Schoonmoeder bij bevalling...?? Eh....

Discussion in 'De bevalling' started by Fem, May 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miniman

Miniman Niet meer actief

Pfffffffffffffttt moet er niet aan denken!
    Ik zou ook zeggen dat ik het niet wil, waarom zou je dat niet gewoon kunnen zeggen? Mijn schoonmoeder maakte ook ooit zulke toespelingen dat ze het leuk zou vinden, ook 100x gevraagd of mijn eigen moeder er wel bij zou zijn. Ben er absoluut nooit op in gegaan. zou daar ook veel te preuts voor zijn hoor, geen gestaar in mijn doos! En zelfs ook niet door mijn eigen mams ;)

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    NO WAY! Echt niet hoor. De enige die ik er bij wilde hebben was mijn vriend. Niemand anders.

3. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

Feb 15, 2008
    1,890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Tsja, ieder z'n ding: ik heb ooit gelezen van iemand die haar hele bevalling door haar schoonvader had laten filmen. Vette doos-shots en al. Bah! Het idee al. Maar als zij zich er fijn bij voelde: vooral doen.

Je schoonma bij de bevalling: why? Ze is er bij de conceptie neem ik aan ook niet bij geweest, toch? ;)
    Ik zou me ontzettend ongemakkelijk voelen, en dat is nou niet bepaald bevorderlijk voor fijn bevallen.

Zou het er, als je je er niet helemaal happy bij voelt, nog eens met je lief over hebben, en dan hem laten zeggen dat ze niet welkom is.

4. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Never en nooit niet mijn schoonmoeder of schoonzus bij de bevalling.
    Mijn eigen moeder zou ik (schaamtegevoel denk ik) ook niet zo gauw doen. Maar zijn moeder al helemaal niet.
    Wel mijn eigen zusje.
    Ik vind je eigen moeder toch wel iets heel anders als zijn moeder.

5. Luannie

Luannie Fanatiek lid

Nov 1, 2009
    1,241
    1
    0
    NULL
    ohh echt niet gewoon!:$
    Voor mij zou dat voelen als dat ik de buurvrouw zou uitnodigen!
    Mijn eigen moeder is heeeel anders, heb ik ook een hele andere band mee, dat is iets eigens..
    Nee moet er echt niet aan denken! :)

Maar ik hou het lekker rustig... alleen mijn man erbij :D

6. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Bij een bevalling heb je al je energie nodig om het kindje er goed uit te krijgen. Stress omdat je schoonmoeder er bij is, kun je echt niet gebruiken lijkt me. Dus lekker niet doen!

Het is jouw bevalling, en ook al wil je man het graag, jij moet het doen.

7. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

Oct 1, 2008
    745
    0
    0
    Ik denk dat je gewoon duidelijk moet zeggen dat je, je schoonmoeder er niet bij wilt hebben. Je man moet toch kunnen begrijpen dat de band tussen jou en je moeder toch wel even heel anders is dan die met je schoonmoeder.... En wat meerdere al gezegd hebben, jij bent aan het bevallen en niet hij (ik bedoel, hij hoeft jullie kind niet door zijn l*l te persen toch? ;) )

8. Anno niem

Anno niem VIP lid

Oct 28, 2007
    34,502
    3
    0
    Ik denk niet dat zoiets echt aardig te brengen is.. Hoe je het ook went of keert, je wilt haar er gewoon niet bij hebben (Wat ik begrijp) Dus zou ik gewoon duidelijk zijn, naar je vriend toe, en tegen je schoonmoeder gewoon (als ze dr over begint) zeggen, dat je het aanbod waardeert, maar je het liever niet hebt.

En ik vind de gedachten van je vriend, aan de ene kant wel logisch, aan de andere kant nergens op slaan.. Omdat jou moeder er bij is, mag nu je sm ook? T is toch geen kermis attractie.. Ieder om de beurt.

9. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Het is toch geen toneelvorstelling ofzo. Je eigen moeder is erbij omdat jij dat fijn vind. Dat is het belangrijkste tijdens je bevalling. Als je het niet prettig vind als je schoonmoeder erbij is dan heeft ze dus gewoon pech. De bevalling draait nou eenmaal niet om haar.
    Ik zou gewoon zeggen dat je je er niet prettig bij voelt als zij erbij is. Dat lijkt me voldoende uitleg. Ze is zelf toch ook ooit bevallen dus dat zou ze toch moeten begrijpen lijkt me.

10. mila2008

mila2008 Bekend lid

Jun 12, 2009
    628
    0
    0
    nou mijn schoonma zie ik bijna als mijn eigen moeder, maar k wil haar dr niet bij hebben hoor. Alleen het feit dat jij dit topic opend betekend dat jij je er niet prettig bij voelt. Dus dan niet doen hoor!

11. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen en al helemaal niet om je vriend of schoonmoeder te plezieren. Ik begrijp heel goed dat je je eigen moeder er weer bij wilt hebben, dat is eigen, je kunt jezelf laten gaan en zij weet hoe je kunt reageren. Je schoonmoeder kent je daar niet goed genoeg voor, je zou je niet kunnen laten gaan en waarschijnlijk inhouden tijdens de bevalling. Wat helemaal niet bevordelijk is voor je bevalling.

Ik zou eerst met je vriend rond de tafel zitten en hem duidelijk maken dat je het niet wilt. Het zou heel jammer zijn als hij dat niet begrijpt. En tsjaa, dan aan hem de taak om zijn moeder te vertellen dat het feest niet doorgaat (heb ik goed begrepen dat zij er al van op de hoogte is??). Hij heeft het feestje georganiseerd, dan mag hij het ook gaan annuleren!

Mijn vriend vindt trouwens dat ik zelf moet beslissen wie er wel en niet bij is, omdat ik moet bevallen en niet hij....

Bij mijn eerste bevalling is mijn moeder ook aanwezig geweest en allebei vonden we dat erg prettig. M`n vriend hoefde zich alleen met mij en later met de baby bezig te houden en m`n moeder regelde alle zaken om ons heen. Ook bij de 2e bevalling zal m`n moeder aanwezig zijn. En helaas voor schoonmoeders, zij niet. Zij mag dit keer pas komen als we lekker thuis zijn geinstalleerd (mocht alles goed gaan).

12. adi

adi Niet meer actief

Ik zou het hem heel simpel uitleggen:

'schat, als jij in je blote kont met benen wijd gaat liggen waar mijn moeder bij is, zal ik het geen probleem meer vinden dat jouw moeder bij de bevalling aanwezig is'

13. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

Jan 2, 2010
    1,996
    0
    0
    Zoals al eerder gezegd werd hier het is geen toneelvoorstelling, je vraagt iemand er niet bij als gezellig avondje uit maar als steun, en als jij niet op je SM kan steunen wat heb je er dan aan?

Ze is niet erg mobiel, en haar hart is niet goed, is het echt handig om als jouw bevalling begint je SM op te gaan halen?
    Straks komt het hoofdje eruit zetten en je man zit in de auto, heb je er helemaal niemand bij.
    Dan heb je nog alle spanning en stress, voor iemand met hartproblemen ook niet ideaal lijkt mij, straks gebeurt er wat of ze voelt zich niet zo goed terwijl jij ligt te bevallen.

Het is fijn als er iemand bij je hoofd staat en je steunt, maar het is geen 5 minuten werk, kan ze daar een uur of langer bij blijven staan?

Ik vind het onzin om iemand te vragen omdat iemand anders er ook bij geweest is, dat soort dingen zeg je en doe je als je een kind bent, als volwassene weet je wel beter lijkt mij.

14. Nicky1983

Nicky1983 Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,328
    57
    48
    Female
    Noord-Brabant
    @Fem: ik heb even je verhaal gelezen. Ik zou ook never nooit niet mijn schoonmoeder bij de bevalling willen hebben. Dat is net zo'n figuur als jouw schoonmoeder. Het is een keuze die jij en je man moeten maken. Nouja, jij hebt de keuze al gemaakt. Hopen dat je man het met je eens is. Bij de zwangerschapsyoga waar ik bij zit hebben we een boekje gekregen waar in staat dat de vrouw de baas is tijdens de bevalling en dat je jezelf op je gemak moet voelen. Niet echt ideaal met zo'n schoonmoeder erbij dus.
    Succes met de zwangerschap en over 23 weken ook met de bevalling.

15. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    ik zou er ook niet over na willen of kunnen denken.
    dit wordt mijn eerste bevalling,en daar wil ik alleen mijn vriend bij hebben.
    heb een super goede band met mijn moeder,maar ze is wel iemand die op zo'n moment gaat zeggen hoe ik het moet doen,heb dan al werk zat met mijn eigen,en om de kleine eruit te krijgen,dus dan hoef ik echt geen commentaar verder.
    dit geldt voor jou ook,als jij je tijdens de bevalling druk moet maken over dat je sm zich wel aan de afsrpaken houdt,dan zal de bevalling ook niet echt soepel verlopen lijkt me.....
    je hebt dan genoeg aan je hoofd,dus meid,luister naar je eigen gevoel,en als anderen dat niet willen of kunnen begrijpen,jammer dan.
    zou jou vriend andersom bij een rectaal onderzoek,of noem eens iets,jou moeder erbij willen hebben???
    misschien een vreemde vergelijking,maar het is wel jou lichaam hoor,wat je echt niet voor iedereen open en bloot hoeft te stellen.

16. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zou hier geen optie zijn hoor... kan mn schoonmoeder nog zo'n lieve vrouw zijn maar dat zou me echt te ver gaan. Jij bent degene die het moet doen dus als jij je er niet fijn bij voelt gewoon niet doen.

17. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het helemaal geen rare vergelijking, het is gewoon zo?

Zoals ik al boven zei, vraag dat maar aan je vriend en kijk wat ie ervan zegt :D

18. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    mijn vriend heeft dit ook wel es geopperd omdat mijn moeder er ook bij was!! maar ik wou dit ook niet,

weet je wat helpt? even vragen of hij het goed zou vinden als hij een gigantische drol aan het uitpoepen is dat jou moeder even een kijkje komt nemen daar van onder, terwijl hij vergaat van de pijn hihihi :D

19. Fem

Fem VIP lid

Dec 28, 2006
    5,292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Bedankt voor de reacties meiden :D, nu heb ik in ieder geval niet het idee dat ik 'raar' ben omdat ik het eigenlijk helemaal niet wil. Gelukkig heeft hij het niet gemeld tegen zijn moeder, ik heb hem wel al heel snel laten weten dat ik er toch echt over na moet denken. Ik heb het maar even laten rusten, mocht hij er weer over beginnen zal ik hem toch wel proberen duidelijk te maken dat ik het echt niet wil. Dankzij jullie redenen voel ik me wel gesterkt in mijn argumenten, dus bedankt daarvoor ;).

Als ie op het toilet zit zal ik idd effe aan hem vragen of mn moeder even een blik op daaronder mag werpen. Eens kijken wat mijn man zegt ;).

20. mamami

mamami Lid

Aug 18, 2009
    26
    0
    0
    No way!

Geen schoonmoeder, geen eigen moeder!
    Maar gelukkig moet mijn man daar zelf ook niet aan denken.
    Inderdaad voorbeelden genoeg te verzinnen waarom het voor jou echt niet relaxed bevallen is!

Succes met overtuigen.
    Gaat je vast lukken.

Share This Page