Schoonmoeder beledigt me telkens opnieuw

Discussie in 'De lounge' gestart door GewoonLinda, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Dankje voor de reacties.
    Dat mijn man er niks van zegt, komt gewoon omdat hij het anders ziet als ik, denk ik. Hij heeft niet door hoe gemeen ze eigenlijk is. Een hele tijd geleden, tijdens m'n zwangerschap, heeft ze het zelfs voor elkaar gekregen om me aan het huilen te maken. Pas op de terugweg in de auto overigens, dus zelf weet ze dat niet eens. Toen beloofde mijn man me er wat van te gaan zeggen, maar dat heeft hij uiteindelijk niet gedaan. Daar baal ik nog steeds van. Maar hij wil z'n moeder niet kwetsen. En is ook bang voor ruzie, volgens mij....

2. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Het is zeker niet schoonmoedereigen hoor, ik heb (gelukkig) een hele lieve sm die dat echt niet zou doen!

Wat betreft reageren, ik zou geen rotopmerking terug maken, maar zeggen: nou, wat onaardig zeg. Werkt bij mij het beste, anders wordt het ruzie :D

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ach hier heeft schoonloeder er ook een handje van. M'n vriend zijn vader zegt trouwens ook onhandige dingen. Maar ze zeggen het ALTIJD wanneer mijn vriend even buiten gehoorafstand is. GRRRR!! :x En het irritante is dat ook al weet ik dat ze zo zijn (of doen) het mij toch iedere keer overrompeld. Tegenwoordig lukt het af en toe om te zeggen dat ik iets ongepast vind, maar dan zeggen ze ineens dat ze het niet zo bedoelen. :( Ik heb trouwens het contact tot het minimum beperkt, is beter voor mijn gemoedsrust. :p

4. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Mijn schoonvader heeft vroeger 1 keer een opmerking gegeven over dat ik aan kwam en mijn man is direct uit zijn slof geschoten tegen zijn vader. Hij pikte het absoluut niet dat zijn vader zoiets zei terwijl het in dit geval gewoon een onhandige uiting van.bezorgdheid Was. Ik snap niet dat jouw man hier niets van zegt tegen zijn moeder

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het wel meevallen. Voor elke genoemde opmerking, kan ik wel iets bedenken waardoor het niet gemeen bedoeld is.

Mijn moeder is er ook eentje, die overal wel iets negatiefs over kan vinden. Vriendin van me zwanger van de tweede. I.p.v. 'wat leuk', kreeg ik te horen: 'nu alweer?' Vroeger had ze ook ALTIJD wat aan te merken op ons huishouden. Rommel hier, rommel daar... had ik eens een keer écht goed opgeruimd toen ze kwam, ging ze net zo lang zoeken tot ze iets vond, wat niet goed genoeg was volgens haar. Iets van: 'oh, had je dit ook nog wel even kunnen doen'.
    Ook over anderen heeft ze altijd wel wat op te merken. Ze zoekt ook vaak ergens iets achter. En over mijn gewicht, oh, daar zal ik maar over ophouden.

Ik denk niet dat ze het gemeen bedoelt. Ik denk wel dat ze gewoon een negatief beeld heeft van de wereld. Zoals sommige mensen door een roze bril kijken, kijkt mijn moeder door een... sja... grijze bril?

Ik heb overigens ook een korte depressie achter de rug. In die periode was ik ook erg pessimistische en ik merkte dat ik soms ook op zoek ging naar dingen om over te zeiken.

TS, misschien zit je schoonmoeder zelf niet lekker in haar vel, of is ze onzeker over zichzelf en probeert ze dat op deze manier te verhullen?

Beste lijkt me toch om het er eens rustig over te hebben. Werkte wel bij mijn moeder. Zeuren over mijn huishouden werd steeds minder en de laatste jaren doet ze het helemaal niet meer! :D

6. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahaha was dat bewust of gewoon een 'gelukkige' typfout? Vind hem hoe dan ook hilarisch!

edit: hmm... probeerde schoonloeder vet en onderstreept te maken, maar wil niet echt lukken... :(

7. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Hihihi, ken je die 'term' niet? Ik heb ook nog steeds zo'n boomerang kaart(gratis ansichtkaarten uit de kroeg) liggen met de tekst voor Moederdag 'Schoonmoeders verzinnen maar hun eigen dag'. Hier de link.
    Kaart: Schoonmoederdag? - Boomerang

:D:D

8. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat een gemene vrouw zeg, zegt je man daar niks van dan? dat is ook wel raar! ik zou haar de eerstvolgende keer dat ze het weer doet een goeie opmerking teruggeven!

9. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

Ik zou alleen nog maat als weer woord geven "wat een rot opmerking" het is namelijk ook goed voor je kinderen om te horen dat het geen leuke opmerkingen zijn.
    Mocht je schoonmoeder daar niet positief op reageren de confrontatie verder aangaan en je hart luchten

10. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Mijn schoonmoeder is ook zo'n seniel bijdehand mens die beledigende en discriminerende opmerkingen maakt en er altijd mee wist weg te komen.

Maar ja, ze heeft nooit een zuid-Europese schoondochter gehad.... Ze heeft het nu geweten ook. Ik ben een tikkeltje bijdehanter en directer

11. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik heb heb het nogmaals bij m'n man aangekaart en hij zegt dat hij het in de gaten gaat houden. Wat dat dan verder inhoudt weet ik ook niet. Ben bang dat hij niks durft te zeggen tegen haar. Ze hebben een rare relatie die twee. Eigenlijk is hij altijd bang om z'n moeder te kwetsen.

12. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn schoonmoeder spreekt geen Nederlands. Als zij gemene opmerkingen maakt dan versta ik die toch niet :D

Wel naar TS. Ik zou er zeker wat van zeggen. Ik zou het in overleg doen met je man, maar hem het niet laten doen. De band tussen mannen en hun moeders is ehm.. iets wat wij vrouwen nooit zullen begrijpen. Ik denk dus niet dat je man hier ooit iets van wil zeggen :) Ik zou het zelf tegen haar zeggen, want ik vind dat ze tever gaat.
    Succes!

13. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Zoals al eerder gezegd, sommige mensen zijn gewoon zo... al is het niet leuk.
    Mijn schoonmoeder zegt ook wel eens van die rare dingen, ze kijkt dan serieus maar begint na een tijdje te grijnzen. Volgens mijn man bedoeld ze het niet verkeerd en is het meer als geintje bedoeld, maar ik vind het soms niet leuk en voel me dan in de zeik genomen.
    In mijn schoonfamilie zijn er meer zoals mijn schoonmoeder dus ben het inmiddels wel een beetje gewend. Is een bepaalde soort humor en mijn man kan er soms ook wat van;)

Als het je echt dwars zit zou ik het toch vriendelijk met haar bespreken.

14. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ja het zit me zeker dwars. Als ze nog eens zo'n opmerking maakt, ga ik toch proberen duidelijk te maken dat ik dat echt niet leuk vind.
    Als ik zou weten dat dit haar humor zou zijn, zou ik het wel kunnen accepteren. Maar dat is niet zo. Als mijn man op de plek had gestaan, toen de foto gemaakt werd, weet ik zeker dat ze niet gezegd had: nu staan je vaders lelijke benen erop. Dat weet ik echt heel zeker. Toen ik dit tegen m'n man zei, zag ik aan z'n reactie dat hij het met me eens was.

15. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mijn moeder maakt ook zulke opmerkingen naar mij. Dan sta ik echt even met mijn oren te klapperen! Meestal zijn er dan mensen bij of bijvoorbeeld de kids van mijn vriend, ik probeer dan te onthouden wat ze heeft gezegd en confronteer haar er dan dezelfde avond nog mee maar dan aan de telefoon als ik alleen zit.

Zij lacht het meestal weg en zegt dat ze het niet zo bedoelde of dat het een grapje was. Dan probeer ik haar uit te leggen dat het niet gezellig is om iemand te beledigen voor de grap en zegt ze er rekening mee te houden. Maar goed, een week daarna doet ze het gewoon weer...

Sommige mensen :p Het scheelt dat je nu weet dat je dit soort dingen van haar kunt verwachten, maar het blijft vervelend natuurlijk!

16. Pugga

Pugga Bekend lid

15 mrt 2012
    740
    4
    18
    Ach die van mij presteert het om altijd van die gemene dingen te zeggen als er niemand bij is. Niemand die me gelooft of krijg alleen maar dat zal je wel verkeerd gehoord hebben of dat bedoelt ze vast niet zo.
    En dan ook altijd over mn gewicht of dat ik een slechte moeder ben. Bijvoorbeeld altijd even moeten zeggen dat het helemaal niet erg is dat ik zo dik ben hoor..ging dan bijvoorbeeld over de peuterspeelzaal :(

Hoop dat je man er iets aan kan veranderen. Je zal toch nog een flinke tijd met het mens moeten

17. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Nou dat van die lelijke benen vind ik wel wat erg, tenzij ze het al lachend zei. De rest eigenlijk niet zo. Ik ben wat dikker en kan tegen zulke opmerkingen. Vaak nog niet eens echt slecht bedoeld hoor.

18. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Mijn ouders doen precies hetzelfde bij mij...althans deden want ik heb het contact verbroken (andere reden).

Ik zou het bespreken zonder direct in verdediging of aanval te schieten...al is dit wel erg moeilijk met zulk gedrag...bah

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk dat je schoonmoeder zelf ontzettend onzeker is en daarom zo lullig doet naar jou. Heel cliche, maar vaker is alleen de schoondochter de gebeten hond.

Je zegt ook dat je man een beetje rare band heeft met zijn moeder, is ze stiekem misschien jaloers op jou?? Dat ze haar kleine jongetje eigenlijk niet goed kan loslaten?

Deel Deze Pagina