alle deurklinken, trapleuningen, handgreepjes keuken, koelkastdeur, vaatwasserdeur, afstandsbedieningen, telefoons en tablets, Xbox controller,

    Een paar keer per week stofzuigen en dweilen, soms tussendoor nog eens dweilen als ik zie dat het vies is.

    Bedden verschoon ik elke vrijdag, lekker fris het weekend in.

    Badkamer denk ik eens in de 2 weken (behalve de kranen en WC dan, die doe ik dagelijks)

    Afstoffen een paar keer per week of als ik zie dat het eerder nodig is.

    Ramen lappen... ehhh, elk voorjaar? Hahaha.

    Hoezen van de bank doe ik 1x in de maand ongeveer wassen.
     

Deel Deze Pagina