Schoonmoeder blíjft foto's delen op facebook van mijn kinderen

Discussie in 'De lounge' gestart door Bellybell, 28 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.525
    4.382
    113
    Hoi,

    Het contact met schoonfamilie is al geruime tijd verbroken door omstandigheden. Wij hoeven hun ook echt niet meer in ons leven en in het leven van onze kinderen, daar is teveel voor gebeurd.

    Wat nu? Via via vernomen dat ze weer allemaal foto's van onze kinderen op facebook heeft geplaast met the beautifull daughter challenge en weet ik het wat... Vanaf dat we kids hebben (en nog wel contact hadden) zijn we al bezig duidelijk te maken dat we onze kids niet op facebook/insta willen hebben. Maar ze blijft ze dus delen... Heb al meerdere keren bij facebook gerapporteerd dat de kids online worden gezet en wij dit niet willen. Facebook haalt het er dan vanaf. Ik denk zeker 10 x aangegeven dat wij de kids niet op social media willen. Mijn man heeft dit zélf meerdere keren aan haar verteld. Nu is er geen contact meer, al jaren niet, maar kom er nu dus achter dat alwéér onze kids online staan wat we/ik niet willen. Heb de linkjes dus weer gerapporteerd bij facebook.

    Maar wat moeten hiermee? Hoe kan het dat iemand zo lak heeft aan hetgeen wat de ouders willen? Hoe ver kan en mag zij hiermee gaan? Anders zou ik dr appen, maar ze heeft ons geblokkeerd (de telefoonnummers).

    Ben woest!
     
  2. Informatie inwinnen bij het juridisch loket?
    En dan een aangetekende brief sturen?

    Sterkte, ik zou het ook echt heel vervelend vinden!
     
    Paardenbloem, Syane en Ysabella vinden dit leuk.
  3. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.896
    16.252
    113
    Voor zo’n portret had ik dus wel even een prepaidkaart gekocht en gebeld. Wie denkt ze wel niet dat ze is?

    Ik zou ook eens het juridisch loket bellen en een aangetekende brief sturen. Laat haar maar mooi schrikken.
     
  4. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Hoe komt ze aan de foto's als jullie al jaren geen contact meer hebben? Dan moet er iemand in de familie (vriendenkring?) zijn die ze doorstuurt naar haar? Ik zou dan ook zeker proberen te achterhalen wie dat doet en diegene er op aanspreken.

    Edit; of gebruikt ze alleen de oude foto's van de periode dat jullie nog wel contact hadden?
     
  5. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.642
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik zou zeker kijken of ik hier juridisch wat mee zou kunnen, als je zoiets absoluut niet wilt dan vind ik dat ze zich daar echt aan moeten houden.
    Het zijn tenslotte jullie kids.


    Anders een tag eroverheen, bijvoorbeeld

    FB VAN NAAM ACHTERNAAM (Van jou)
    Niet kopiëren ofzo.

    Misschien dat ze het dan snapt?


    Bekijk bijlage 670592
     
    Gewooniemand vindt dit leuk.
  6. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.520
    2.404
    113
    Dat was niet zo lastig, daar ging ik langs als bellen niet kan.

    En inderdaad wat wordt gezegd, zijn het recente foto's? Wie stuurt ze dan door?
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  7. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.507
    4.949
    113
    Vrouw
    Dat zou ik dus echt niet accepteren. Zeker als jullie daar duidelijk in zijn het niet te willen.. Wat de andere al zeggen hoe komen hun aan die foto's? Daar zou ik proberen achter te komen en het tegen diegene zeggen en anders geen foto's meer versturen!
     
  8. 1991Mamavanvier

    1991Mamavanvier Fanatiek lid

    1 apr 2020
    1.689
    1.292
    113
    Vrouw
    Nou, dan bellen... Blokkade via de app dan kan je nog wel sms'en en/of bellen... Tenzij ze dat ook heeft geblokkeerd, maar vaak is dat niet het geval..

    Als ze niet wilt luisteren, zal ik kijken of je hier iets mee kan bij de politie.

    Maar, als het geen oude foto's zijn maar recente... Dan is er iemand die dit toch doorspeelt....
     
  9. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.640
    11.189
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Hier zou ik niet eens meet voor bellen.
    Naar het juridisch loket, advocaat zoeken en die een briefje laten typen.

    als je een rechtsbijstand verzekering hebt kan je die ook benaderen.

    En elke keer dat ze een foto online zetten moeten ze een boete betalen! Dat zal ze leren ;)
     
    Zeebra, Paardenbloem, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    20.015
    8.818
    113
    Belachelijk, nu de vraag wie ze dan toch deelt. Misschien een mooi kerstfoto maken en mensen verschillende sturen zal dat je weet wie de foto's deelt.

    Misschien inderdaad bij het juridisch loket info in winnen. Succes!!
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Niet accepteren nee en idd informatie inwinnen. Dit is niet oke en mag volgens mij ook helemaal niet.
     
  12. Muis2009

    Muis2009 Bekend lid

    29 jan 2018
    669
    370
    63
    Vrouw
    Precies dit! Geen contact meer met jullie hebben maar toch over de rug van jullie kids de aandacht blijven trekken. Ik zou ook stappen ondernemen.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  13. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.568
    2.420
    113
    Als ze zo'n plaat voor haar hoofd heeft en steeds doorgaat zou ik aangifte doen bij de politie. Laat haar maar eens goed merken dat ze te ver gaat.
     
    Huismuisie en Prettykitty vinden dit leuk.
  14. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.525
    4.382
    113
    Fotos zijn van de tijd dat we nog wel contact hadden. Fotos na die tijd die ze in het bezit had, had ze via de oma van mijn man, waar inmiddels ook mee is gebroken. Dus ja, ze plaatst trots de fotos toen mn kids nog peuters waren, alsof ze ze elke week ziet. Recente fotos heeft ze niet.

    Ikzelf plaats amper tot niet herkenbare fotos van mijn kids op social media. En áls ik het al doe, met filters met ballonnen en teksten erbij.

    Goede tips dames. Hier kan ik wat mee.
     
  15. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.924
    3.970
    113
    Vrouw
  16. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.525
    4.382
    113
    Update...

    Heb het appgesprek van de afgelopen 6 jaar eens terug gelezen; in totaal heb ik 5 (!!!!) x verzocht om geen foto's te delen op social media.

    Ik heb haar dinsdag een vriendelijke app gestuurd om de foto's te verwijderen, anders zou ik de politie in schakelen. Iets als; laatste kans. Heb haar dit ook per sms gestuurd, want ze heeft me geblokkeerd op whatsapp. En ja hoor, uurtje daarna kreeg mijn man een appje, waar we mee bezig waren, of we haar kapot wouden maken... Mijn man netjes, maar zeer duidelijk, uitgelegd dat dit het enige is wat we vragen en ze hier geen gehoor aan geeft, al jarenlang niet.

    En raad eens....???? De foto's staan NOG STEEDS op facebook! Wat moet ik hier toch mee? Snap echt niet dat mensen zo dom zijn...! En het dan ook gek vinden waarom wij geen moeite meer doen om het contact te herstellen...!?
     
    zara1983 vindt dit leuk.
  17. din0

    din0 Fanatiek lid

    14 aug 2011
    4.551
    1.534
    113
    Kun je geen mail naar en doen dat en dat der account geblokt word.

    Ik zou zeker in alle staten zijn en ja heb al zeker 8 jaar geen contact met ouders.
    Wij hebben de fptot toen ook elke keer gerapoteerd sterkte
     
  18. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.310
    5.922
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat ze er geen gehoor aan geeft. Je wilt het netjes oplossen en haar een kans bieden. Ik zou als ik jou was hier geen energie meer in stoppen en direct juridische stappen ondernemen. Anders wordt het een welles nietes. En het moet gewoon stoppen..
     
    Knuffelmonster vindt dit leuk.
  19. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Bellybell dacht dat er vrij recente jurisprudentie is van een oma die dit ook deed tegen de wil van de ouders. Verwacht dat je dit via google wel kan vinden. Ik zou een aangetekende brief met een wettelijke termijn van bijv 7 dagen sturen met als consequentie juridische stappen wanneer het niet verwijderd wordt. Als het goed is heb je van de meldingen die je bij facebook hebt gedaan een reactoe ontvangen, samen met de eerdere appjes en je berichtje van van de week sta je juridisch sterk dat het ruim voldoende keren is aangegeven en verzocht om niet te doen.
     
    sejh1988 vindt dit leuk.
  20. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.525
    4.382
    113
    Ik ga morgen eens lezen.. dankje!
     

Deel Deze Pagina