Persoonlijk zou ik het gewoon laten rusten. Geen foto's meer delen en klaar ermee... Het is de negatieve energie niet waard. Wat betreft de paar fotos die misschien nog op FB staan: waar ben je precies bang voor?
Het gaat er niet om of je ergens bang voor bent, maar als je niet wilt dat er foto’s van jou kinderen worden gedeeld, dan worden er geen foto’s van je kinderen gedeeld. Punt. Een deel van mijn schoonfamilie, vond het onzin dat ik zwanger was, maar ze hebben wel allemaal foto’s van onze kinderen thuis hangen. Terwijl ze ze nog nooit hebben gezien. Als ik dichterbij had gewoond had ik al die foto’s van de muur getrokken en als ze de foto’s online hadden gedeeld had ik ook juridische stappen ondernomen als ze ze niet zouden verwijderen.
Deze https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5122251/kort-geding-arnhem-ouders-moeder-oma-kleinkinderen-sociale-media en een iets uitgebreidere behandeling ervan https://www.photonmagazine.eu/rechter-bepaalt-dat-oma-fotos-van-haar-kleinkinderen-moet-verwijderen
Ja klopt, als hdt goed is zijn er ook meer terug te vinden maar deze had voor mijn gevoel enkele overeenkomsten.
Ben niet bang. Ben boos dat ze compleet aan onze wens voorbij raast, al jaaaaaaren! Vanaf dat we kids hebben, hebben we aangegeven dat we het niet op prijs stellen. Wij, mijn ouders, andere familie etc (die wél goed contact hebben) delen ook geen fotos van onze kids online, dus laat staan dat iemand die er geen contact mee heeft, ze online zet. Dan ga je toch ver over de grenzen van je zoon en schoondochter heen als je het keer op keer online blijft gooien?
Yep had hem idd gevonden. Had gehoopt met een iets strengere sms duidelijk te zijn en haar te stoppen, maar helaas. Ik ga dit ff laten zakken en van het weekend eens rustig met mijn man over hebben wat we hiermee willen.. Vooral omdat het zíjn moeder betreft natuurlijk.
Ik zeg ook niet dat ik het ermee eens ben wat ze doen, maar zo te horen gaan ze toch niet meer veranderen, dus zou ik er verder geen aandacht meer aan besteden. Zonde van de tijd en energie. Grote kans dat de lol voor hen er dan ook vanaf is als je gewoon nergens meer op ingaat.
Aangezien je gedreigd hebt met politie zou ik nu ook stappen ondernemen, anders gaat ze je nooit serieus nemen als in "ze dreigen wel, maar doen toch niets"
Ik snap je idee maar waar trek je dan de grens? Hoe lang ga je bepaalde acties van hun kant negeren? Die grens zal bij iedereen anders liggen maar dat er een duidelijk grens moet worden getrokken vind ik persoonlijk wel belangrijk. Je kunt niet alles altijd maar negeren.
Maar hoe komen ze dan aan de foto's? In de zaak die ik aangaf ging het om oudere foto's die de oma in kwestie nog had. Je staat waarschijnlijk qua privacy en stuk minder sterk als jij de foto's wel op bijvoorbeeld Facebook door een dat je schoonouders dat niet mogen. Het gaat namelijk niet om of je schoonouders iets mogen maar of jij wilt dat privacy van je kinderen beschermd is. Dat betekent dat ofwel niemand die foto's mag delen, ofwel iedereen (beetje gechargeerd). Als hij de foto's niet deelt, hoe komen jullie schoonouders er dan aan? Als je ze via Facebook of Instagram alleen deelt met volgers is het makkelijkst om je schoonouders te blokkeren.
Het zijn fotos van toen de kids klein waren en we wel nog contact hadden. Die heeft ze op een verjaardag van de kids gemaakt met haar eigen telefoon en nu dus online gezet.
Het zorgt voor veel (onnodige) negatieve energie. Ik zou het of laten rusten of verdere stappen ondernemen.
Het is net als bij kinderen, als je vertelt wat de consequentie gaat zijn van bepaald gedrag moet je daar ook naar handelen als ze niet luisteren. Als je nu geen juridische stappen onderneemt, dan word je sowieso niet meer serieus genomen. Altijd eerst nadenken of je de consequentie ook kan/wil uitvoeren.
Precies. Inderdaad helemaal als je kinderen hebt. Een bevriend stel van ons zat altijd te roepen als de kinderen vervelend waren: ‘nog één keer en je zit op de gang’. Gebeurde nooit natuurlijk. En als het al gebeurde, dan lieten ze ze erop zitten en gingen niet meer naar ze toe om het na te bespreken. Kwamen die kinderen gewoon weer binnenlopen alsof er niets aan de hand was. Die kinderen hadden er op een gegeven moment ook schijt aan natuurlijk. Het had toch geen zin.