Schoonmoeder als oppas.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Belief, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dit snap ik niet. opa en oma geeft toch geen recht op oppassen, en oppassen is toch geen voorwaarde voor een goede band? (aan de man van ts)

opa's en oma's moeten lekker genieten van hun kleinkinderen, leuke dingen met ze doen en ze (tot op zekere hoogte) verwennen. willen ze oppassen en vinden de ouders dat beiden oke, dan prima. maar het is toch geen voorwaarde?????

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    @Marieke; nee daar heb je ook gelijk in dat oppassen geen voorwaarde is. Doelde meer op het feit dat ik wel snap dat die man wil dat zijn ouders contact hebben met hun kleinkind. Sowieso snap ik de hele situatie niet, omdat er weinig info is.

3. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ja, dit ben ik echt 100% met je eens. Een goede band kweek je echt niet alleen met regelmatig oppassen, daar komt veel meer bij kijken. Één van die voorwaarden is dat beide ouders er achter kunnen staan en niet dat eentje het gevoel heeft dat hij/zij moet van de partner.

Wel jammer voor ts dat het nu zo is gelopen, ik hoop dat het je relatie met je man niet te zwaar onder druk zet en hij je steunt in je beslissing (want ik kan me voorstellen dat je niet zomaar contact verbreekt met de oma van je kind, hoe vervelend ze misschien ook kan zijn).

4. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @Belief: Ik snap je heel goed (geloof ik)! Hier is precies hetzelfde aan de hand. Ik mag m'n schoonmoeder niet, sta niet achter het oppassen, m'n vriend wil dat wel, zodat z'n moeder een band kan opbouwen. Tot nu toe lukt het niet, want ons zoontje huilt daar nogal veel. En zij kan daar niet zo goed tegen. ;)

In elk geval, ik ga er nu wel in mee, omdat we beiden ook nog in therapie zijn en we echt een oppas nodig hebben eens in de week en niemand anders voor handen. We zijn afhankelijk van haar, geen fijne situatie dus. Nu gaat een vriendin van mij na haar vakantie ook op ons zoontje passen. Zo snel als we het zonder haar kunnen, stop ik ermee, want ik sta er gewoon niet achter.

5. Belief

Belief Lid

19 mrt 2011
    79
    0
    0
    N-H
    Het zijn vervelende dingen,waar je liever niet te veel over uit wil wijken,maar t toch wel kwijt wilt.Wij hebben nu gelukkig mijn moeder om op te passen.Ik hoop dat t ooit gaat zoals we willen.

6. adi

adi Niet meer actief

Maar over het oppassen door oma en band opbouwen? Waarom moet oma perse oppassen om een goede band met het kind te krijgen?

Mijn moeder past structureel niet op, wel heel af en toe in het weekend, maar ze heeft een geweldige band met de kinderen. Ze zorgt er gewoon voor dat ze vaak op bezoek komt en veel tijd met haar kleinkinderen doorbrengt (verder werkt ze nog fulltime, dus die tijd maakt ze)

7. Meissie2008

Meissie2008 Bekend lid

6 feb 2011
    769
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Holland, Drenthe
    ik vind mijn schoonmoeder een schat van een mens, maar ze heeft een totaal andere opvoedings-idee als mij en gelukkig ook mijn man! ik werk zelf op een kdv en mijn dochter ging wel eens mee en vond het prachtig dus neem haar nu dus mee(wel tegen betaling uiteraard)! dus mijn schoonmoeder past niet meer op! gelukkig niet meer die irritaties van onze kant! ze is nu gewoon oma! het enige waar we nu nog wel tegen aan lopen is dat ze onze dochter stront verwend!! vind een snoepje extra kunnen ed maar wel tot op zekere hoogte! de regels blijven verder hetzelfde, niet op bank springen enz mag wel van schoonmoeder! dat snapt ze niet! nou ja...ze heeft gelukkig nog 1 oma!!

8. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL

Best wel erg vind ik dit, oma word gewoon gebruikt.

Ik snap het oppasprobleem zowiezo niet, wie stuurt z'n kind nou ergens heen waar je geen goed gevoel bij hebt?
    Er zijn kinderdagverblijven hoor, of je kan zelf thuis blijven.

Deel Deze Pagina