Schoonmoeder blijft hints op facebook zetten.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Oliviafaye, 13 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Eerst wil ik vooral zeggen dat ik snap dat ze enthousiast is en ik daarom ook niet boos ben op haar.
    Maar wel een beetje teleurgesteld omdat ik haar al heb gevraagd het voor haar zelf te houden.

De eerste keer was vlak na dat we het haar hadden verteld.
    Ze reageerde niet eens enthousiast, vond het wel leuk maar had het meer over zichzelf.
    Prima, zo ken ik haar ook en verwachtte ook absoluut geen huilen of wat dan ook.
    Maar nog geen uur later plaats ze op mijn tijdlijn dat ik haar zo iets geweldigs geef en dat ze zich gezegend voelt en dat ze niet wachten tot januari.
    Ik schrok me rot, was nog 9 weken en we hadden duidelijk gezegd dat het pas met 12 weken bekend gemaakt zal worden.
    Nadat ik belde of ze het wou verwijderen voor het geval mensen het door zouden hebben zei ze sorry, ze was te enthousiast en dacht dat het vaag genoeg was.
    Voor veel mensen gelukkig wel maar voor een paar collega's was het overduidelijk.

En nu doet ze het gewoon weer.
    Ze heeft mij(alleen mij, niet mijn schoonzus met kinderen) getagd in een quote dat kleinkinderen een wonder zijn en dat ze door oma lekker verwend mogen worden.
    Ook heeft ze op haar tijdlijn gezet dat als iemand een box of ledikantje over heeft, ze die graag wil hebben.

Ben ik nou zo'n bitch dat ik hier geïrriteerd van raak.
    Vriend vind van wel maar hij vind het zelf bekendmaken niet belangrijk.
    Ik wel en niet eens al mijn vriendinnen en zelfs mijn vader weet nog van niks.
    Wou wachten tot vaderdag maar wat als hij het nu al vermoed.

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Oeh, hier zou ik ook niet blij mee zijn nee..

3. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Ik snap je helemaal, zou het ook echt niet leuk vinden als anderen er op die manier achter komen. Het is boven alles jullie mooie nieuws, wat je zelf met mensen wilt delen.
    Ze moet haar enthousiasme nog maar een paar weekjes onderdrukken! Vind dus ook niet dat je je aanstelt.
    Succes

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    zou er ook niet blij van worden. Ze legt het er wel erg dik bovenop. Misschien gewoon weer vragen of ze het eraf haalt?

5. Dens

Dens Actief lid

21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Ik vind je gevoel hierover helemaal terecht! Dit moet jullie moment zijn, niet dat van haar. Wanneer jij hebt gevraagd om te wachten met bekendmaken, vind ik dat zij dat moet respecteren!

Jammer dat je vriend het niet interessant vind verder, maar wel herkenbaar.. Hier ook de nodige opstootjes gehad met schoonmoeder mbt kleinkinderen. Vriendlief houdt zijn mening vaak ook veilig in het midden dan.

Maar hoe dan ook, ik zou zeker nog even contact zoeken met schoonmoeder en nogmaals vragen om dit soort zaken nog even voor zich te houden. Anders wordt het de komende tijd wel erg aantrekkelijk om haar er minder erbij te betrekken, om dit soort dingen te voorkomen..

6. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Je man laten bellen na xijn moeder en haar duidelijk maken dat jullie hier niet van gediend zijn. Dit is een geheim die zij als oma gewoon voor zich moet houden totdat jullie t hebben bekend gemaakt. Erg respectloos naar jullie toe...ondanks haar enthousiasme wat wel weer te begrijpen is maar in deze situatie gaan jullie voor haar.

7. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Ik vind ook zeker niet dat je je aanstelt!! Ptima dat ze enthousiast is maar een beetje respect voor jullie is ook wel op zijn plaats.
    Ik zou denk ik als ik jou was vast wat belangrijke mensen, zoals je vader, inlichten. Voor ze het via een ander horen..

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Oh laatste stukje te snel gelezen. Geef je vriend dan ook maar een schop onder zn reet!

9. Esje87v

Esje87v Actief lid

21 jun 2014
    392
    2
    18
    NULL
    NULL
    Nou, ik vind je absoluut geen bitch. Ik zou hier ook pissig om worden hoor!! Ze moet gewoon respecteren dat jullie het zelf willen vertellen..

Mijn vader is ook een beetje zo.. Die heb ik echt heel erg duidelijk moeten zeggen dat ik absoluut niet wilde dat hij wat op Facebook zou zetten voor wij dat deden. Want hij had met mijn verloving een paar uur later al wat gepost, terwijl mijn man's kinderen het nog niet eens wisten..

Ik zie het gewoon als eigenwijs en kinderachtig gedrag, en daar mag je best wat van zeggen!

10. Sab5

Sab5 Lid

2 jun 2015
    80
    0
    6
    Amersfoort
    Oeiii... Ik zou er zeker wat van zeggen, dit kan toch niet?!?
    Ik verwacht dit ook een beetje, over 2dg echo en dan ongeveer 7wk zwanger. Hadden bedacht het dan aan de ouders te vertellen. Nu is mijn schoonmoeder een beetje een enorme aandachtsvrager op FB, dus ik ga haar na het vertellen heel streng vragen echt met niemand iets te delen ook niet met haar FB vrienden en geen teksten die dubbel opgevat kunnen worden, maar ben best wel beetje huiverig, maar om haar als enige niets te vertellen?

11. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Oh dit zou ik ook niet leuk vinden.
    Mijn schoonmoeder heeft zelfs gevraagd of ze iets op fb mocht zetten, maar heeft dit pas gedaan nadat we het zelf bekend hadden gemaakt.

12. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Je kan instellingen veranderen op facebook zodat je niet zomaar getagt wordt geloof ik. Mijn schoonmoeder had foto van mij met 9 weken op facebook gezet waarbij je al wat zag en mij getagt. Oud teamgenoot gelijk onder gereageerd: oh leuk zwanger?

Toen maar wereld kundig gemaakt door te reageren ja leuk hè. ?

Liever had ik ook nog wat langer gewacht.....

Schoonmoeder deed in mijn geval onwetend , was ook niet boos. In jouw geval zal ik haar er inderdaad op aanspreken .
    Heb ik bij mijn pa ook gedaan . Kon het ook niet voor zich houden zo blij en trots. Woont in andere stad dus niet heel groot probleem. Heb wel gezegd dat er nog kansje is dat niet goed gaat. 1 op de 10 en dat hij dan maar iedereen moet inlichten als het niet goed zou gaan.

Toen was ie wel even met de neus op de feiten gedrukt.

13. Tierlantijntje

Tierlantijntje Niet meer actief

wauw, ik zou meteen weer bellen en toch met een boze ondertoon je schoonmoeder aanspreken! het is aan jullie om het bekend te maken en niet aan haar!

14. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Ben blij dat jullie het met mij eens zijn en ik heb haar berichten verborgen van mijn tijdlijn.
    Mijn vader bellen is wel een optie maar ik had al een rompertje gekocht en omdat zijn kant van de familie er ook is had ik me er echt op verheugd.
    Vriendinnen hebben het denk ik niet gezien, die zijn zo vroeg nog niet wakker op zaterdag haha

Vriend heeft gebeld maar ze neemt niet op dus heb ik maar een bericht gestuurd.
    Volgende zwangerschap ga ik het haar pas op het einde vertellen denk ik.
    Als ik dit had geweten dan had ik zeker gewacht...

15. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

20 feb 2012
    1.453
    1
    0
    Helemaal mee eens! En als hij niet wil bellen dan zelf bellen.

16. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    Ik zou dit ook zeer slecht trekken. Ik heb gelukkig m'n Facebook account verwijderd. Dat is een opluchting! Heerlijk.
    Ik heb een enthousiaste schoonmoeder die op vakantie ging en sindsdien al twee keer heeft gesmst of ik al bevallen ben... zucht... kan ik ook erg slecht tegen. Het duurt me al te lang, maar die kleine komt er echt nog lang niet aan! Laat me met rust.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Meteen ontvrienden.

18. Honnepon83

Honnepon83 Actief lid

17 jul 2013
    107
    0
    0
    Stay at home mom
    Respectloos. en van je schoonmoeder is toch altijd een tikkie lastiger. mn eigen moeder heeft ook weleens wat streken, maar die kan ik daar gevoelsmatig heel makkelijk voor op de vingers tikken. bij mn schoonmoeder vind ik dat lastig, dan voel ik me meteen een bitch die haar afstoot.

19. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Dat kun je niet menen :x:x:x

Wat belachelijk zeg! Is ze helemaal van de pot....
    Nee je stelt je niet aan. Ik herken het van mijn man, die bleef eerst ook zogenaamd Zwitserland spelen maar daar schoot niemand iets mee op. Het is niet zo dat je ervoor gaat zorgen dat zij haar kleinkind niet meer gaat zien dus kom op zeg. Goed dat hij haar gebeld heeft en eigenlijk had hij haar een berichtje moeten sturen maar dit is goed aangepakt. Egoist zeg! Mag je het even aan je eigen vader vertellen? Volgende keer zou ik het pas later vertellen en dan zeggen; owja en je mag het gerust op Facebook zetten hoor :) je bent de laatste die het weet omdat we niet nog een keer diezelfde taferelen wilde meemaken Dus leef je uit ;)
    Grrrr :p

Tja.....schoonfamilie, je krijgt ze erbij! ;)

20. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Hier zou ik ook echt niet blij van worden! :x De tante van mijn vriend heeft hem/ons ook gefeliciteerd via fb terwijl wij het zelf er nog niet eens op hadden staan, omdat wij nog een paar weken wilde wachten!

Sommige mensen snappen er echt niets van. En dan denken als ze iets posten dat het ''vaag'' genoeg is :$:(

Deel Deze Pagina