Ik ben nu 25 weken zwanger. En ik groei weer als een malle. De laatste 4 weken elke week een kilo en afgelopen week zelfs 2 kilo in 1 week! ben nu al 10 kilo gegroeid! Onze zoon was 8 pond bij zijn geboorte en ik maak me nu wel zorgen over de grootte van dit ventje. Vinden jullie dit terecht of stel ik me aan? Het groeien van mn buik doet ook echt zeer. Staat zo onder spanning. Vrijdag eindelijk weer eens een controle. Dan wil ik dit toch weer bespreken.
Vervelend dat je je er zo'n zorgen om maak en helemaal dat je er last van hebt! Maar ik vind niet dat je je zorgen zou moeten maken (makkelijk zeggen natuurlijk). Ik ben 27 weken en in totaal nu 12 kilo aangekomen, dus dat komt ongeveer op hetzelfde neer als bij jou als ik het goed begrijp. Ik heb wel een bescheiden buikje en nog niet zo rond, maar blijkbaar ben ik dus ook op andere plekken aangekomen (billen en bovenbenen vooral lol) Als ik je een tip mag geven, stop alsjeblieft met elke week wegen... Het heeft totaal geen meerwaarde en je maakt jezelf alleen maar gek zo. Wij hebben thuis geen weegschaal (bewust) dus ik weeg alleen op de controles, nu 4 keer ofzo in de hele zwangerschap. Als je je goed voelt en de kleine groeit goed en beweegt lekker is er geen enkele reden om je zorgen te maken, echt.. Oh ja en die strakke huid en dat zeer doen van de groeiende buik dat heb ik ook hoor. En dan heb ik echt nog maar een klein buikje... Hoort er allemaal bij denk ik dan maar. Goed insmeren en masseren helpt wel iets.. Succes!
Thnx voor je reactie. Ik maak me vooral zorgen over de grootte van de baby. De verloskundige neemt mij erin niet serieus. Vind dat onze zoon van 8 pond binnen de marges viel en niet groot was. Ik heb er een verzet bekken van overgehouden dus ik deel haar mening niet. Ik heb echt al een mega buik vind ik zelf.
Ik kwam bij mijn twee zwangerschappen de eerste maanden veel bij en de laatste maanden bijna niks.. ik zou me er niet zoveel zorgen over maken. De grootte van je buik lijkt mij ook normaal voor een tweede, ik was op die termijn zelfs nog groter
Mijn buik ziet er ongeveer hetzelfde uit TS En ik loop 5 dgn op jou voor. Dus wat dat betreft lijkt het me prima (tenzij die van mij ook absurd groot is haha) En qua kilo's ga ik hier ook wat harder dan ik zou willen. Maar ik probeer het maar te relativeren, zolang het met de baby goed gaat en die goed groeit (loopt elke keer 1 tot 2 wkn voor op schema) is het voor mij prima. Mijn eerste zoontje was 3600 gram bij de geboorte en ik gok dat deze tweede dit ook minimaal wel zal gaan halen. Wel balen dat je klachten hebt overgehouden aan de vorige bevalling
Quote zolang het met de baby goed gaat en die goed groeit (loopt elke keer 1 tot 2 wkn voor op schema) Hoe weet je dat de baby voorloopt op de groei? Wordt bij mij nooit naar gekeken. Checken mn bloeddruk en of het hartje klopt en ik kan weer gaan. Staat meestal na 5 min weer buiten. .... heb gewoon wat een bevallingstrauma opgelopen de vorige keer. Wil nooit meer bevallen van een 8 ponder of meer. ... überhaupt weer zwanger worden was al een grote stap voor mij....
Jipenjanneke. Zou toch is vragen om een groeiecho. En ook zeker vragen of ze de hoeveelheid vruchtwater willen nakijken. Grote buik hoeft niks te betekenen maar kan ook zijn dat je zwangerschapsdiabetes hebt.
Ik moet zeggen dat ik het wel een prachtige buik vind!!! Ik ben nu zelf 20 weken, heel klein maar mooi rond buikje en nog geen 3,5 kilo aangekomen... Zou soms graag een groter buikje hebben. haha. Maar misschien ga ik straks ineens heel hard! Als je je echt zorgen maakt zou ik dat goed duidelijk maken. Maar bij de tweede schijnt je buik inderdaad sneller te groeien. Hoe zat je mannetje in de groeilijnen bij de 20 weken echo??
Vind wel dat je een hele mooie zwangerschap buik heb. 2e keer is volgens mij alles wat sneller dacht ik? Dit is ons eerste en ik groeide ook al zo snel. Van 76 afgevallen naar 70 en nu ben ik 31 weken bijna en weeg ik ineens 86.
heb ook een enorme buik. veeeeel groter dan de vorige keer. maar blijkt vooral verslapte buikweefsel en heel veel water te zijn. kindje word nu op 3300gram geschat. ook alle metingen waren gewoon normaal. vraag anders een extra groei echo aan
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik heb al heel vaak groei echo's aangevraagd maar dat vind de verloskundige onzin. Ook de vraag of ze een test voor zwangerschaps diabetes wil aanvragen wordt genegeerd. :x ik weet dus niks van de groei van dit kindje of hoe het met mn suiker is. Ik ga het vrijdag maar weer proberen
Slecht vk dat ze niks met je onzekerheid wilt doen. Zit er geen andere vk in de praktijk die je kan zien? Als je zelf al graag wilt dat je suiker word nagekeken zou ik gewoon de huisarts bellen! Zij kunnen je ook wel verder helpen.
Als de VK geen extra echo wil doen, kun je misschien een pretecho ergens anders doen. De simpelste versie kost geloof ik 30 euro. Dan ben je daarna misschien toch gerustgesteld en kun je weer genieten van je wondertje. Moet je denk ik wel naar een praktijk gaan waar de echoscopist echte praktijkervaring heeft.