Ik moet er niet aan denken om mn schoonmoeder bij mn bevalling te hebben... ze heeft overal een mening over en is nadrukkelijk aanwezig en daar zit ik dan echt niet op te wachten. En ik zou uit schuldgevoel echt niet gaan toegeven. En mn moeder vindt t allemaal zo spannend, die wil er niet eens bij zijn. Gewoon alleen manlief en vk, net als de 1e
Bijna zover he, succes.. ik heb gestemd! Nadrukkelijk aanwezig, is ook een goede omschrijving, samen met het bemoeien en opdringen..
Hier precies hetzelfde. Wel had ik mijn schoonzus achter de hand (zus van mijn man) als mijn man de bevalling niet zou redden (mijn man is internationaal vrachtwagenchauffeur), dan had ik haar er graag bij gewild.
Ytest, hier precies hetzelfde.. Weet ook altijd alles beter.. Mijn partner is helemaal geen familie mens, ik wel, dus stimuleer hem juist om contact op te nemen etc. Toch voelt ze zich overduidelijk bedreigd ofzo.. Heb er niet zoveel geduld voor.. We zijn allemaal volwassen laten we gewoon een beetje normaal doen .. Dus ze heeft het er zelf naar gemaakt.. Hier grote kans dat ik wordt ingeleid of dat het een geplande kz wordt maar dan nog gaat mijn partner aangeven dat ze mogen komen als Fr. Baby er is.. Gewoon lekker je hart volgen hoor! Het is jullie moment.. En als je smoeder een beetje op die van mij lijkt heeft ze het er zelf naar gemaakt zo niet dan is het nog jouw keuze in de eerste plaats.. Tuurlijk is het voor je man ook spannend maar wij liggen daar straks met onze benen in de lucht niet hij
Ik heb nee gestemd maar niet uit zelfbescherming. Ik wil alleen mijn man, de vk en de kraam er bij hebben meer niet. Mijn moeder zou er absoluut bij mogen van mij maar ik vind dit iets van ons samen dus ook geen mama erbij.
Mn hart op dat moment volgen, das precies wat ik ga doen inderdaad ze heeft me al vaak genoeg gekwetst, ik moet me er gewoon niet schuldig gaan voelen tegen die tijd!
Ik wilde er ook alleen mn vriend bij hebben... Niks geen ouders/schoonouders of wat voor familie da ook... Was sowieso al druk aan mn bed met een arts,gyn,verpleegkundige en nog n assistent Ik werd overigens ingeleid en wilde niet eens dat mensen dat wisten.. Wilde er gewoon compleet ongestoord in kunnen gaan
Ik vind mijn schoonmoeder een ontzettend lief mens, maar wilde haar niet bij de bevalling. Is ook nooit een issue geweest. Mijn moeder heb ik over getwijfeld, maar dat wilde mijn man liever niet. Voor beide om dezelfde reden, je voelt je gewoon net wat minder vrij als je schoonmoeder er bij is. Daarom lekker met zijn tweetjes. Beviel erg goed. Uiteindelijk is het jullie bevalling en jullie keus.
Hier ook met zijn 2-en hoor. Geen polonaise langs mijn bed.. Het is al zo'n intiem moment dat soms heftig verloopt. Dan wil ik me niet zorgen hoeven maken. Dan wil ik gewoon lekker de VK kunnen uitvloeken zonder me zorgen te maken over wat ze denken. En rond kunnen lopen in wel/geen kleding, zoals ik me dan voel..
hey ytest ik denk dat in deze alleen jij kan bepalen wat goed voor jullie is, ik bevoorbeeld heb een superband met mijn schoonmoeder en heb dat dus ook gestemt maar hier heb jij niets aan, je snapt je schoonmoeder en ik denk dat je haar ook een superoma laat zijn maar de bevalling is van jullie en van niemand anders, ik zou me er nog helemaal niet druk om maken, wie weet is de band na zoveel maanden wel stukken beter een kleinkind kan vaak voor een verzoening zorgen dus ik zou nog even lekker afwachten hoe het gaat allemaal, en mocht je haar er niet bij hebben dan bel je haar simpelweg gewoon na de bevalling op
Jammer dat er maar 2 keuzen zijn. Heb wel nee gestemd, maar mijn band met mijn schoonmoeder is perfect. Toch wil ik alleen mijn man bij de bevalling. Het is iets wat alleen ons aangaat.
Ik zou nooit mijn schoonmoeder erbij willen hebben. Het is best een lief mens, maar ze zou me zo irriteren. Mijn eigen moeder hoeft er ook niet zo nodig bij te zijn. Ik weet van de eerste twee bevallingen dat ik het liefst in een stil donker hoekje wegkruip met zo min mogelijk gedoe om me heen, dus ook zo min mogelijk mensen aub. Man, verloskundige en kraamverzorgster is mééér dan genoeg.
Sinds ik zwanger ben kan ik mijn schoonmoeder niet luchten of zien. Ik vind haar vreselijk, ze kat mijn man de hele tijd af en is fake geïnteresseerd. Voor de buitenwereld doet ze leuk maar een belletje naar mij of haar zoon ho maar. Ben bijna uitgeteld en heb haar twee en halve week niet gezien, ben daar dood en dood ziek weg gegaan. Blijkbaar was het haar te veel om even te bellen hoe het gaat. Heb niet eens zin om haar te bellen als de beeb er is, uiteraard zal het moeten. Maar na de bevalling hoeft Ze ook niet de deur plat te lopen. Enzo. Dus geen haar op mijn Hoofd!
Het lijken echt mijn schoonouders wel hahaha Schoonvader zegt nooit een woord maar wilde nu wel even duidelijk maken dat omdat wij het geslacht misschien niet wilden weten, zij dat nog wel graag wilden... Hoe hij dat dan weer voor zich zag... Mijn man en ik niet maar hij en schoonmams wel?! Hij draaide zich om met de woorden, ach mevrouw regelt het toch allemaal zelf wel en denkt niet aan ons... Nooooou! Werkelijk... Stoom uit de oren hahaha Terwijl juist hun zoon het niet wilde weten... Als ik jou was gebruikte ik dat argument en wachtte gewoon af wat de reactie daarop was
ik weet niet eens wie mijn schoonouders zijn, hoe die er uit zien of waar ze uithangen... maar ik heb ook bewust voor gekozen om alleen met mijn man en de gyn te bevallen. Ik hoef al dat gerommel niet om mij heen. Als ze er is, mogen ze komen, daarvoor mogen ze ons met rust laten . Ik heb daar namelijk helemaal geen zin in en geen behoefte aan. Dus alle 2 niet. Al is mijn ma echt super lief attent en zal ze alles voor mij doen. Nee ik moet er niet aan denken.