Schoonmaken

Discussie in 'De lounge' gestart door Amaranthas, 22 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Oh help het is hier echt vies denk ik...…. :eek:

Goed daar gaan we. Ik probeer.... 2x per week: wc/badkamer schoonmaken en stofzuigen.
    Komt vaak voor dat ik daar maar 1x per week aan toe kom. Ja en dan ligt de mat bij de achterdeur + twee vierkante meter erachter vol met bladeren en zand. Ja en je kunt een maaltijd samenstellen van de kruimels onder de keukentafel.
    Verder valt het best mee hoor, we zijn bijna nooit ziek hier en anders in 1-2 dagen weer beter. De woonkamer ligt hier echt 90% van de tijd vol met speelgoed (duplo, playmobil, lego, blokjes, auto's..) dus dan is stofzuigen echt geen doen.

Bedden verschonen 1x per 2 weken, van de kinderen 1x per 3 weken.
    Aanrecht wel dagelijks, fornuis etc. Echt goed schoonmaken 1x per week.
    Boven stofzuigen 1x per maand.... oh echt was het maar zo.
    We ventileren de bovenverdieping wel dagelijks trouwens. Beddengoed opengeslagen, in alle kamers een raampje open en deuren open.

NiVa0230 vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

#162 GossipGirlxoxo, 24 jan 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jan 2020
    Ik word zelf heel onrustig van rondslingerens speelgoed maar daar kan ik mijn kinderen natuurlijk niet mee belasten. Ik doe het nu als volgt, als er 3 dingen liggen waar ze niet meer mee speelt (bijv. Duplo, poppenhuis, puzzels) en ze wil het volgende gaan doen bijv. Kleuren of met de grote poppen dan ruimen we eerst samen die drie andere dingen op voor ze aan het 4e begint. Dan ligt niet alles onder het speelgoed zodat ik wat rust heb en de kinderen hebben niet het gevoel dat ze niet lekker mogen spelen en troep mogen maken met hun speelgoed. Werkt hier echt super! En als er onverwacht iemand binnen stapt is het in balans haha het ziet er niet uit als een steriele ruimte waar kinderen niet mogen spelen maar ook niet als speelgoed ontploffing (dat laatste had ik woensdag wel, 6 uur aaneengesloten thuis gewerkt en toen zag dochter haar kans niet bij het 4e de drie dingen ervoor op te ruimen, schrok me rot toen de laptop uit ging en ik me realiseerde dat echt overal wat lag).

Panter en Ysabella vinden dit leuk.
  3. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.550
    113
    Dan ruim je dat toch -samen- even op? :roflmao:

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Ja doen we ook af en toe. Maar vaak mag het ook lekker blijven liggen hoor, soms bouwen ze 's morgens al heel bouwwerken en dan kunnen ze 's middags lekker verder spelen.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik ook. Of ik gebruik een stoomreiniger.

Ysabella en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Daarom stofzuig en dweil ik als dochter op de peuterspeelzaal is en op woensdag als ze thuis is doe ik het vaak voor ze wakker word. Voor we naar boven gaan om te douchen en slapen in de avond ruimen we samen alles op. Dan gaat al het speepgoed in kisten en bakken de kasten in uit het zicht.

Ysabella vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Wat ik ook wel eens deed bij dit soort bouwwerken, eerst ene kant van de woonkamer stofzuigen dweilen, daarna alles verplaatsen naar die schone kant, dan de andere kant alles stofzuigen en dweilen, en daarna alles weer terug waar het stond.

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.550
    113
    Tja, in de gang de bouwwerken parkeren om even de kruimels onder de tafel weg te stofzuigen moet geen probleem zijn lijkt mij of even de losse Lego blokjes netjes opruimen en de bouwwerken verschuiven.

Ik bedoel het niet denigrerend hoor, maar Haha dit vind ik een beetje lui of zo. :oops::roflmao:

tuc en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

Gaat dat goed? Ik ben altijd bang dat de matrassen te vochtig worden en dat dat vocht niet weg kan.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ja, wordt wel nattig, maar met die doek om de stoomreiniger heen zeg maar vind ik het wel meevallen.

11. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.550
    113
    Ja ik ook, dat dood de huisstofmijt want het matras kan natuurlijk niet in de wasmachine. @GossipGirlxoxo het matras word eigenlijk niet echt nat hoor droogt binnen 10 minuten ik doe mijn hele bed wel eens met de stoomreiniger.

suus1983 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ja dat heb ik ook gedaan, alleen kon mi jj hoofdbord daar niet zo goed tegen. De vulling is verdampt ofzo haha. Bovenop is het nu heel hard. Dus zou wel even voorzichtig zijn.

13. GossipGirlxoxo

Ga het eens proberen. Ik gebruik de stoomreiniger eigenlijk altijd alleen op harde oppervlaktes. Als ik bijv. Dochter haar stoeltje (die is gestoffeerd) ermee doe duurt het best lang voor die droog is vandaar dat ik het matras nooit aandurfde.

Ysabella vindt dit leuk.
  14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.550
    113
    Ik gebruik dat ding echt voor alles, de bank, kleed katten krabpaal, bed, matras, sierkussens, toilet, badkamer.

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Nou ze bouwen niet tussen de kruimels hoor dat scheelt.
    Maar ik ga geen complete playmobil sets "even" naar de gang verhuizen om te kunnen stofzuigen. Dan einde van de week maar alles weer opruimen en dan stofzuigen.

Shakes en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  16. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Kunnen al die superschoonmakers van hierboven niet even bij mij komen soppen? :rolleyes::p Ik heb er een dagtaak aan en vind het moeilijk om het bij te houden met 2 kinderen en 2 katten en een man die niks opruimt maar wel alles verplaatst. En dan nog werken ernaast.. Gezondheidsklachten.. Arghhhhhh :confused::confused:

Kolibrie2, GossipGirlxoxo en Ysabella vinden dit leuk.
  17. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Dit staat in mijn organizing agenda:
    Overigens staat woonkamer/slaapkamer/badkamer/wc ook bij de wekelijkse planning, maar 1x per maand grote beurt bedoelen ze

Bijgevoegde bestanden:

18. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Tjonge, geïnspireerd door dit topic boven (globaal - dat dan weer wel) gestofzuigd. :thumup: Ik blijf meelezen. :roflmao:

19. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.550
    113
    Je bedoelt dat je 3 kinderen hebt. :roflmao:

Kolibrie2, LW85, Waxinelichtjes en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Haha ja

Deel Deze Pagina