Facebook. Wat moet ik er van zeggen. Aan de ene kant hartstikke leuk allemaal. Aan de andere kant van onze privacy blijft niets over. Helemaal irritant als iemand anders(je schoonmoeder) iets post. Je hebt helemaal gelijk dat je daar boos over wordt. Niets bitchy aan!! Die kerel van je mag wel wat meer ballen tonen. Hij snapt toch wel dat het net iets prettiger is, wanneer hij het er met zn moeder over heeft. Maar ja herken het wel. Mijn man vindt de goede lieve vrede vaak ook prima. Ik snap je compleet. Het is jullie nieuws.
Inderdaad zou ik nu snel je instellingen eens veranderen. Ik heb alles zo gezet dat dingen op mijn tijdlijn er alleen op komen als ik ze heb goedgekeurd. Had ik bij de eerste keer al gedaan als ik jou was. Misschien alsnog even doen nu... Verder klinkt het alsof ze het erg interessant vind dat ze het weet en anderen niet. Ken ook van die mensen die eigenlijk niet echt belangstelling hebben maar er als de kippen bij zijn als ze iets te weten kunnen komen wat 'geheim' is. En daar dan ook heel wijs over doen met hints op fb etc. Jouw sm lijkt me ook zo'n type... daarnaast kan ze ook nog gewoon trots zijn maar het een sluit het ander niet uit. Jammer zeg. Dat ze dit nu weer zo doet. Bah
Ik snap het helemaal precies hetzelfde gehad wij hebben echt een paar keer duidelijk het moeten zeggen van nee we willen het niet ophouden nou! Heel vervelend kan het zijn. Ook als we da op visite kwamen zat ze de andere gasten al beetje hints te geven. Kon er zo boos om worden. Ik zou er ook gewoon echt wat van zeggen.
Wat vervelend zeg! Dit hoort jullie moment te zijn en jullie bepalen wanneer en hoe je het bekend wil maken. Zou haar er toch weer op aanspreken en misschien op een andere toon waardoor ze misschien nu echt zoiets heeft van "Ze meent het echt".
Oo als mijn Sm dat deed was ik ook goed kwaad geworden. Enthousiast of niet, als je t al hebt aangegeven kan ze er heus rekening mee houden. Jullie bepalen wanneer jullie t bekendmaken en niet zij
Tja.. Ik heb hier ook al iets over gepost helemaal in het begin van m'n zwangerschap! En ik weet nog hoe erg boos ik op m'n (stief)schoonmoeder was!!! Pfffff m'n eigen moeder zei niets tegen niemand en dan krijg je dit van je schoonmoeder!!!!!! Terwijl je benadrukt niets tegen niemand te zeggen totdat we dat zelf willen doen!!! Snap dat je het niet leuk vindt! Typisch schoonmoeders overigens!!! Ik snap niet waarom ze zich geroepen voelen om met allerlei hints naar buiten te komen! Mocht ik ooit weer zwanger raken dan is zij wel de laatste die het weet!
Oooh ik snap dat je het helemaal hebt gehad. Dit is gewoon niet fijn, ik heb ook zn berichten bij mensen voorbij zien komen die vervolgens ook weer snel verwijderd waren,dan weet je als fb vriend genoeg. Idd je instellingen aanpassen ik heb dit ook omdat ik het niet prettig vond waarin ik door sommige mensen werd getagd. Alles wat op mn tijdlijn komt krijg ik melding van en moet ik goedkeuren
Ik zou er ook ziek van worden ... Zulke dingen zijn niet acceptabel, ze hoort jou mening te respecteren en er fatsoenlijk mee om te gaan. Ik zou even onder vier ogen een gesprekje met haar aan gaan... Ik zou eerlijk gezegt niet wachten tot een face to face gesprek, ik zou direct bellen en niet eens op een vriendelijke manier vragen of ze alle baby dingetjes wil verwijderen ... Ik heb het mijn vrienden en familie ook zelf verteld, ik zou het verschrikkelijk vinden als ze er achterkomen via facebook of een ander !
Ohhh ik zou woedend zijn denk ik! Hier de (schoon)familie pas ingelicht enkele dagen voordat vrienden en collega's het wisten en toch erg duidelijk geweest dat er geen woord over mocht gezegd worden tegen niemand. Op geen enkele manier. Is gelukkig gelukt. Bij eventuele volgende zs zullen we terug iedereen rond hetzelfde ogenblik inlichten, rond 12w. Wij wilden het nieuws zelf bekend maken. Nadat (schoonfamilie) ingelicht was en voordat het nieuws openbaar gemaakt werd, heb ik mijn en ml's tijdlijn veranderd qua privacy instellingen zodat ik door niemand kon getagd worden, er niks kon gepost worden op mijn tijdlijn, enz. Enkele weken voor de uitgerekende datum terug facebook profielen van ons twee weer helemaal dichtgeschroefd zodat niemand de geboorte, geslacht, naam, foto, ... kon posten voor dat wij dat konden doen. Volgende zs doen we het weer zo. Zou huilen als iemand iets post bij mij
Bedankt voor je tip, ik was helemaal vergeten dat dat kon. Had ik het nou maar eerder gedaan maar ik had dit nooit verwacht. Ze heeft tegen mij vriend gezegd dat ze vind dat ik overdrijf omdat ze nooit letterlijk heeft gezegd dat ik zwanger ben. Ik ben nu wel een beetje pissed, waarom moet je dan wel hints geven. Heb idd het gevoel dat ze er van geniet.. Verpest alleen zo de sfeer zo, ik was het al met heel veel dingen uit jaar jeugd en moederjaren niet eens maar mijn vriend heeft haar vergeven en ik gaf haar een tweede kans. Maar vind haar toch niet zo erg veranderd en heb hierna een stuk minder zin om haar te laten oppassen. Zal ik wel toelaten hoor maar wel een beetje met tegenzin.
nouja als je niet wilt dat ze oppast heeft ze het er zelf naar gemaakt lijkt me. als ik al begrijp dat er meer dingen in het verleden was dan is dat heel begrijpelijk en moet ze daar maar mee dealen, je hoeft niks te doen wat je niet wilt en als je haar niet vertrouwd dan zal dat wel zijn reden hebben en dan kunnen mensen op hun kop staan maar ga nooit je gevoel uit de weg.
Zo, ik goed me heel goed voorstellen dat je dat niet leuk vind. Ik zou echt heel boos geworden zijn. Ik heb ook duidelijk tegen familie gezegd dat ze niets op Facebook mochten zetten, mijn vader heeft er ook zo'n handje van. En wat oppassen betreft, ga alsjeblieft je gevoel achterna. Als er al dingen gebeurd zijn die je niet lekker zitten, zou ik toch je gevoel volgen, hoe jammer voor haar ook. Beter een oppas waar je zelf voor kiest en een goed gevoel bij hebt, dan dat je tijdens je werk continu aan het piekeren bent.
Zover ik weet heeft ze zelf nooit rare dingen gedaan maar wel iets wat ik onvergeeflijk vind en waardoor ik haar tolereer maar nooit zal respecteren.. Ze heeft namelijk jaren lang uit "angst" een man in huis gehouden die zowel mijn vriend als schoonzus vreselijk heeft geterroriseerd en is pas bij hem weggegaan toen vriend uit huis ging en zij de klappen kreeg. Nu is ze een hele goede oma voor haar andere kleinkinderen, die gek op haar zijn en ik ben ook niet bang dat ze rare fratsen uit zal halen maar we zullen nooit close worden. En nu denk ik dat ze de band nog erger verpest heeft. Ik wil niet de schoondochter zijn waarbij schoonmoeder nooit iets goed kan doen. Ik vind dat voor mijn vriend ook niet fijn want hij is zo blij dat zijn moeder er eindelijk voor hem is. Ik vind het gewoon een k*tsituatie en ben blij dat jullie mij begrijpen!
Nou ik zou dus ook echt wel boos zijn hoor, al zijn het vast geen kwade bedoelingen. Maar waarom ook iets vaags op Facebook posten, wat mensen dus niet mogen begrijpen.. Zet er dan niks op. Ik zie dat in mijn tijdlijn ook wel eens, lekker geheimzinnig doen, maar een ander heeft er niks aan.. Maar goed, ik zou heel erg duidelijk naar schoonmoeder zijn, dan maar bitchy of 'overdrijven', als ze zich maar koest houdt! Mijn ouders posten trouwens ook wel eens ongevraagd foto's of nieuws van ons. Afhankelijk van de omstandigheden vraag ik a) of ze het willen verwijderen, b) voel ik bij voorbaat al nattigheid en roep ik direct 'niet op Facebook zetten hoor' of c) laat ik het erbij. Maar goed, ik heb gelukkig geen gecompliceerde relatie met mijn ouders,dus dat kan zonder 'hard feelings'. Mijn schoonouders zijn nogal betuttelend aangelegd, maat dat heb ik direct de kop ingedrukt door een kleine ruzie met schoonmoeder te maken toen vriend en ik gingen samenwonen. Ik denk dat ze nu een beetje bang voor me zijn En als je niet wil dat ze oppast dan zou ik dat dus ook niet laten doen. Kom zeg, het is jouw kind en jouw verantwoordelijkheid en geen leuk speeltje voor de familie
Oh hier zou ik ook echt niet blij van worden.. Vind ook echt dat je er wat van moet zeggen. Dan maar 'overdreven'. Jullie kind, jullie regels. En wat MammievanSammie inderdaad ook al zegt, jullie kindje is geen speeltje voor de familie. Als jullie niet willen dat ze oppast, dan regel je toch wat anders.. Jammer voor haar...
Mijn haren gaan hier recht van overeind staan. Zo jammer dat ze het niet snapt. Gewoon duidelijk zijn hoor! Tip: als jullie willen weten wat het wordt, vertel haar niks, want dan weet ook iedereen het. Hier precies tzelfde meegemaakt. 'Niks zeggen tegen niemand he, ik wil het eerst tegen mijn ouders zeggen'. Nou, nog geen half uur later kwam het eerste appje aan. Ooooo, wat was ik kwaad.
+1 mijn moeder ook die kan haar mond houden. Maar kom niet bij sm aan ... heeeeeel vervelend. Maar met meerdere dingen hoor! Ze gaat er ook al vanuit dat we ons kind bij haar laten logeren. Dacht het even niet en momenteel ook echt niet als oppas! Ik regel wel wat anders
Ongelooflijk! Wat een lef heeft die vrouw! Is ze altijd zo respectloos en grensoverschrijdend? Ik zou er heel snel klaar mee zijn en haar ongezouten mijn mening geven. Ik zou haar meteen ontvrienden op fb én een heel hartig woordje spreken met je vriend. Beetje laf dat hij jou de bitch vindt, terwijl dat in dit geval toch echt zijn moeder is. Meent ie het of is ie bang om een standpunt in te nemen? Daarbij zou ik zorgen dat niemand me zomaar meer kan taggen op fb, om te voorkomen dat dit nog eens gebeurt. Oh en schoonmoeder hoort het natuurlijk zeker niet als er ooit nog een zwangerschap komt. Die wordt gebeld als de kleine is geboren, absoluut niet eerder.
Tjee wat erg zeg. En dom van d'r ook. Overduidelijk wat er aan de hand is natuurlijk. En die vent van je mag ook een schop onder zijn kont inderdaad.