Schoonmoeder bij bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Dunc1984, 2 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrouwenmantel82

Vrouwenmantel82 Actief lid

11 dec 2011
    428
    0
    0
    Verzorgende ig van beroep
    Bij den bosch
    Inderdaad vooral kijken naar jezelf wat jij ervan vind.

Mijn schoonouders waren sneller in het ziekenhuis dan wij dachten, ds die stonden opeens in de verloskamer, nadat ik net was gewassen. Baby was op de couveuse afdeling en mocht ik meteen erna zien. Ik had niet echt alles in de gaten wat er ging gebeuren. Maar het kwamerop neer dat zij er met hun neus bovenop stonden en ik niets van de eerste momenten van mijn zoontje heb gezien. Ja, ater op foto's die zij gemaakt hebben. Achteraf Had ik wat meer privecy gewild. Ik ga dit keer alles op papier zetten wat ik fijn vind, want na de bevalling.ben ik niet zo weerbaar.

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Bij mijn bevalling was mijn man en moeder. Vond het geweldig. Echt hoor, heel fijn.
    Maar ik heb dan ook een goede band met mn moeder en heb duidelijke afspraken gemaakt. Idd bij mn hoofd blijven staan, foto's maken enz enz.
    Mijn schoonmoeder zou ik er niet echt bij willen, dus die heb ik ook niet gevraagd. Maar als je met haar ook een goede band hebt, dan is er niks op tegen. Goed aangeven dat ze miss ook even weg moeten gaan als jij dat aangeeft.

OP het einde maakte het me trouwens geen ruk uit, al moest ik in een stadion bevallen haha.

Ze zijn flink over mn grenzen heen gegaan door voor mij onze dochter vast te houden. Ergens logisch, ik lag drie uur op de ok, maar ik kwam terug en ze lag bij mn svader in zn armen. Niet leuk. Op papier zetten wat je wil is iets wat ik volgende keer ook ga doen.
    (s vader had t al op fb gezet, zonder iets te vragen, kreeg dus commentaar van fam leden dat ze het op fb moesten lezen...)

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Denk dat je die keuze echt alleen zelf kan maken.
    Ik ben ontzettend close met mijn moeder, maar toch is zij niet bij de bevalling geweest. Simpel weg omdat dit iets was wat vriend en ik graag samen wouden doen.
    Schoonmoeder was bij de 1e niet beeld, maar mocht ze het vragen deze keer, dan zou ik haar persoonlijk er niet bij willen hebben. Reden heb ik al uitgelegd maar daar komt ook bij dat ik geen speciale band met haar heb, zie haar meer als een verplichting.

4. ladytwister

ladytwister Bekend lid

29 jan 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    bij mijn eerste bevalling had ik mijn moeder erbij omdat ik een hele goede band heb met mijn moeder helaas kon mijn schoonmoeder er toen niet bij zijn omdat ze te laat zou arriveren ...deze keer willen we graag weer mijn moeder erbij

maar ik denk eigenlijk het zelfde als de meiden boven mij dat je zelf die keus zal moeten maken en dat gene moet doen waar je jezelf het prettigste bij voelt ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je band is met je schoonmoeder maar wat je ook beslist het is jou keuze en dat zal geaccepteerd moeten worden

5. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    maak goede afspraken van te voren is mijn tip!....ik wou mijn schoonmoeder er NIET bij hebben. Tijdens het persen kwam ze ineens de kamer binnen lopen en is pas weer de kamer uitgegaan toen de baby er was! Op dat moment kreeg ik het allemaal niet zo mee (en het kan je geen bal intreseren al staat je hele schoonfamilie er bij) Ik had geen last van haar...maar vond het wel vervelend dat ze ongevraagd erbij kwam zitten.

6. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dank voor jullie antwoorden. Ik ben sowieso niet alleen met mijn man, want mijn moeder zal er ook deze keer weer bij zijn. Dat heb ik de vorige keer als heel fijn ervaren. Ze hield zich ook wel op de achtergrond.

Ik ben er nog syeeds niet uit. Misschien moet ik het maar niet doen als ik zo twijfel...!

7. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Echt ongelofelijk!! Dat sommige mensen zo binnen komen lopen of al iets op FB zetten en zo!
    Ik heb al tegen manlief gezegd dat ik echt eerst een moment (of 2 haha) voor ons samen wil! Daar zal hij als het goed is dus ook op toezien. Ik hoef mijn (schoon)moeder er niet bij hebben. Is iets tussen mijn man en mij. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Doen waar je je goed bij voelt en het niet alleen maar doen omdat je anders bang bent voor scheve gezichten en zo. Het is jullie moment en die doe je niet zomaar even over..

8. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    mijn band met mijn inmiddels ex schoonouders is prima maar toch zou ik haar er absoluut niet bij gehad willen hebben.. overigens mijn eigen moeder ook niet ;)

zou me dan echt totaal niet op mijn gemak voelen en wil dus alleen de papa en een vriendin er bij..

inmiddels ben ik alleenstaand maar de papa van mijn dochter en 2e op komst zal (zoals het nu eruit ziet in elk geval ;) ) wel bij de bevalling zijn en dat vind ik wel erg prettig maar gezien dat we uit elkaar zijn (ervanuit gaande dat dat dan nog zo is) zou ik wel graag mijn beste vriendin er ook bij willen...

is toch een ander soort steun haha..

maar goed als je band goed is en je je daar niet onprettig bij voelt waarom niet. iedereen is anders en je moet doen waar jij je prettig bij voelt..
    je zou eventueel ook kunnen afspreken dat wanneer je het op dat moment toch niet meer zo fijn vind je dat wel gewoon aan kunt geven zonder dat ze zich daar rot om voelt..

je weet immers niet hoe je bevalling gaat lopen...
    ik had overigens totaal geens chaamte voor toucheren door onderhand het hele gyn personeel maar ik weet niet mijn eigen moeder die daar met haar neus bovenop staat of zelfs schoonmoeder zou niks voor mij zijn..

zou mezelf dan in gaan houden ofzo denk ik dus ik had alleen mijn ex en een vriendin erbij..

9. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.171
    1.848
    113
    Ik had geen keus.GA ik niet verder op in als hij kon er niet bij zijn
    Maar heb het als fijn ervaren.
    Mijn schoonmoeder woont hier om de hoek en zij kon heel snel hier zijn als dat nodig was.
    Dus was snel in het ziekenhuis.
    Een uur later hebben we mijn moeder gebeld en is ze ook gekomen me vader is toen even weg geweest en later ook gekomen.
    Ik schaamde me niet:p

Ik wilde heel graag dat ze er bij waren want er moest na de bevalling veel gebeuren en steun was welkom.
    Maar zou wel gewoon zeggen wat je wild als je twijfels hebt

10. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Ik zou m'n schoonma er absoluut niet bij willen hebben! M'n moeder zou ik geen problemen mee hebben, maar die wil er juist zelf niet bij zijn. Dus hier doen we het weer met z'n tweeën, heb ook geen vriendinnen die ik er wel bij zou willen hebben.

11. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Hier schoonmoeder erbij gehad maar bij de volgende wil ik tòch liever alleen met mijn partner..

12. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ik had totaal echt totaal geen behoefte aan andere mensen om mij heen dan mijn lieve vriend.
    Ook al heb ik een ijzersterke band met bepaalde mensen om mij heen.
    Dus nee; ik zou het niet doen.

Maar dit is nu echt iets wat alleen JIJ kan bepalen. Het is zo enorm intiem allemaal....
    Als ik nu bedenk hoe mijn vriend mij heeft gezien, hoe je je moet overgeven aan alles.

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Als je nu nig twijfelt lijkt het mij geen goed idee. Vind de reden ook vreemd. Mijn sm zal ook nooit een ander zien bevallen, so what? Ik later waarschijnlijk ook niet.

Ik heb bij de tweede mijn zusje erbij gehad omdat ik dat wilde, dat is de enige juiste reden lijkt me.

14. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Je kan hierin denk ik echt alleen je gevoel volgen.

15. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Je kan je SM ook een verzameling dvd's van "de bevalling" geven? ;)

16. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ondanks dat ik een hele goede band met mijn schoonmoeder en ook met mijn eigen moeder heb moet ik er toch echt niet aan denken om een van beide erbij te moeten hebben tijdens mijn bevalling. Dat is echt iets wat ik samen met mijn man wil beleven. De enige reden die ik me kan bedenken om een van hen erbij te hebben is wanneer er iets met manlief zou gebeuren waardoor hij er niet bij kan zijn. Maar om heel eerlijk te zijn weet ik niet eens zeker of ik ze er dan wel bij zou willen hebben, mss mijn eigen moeder wel, maar schoonmoeder?

17. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik zou er niet aan moeten denken om mijn schoonmoeder erbij te moeten hebben!!! Heb ook weinig met haar dus vandaar.
    Mijn eigen moeder was er wel bij. Ik heb hier ook over getwijfeld omdat ik niet wist of mijn man het er mee eens was en of die het niet lullig zou vinden tenopzichten van zijn moeder enzo.
    Maar ik was erg blij dat mn moeder er bij was.

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier dus echt niet! heb niet zo'n denderende relatie met dr. En mn eigen ma zou ik er ook niet bij willen hebben

19. kruimeltje1985

7 apr 2012
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    bij mij is het de eerste...
    ik heb al gezegd dat er, behalve mijn man en verlos, niemand bij mag wezen...
    dat geld zelfs voor mn eigen moeder...
    moet er niet aan denken...
    terwijl ik echt een goede band heb hoor, met mijn schoonmoeder...

20. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Heel erg afhankelijk van je band met je schoonmoeder en je eigen gevoel erbij. Ik zou er zelf niet aan moeten denken, hoewel mn schoonmoeder echt een heel leuk mens is! Maar ik zou ook mn eigen moeder echt niet bij de bevalling willen hebben, dat is toch echt iets tussen mn man en mij. En ja, een kleinkind geboren zien worden, ze heeft zelf kinderen gekregen, ik vind het soms nog anders bij bv een zus die zelf geen kinderen gekregen heeft. Die zal 't nooit zelf ervaren.

Deel Deze Pagina