Gewoon eerlijk zeggen inderdaad. Ik wil zowiezo geen moeder erbij hebben, ook mijn eigen niet (hoe goed mijn band met haar ook is!), ik moet er echt niet aan denken. Jij moet doen waar jij je prettig bij voelt, het is tenslotte jouw bevalling!
ik zou mijn schoonmoeder er ook beslist niet bij willen hebben ( we zijn geen kijkdoos! ) Het gaat er om dat jij/ jullie je in een * prettige* omgeving vind. ( in elk geval met je naasten die je goed kunnen steunen) Ik zou ook Nooit willen dat ik of iemand er spijt van heeft dat iemand er bij is geweest en dat je je ongemakkelijk zou voelen. je moeder voelt jou veel beter aan dan je schoonmoeder, die ziet ook precies wat je neit prettig vind, of juist wel. ik zou ( denk ik ) zeggen dat ik me er niet prettig bij zou voelen, en dat ik me er op dat moment juist wel gemakkelijk bij wil voelen om dat het zo'n bijzonder moment is. Veel succes ! ( en gefeliciteerd met je zwangerschap!)
Volgens mij is er in dit onderwerp helemaal niemand die haar schoonmoeder erbij wil hebben! Daar blijkt toch wel uit, dat er maar heel weinig zijn die het zouden willen. als mijn partner het zou vragen zou ik haast boos willen worden. het is toch een speciaal moment tussen een paar gehachte personen. Ik denk dat ik het allen met mijn partner zou willen ( en misschien mjin moeder) Maar het is helaas nog lang niet zover
haha, mijn sm erbij, dat gaat gezellig worden neh, doe mijn man maar dat vind ik wel voldoende. Wat ik ervan begrijp is dat het een voorstel is van je ega, hoe komt hij erbij om dit te vragen? is dit iets van hem? of gestuurd door sm of misschien wil sm wel totaaaal niet???????
zou dit ook totaal niet willen, nu hier zou m'n ventje het zelfs nog niet voorstellen. Zelfs m'n eigen moeder zou ik er niet bij willen.
zou het niet doen hoor! jij moet je er goed bijvoelen, tis niet zomaar iets!!! en als ik het zo hoor met je strax meer bezig met je sm dan met de bevalling...
Bij mij komt alleen mijn man maar aan mijn bed tijdens de bevalling. Geen moeder, schoonmoeder, zus, vriendin oid... Moet er niet aan denken!!!!! Ik vraag me altijd af, wat is de meerwaarde er van dat iemand anders als je man er bij is tijdens de bevalling? Waarom wil je dat een ander deze unieke ervaring samen met jou meemaakt? Om er later over te kunnen praten samen?
uhhhh ik HEB mijn schoonmoeder bij mn bevalling gehad.... (eerst bevaling) ik kende haar nog niet zo goed.... (bleek na 5 weken zwanger te zijn...) en ze had bij mn vriend zielig lopen doen... dus hij wilde haar graag erbij hebben..... (ivm vroege overlijden van zijn vader, bla, bla, bla) nou achteraf spijt gehad als haren op mn hoofd... niet eens zozeer tijdens de bevalling.... maar ohh mijn god... ze zat hier heel de kraamweek en als mensen aan MIJ vroegen hoe de bevalling was geweest begon ZIJ het verhaal te doen..... man, man, man..... net alsof ZIJ bevallen was...... nu doet ze trouwens nog steeds of mn kinderen van haar zijn, maar goed.... dussuhhhh heb haar vorige keer pas na paar dagen op kraamvisite laten komen... (eerste dagen alleen voor zoontje..) en nu weer.... niet doen dus!!!!
Helllll NO Oh neen... schoonmoeder is zo'n paniek-kip... ik denk dat ik haar levend zou verslinden als ze naast me zou staan beppen tijdens m'n bevalling. Wij gaan hier zelfs zo ver gaan; we bellen pas als we lekker op ons gemak op de kamer zijn, zélf eerst een beetje kunnen genieten hebben etc. om te zeggen dat het geboren is. Ze zal het zelf nooit weten dus als de weëen beginnen. Gewoon enkel en alleen voor onze rust... dat is een recht he!
Oke, gezien alle reacties hoef je niet eens een excuus te verzinnen, desnoods laat je je hubsie even meelezen... Maak er niet meer woorden aan vuil, ga er vooral niet om stressen, het is de normaalste zaak van de wereld dat je sm er niet bij is, en in gevallen waar dit wel zo is, is dat m.i. een zeer grote uitzondering.... Je hoeft je in ieder geval zeker niet te verdedigen! Hier is het i.i.g. absoluut out of question! Mijn man kan niet eens plassen als ik naast 'm sta... Laat staan zijn schoonmoeder... En jij zou moeten bevallen in de aanwezigheid van jouw schoonmoeder...?!!! Nah...
Ik moet zo lachen om jullie reacties . Mijn SM zou idd ook zo'n stresskip zijn die naast we zou gaan staan al roepend; ohhhh, ohhhhhh, wat een pijn, wat een pijn, dat had ik ook... nouja, jullie snappen wel wat ik bedoel . Mijn SM is idd ook een type vrouw die tegen de hele wereld MIJN bevalling zou vertellen. No way dat ze erbij is. Zo. De reden dat mijn moeder erbij is, is gewoon puur omdat ik het heel fijn vind dat ze erbij is, ik heb een sterke band met haar én ik vind het fijn om haar dit te 'geven', heb er geen moment over getwijfeld en idd overlegd met mijn man voordat ik het aan haar vroeg. Ik snap eigenlijk ook niet waar dit ineens vandaan komt.....
Ohh nee, geen denken aan dat mijn SM bij de bevalling zou zijn.. De band is al niet super sterk, en dan te denken dat ik daar lig te kreunen van de pijn en zij mij zou moeten steunen, ik geloof dat ik spontaan moordneigingen zou krijgen.. Bij die van mij is trouwens ook zo dat bij ieder bezoek aan de orde komt; ja maar vroeger, ja bij mij ging dat zo, nee dat deed ik zo, nee dat hoort zo, toen ik zwanger was, nee dat moet je niet zo doen.. AHHHH.. Ik houd zowiezo mijn hart vast voor de tijd die gaat komen als de kleine zich aandient, 1 ding staat vast, van te voren maak ik duidelijke en heldere afspraken met ze, zodat ze geen invloed op mijn vriend gaat uitvoeren en die dingen gaat doen wat we eigenlijk niet willen.. Want dat is namelijk 1 van haar specialiteiten ..
Ik wilde noch mijn moeder, noch mijn schoonmoeder erbij.. Waarom wil je man zijn moeder erbij hebben? Als ik je verhaal lees, je kunt nu al een hele waslijst met dingen noemen die ze niet mag, ik zou t vertalen in "reden waarom je haar er niet bij wilt"... zou ik haar er niet bij willen... Ik kan me zo voorstellen dat je je niet echt op je gemak voelt bij haar ( anders wist je niet een waslijst te maken) en dat is iets wat je bij de bevalling er niet bij kunt hebben.. dan is t t prettigst je op je gemak te voelen.... en de mensen om je heen te hebben bij wie je dat kunt...
Nou meiden, ik heb hem gisteren voorzichtig mede gedeeld dat ik het toch niet zo prettig vond om SM bij de bevalling te hebben. Aangezien ze vlakbij het zkh woont heb ik gezegd dat ik het niet erg vind als hij haar gaat halen na de bevalling, dat maakt me dan weer niet uit. Gelukkig snapte hij het wel, deed er niet zo moeilijk over (zeker toen ik vroeg of mijn moeder mocht kijken terwijl hij aan het poepen was , hahahahahaha). Probleem opgelost, bedankt allemaal!!!
JIj bent degene die gaat bevallen. Je hoeft niet tactisch te zijn. Als jij haar er niet bij wilt hebben hoef je geen reden te geven. Jij moet je op je gemak voelen om dit 'klusje' te klaren en als jij denkt dat je schoonmoeder in de kamer een negatief iets is dan zou ik dat aan je man uitleggen en die mag de boodschap doorgeven. Ik zou er zelf ook niet aan moeten denken.
JIJ bevalt... JIJ bepaalt. Enne... als er EEN moment in je leven is dat je geen rekening hoeft te houden met de gevoelens van anderen, dan is het wel tijdens je bevalling!