Groeten mensen jullie ook wel eens niet terug? Of ben je er zelf zo een ;)

Discussie in 'De lounge' gestart door D83, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Vind dat zo stom altijd
    Heb echt nie altijd zin om sociaal te doen hoor maar als iemand je groet zeg je toch wat terug?
    Loop dan met m'n kindjes voor me in de duo, mensen kijken je vol aan, ik zeg netjes hallo of goedemiddag en dan draaien ze gewoon hun kop en lopen ze verder.. Vind dat zo raar..
    Overkomt mij dat nou alleen? Negeren jullie groetende mensen?
    Ben echt niet altijd even happy de peppy oh maar t valt me zo op dat mensen steeds minder sociaal zijn....

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nee ik groet niet iedereen terug.
    Ik heb vaak mensen die me groeten als ik met (een van) de honden loop.
    Daar heb ik dan 0 behoefte aan omdat ik bezig ben om ze vanalles en nog wat te leren en dat werkt niet als ik dat 5sec de aandacht van ze af hou om andere mensen te groeten.

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Meestal wel, tenzij iemand onprettig aanvoelt. Alsof ie wat van me moet ofzo, dan negeer ik. Anders groet ik terug, ook al heb ik er niet altijd zin in. Wel zo netjes toch.

4. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Mijn idee haha maar heb zelf de indruk dat alleen een kwestie van hallo is want k loop best wel stevig door met m'n duo wagen
    T zijn vaak de oudere mensen die niks terug zeggen haha en spreek toch wel luid genoeg heb ik t idee ;)

5. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Ik woonde in Rijswijk Z-H en daar was het nogal vreemd om mensen te groeten geloof ik... Zodra ik een ouder iemand begroete kreeg ik vaak een angstige blik terug..

Maar nu we verhuist zijn naar Groningen en het hier normaal is om te groeten , groet ik altijd netjes.
    Mijn kinderen hebben er heel erg aan moeten wennen hoor. Zodra ik iemand gedag zij of andersom was het mama wie is dat? Ken jij die?

6. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Buren groet ik altijd, ook al zeggen ze niets terug.

Buiten zeg ik het ook niet tegen iedereen, behalve als iemand glimlacht of het zelf zegt.

Bij mijn ouders (Noord-Brabant, dorpje) zegt wel iedereen gedag als je elkaar tegenkomt.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Tijdens de lessen van een psycholoog die ik had in het kader van een opleiding kwam dit ook eens naar voren.
    Blijkt n kwestie van rangorde te zijn in de mensenwereld. Voorbeeld: leraar komt binnen, zegt goedemorgen en de hele klas zegt het terug. Dit plaats de leraar in de hogere positie. Bij niet terug antwoorden laat je het niet toe dat die ander zich hoger plaatst. Zegt de leraar er niets van dan komt hij in de lagere positie.
    Hoofd wegdraaien en niets terug zeggen plaats die persoon hoger dan degene die goedendag zei.

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Soms hoor ik het niet wanneer iemand groet, of zegt mijn vriend hoi en ik niet, omdat ik niet weet wie het is. Maar ik word ook weleens genegeerd, voelt wel lullig. Mijn dochter zegt ook enthousiast hoi tegen mensen, vaak wordt er wel wat terug gezegd. Soms wordt ze drie keer achter elkaar genegeerd, dat vind ik dan best sneu.

9. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja dat idd een beetje zo n angstige blik miss ook wat veroordelend..
    Snap nie zo goed wat er beangstigend is aan een moeder met twee jonge kindjes maar goed
    Tis ook echt nie dat ik iedereen begroet hoor even voor de duidelijkheid maar als ik mensen passeer en er is oog contact bijna altijd wel

10. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Dit. En soms heb ik er geen eens erg in, dan zegt iemand hallo en als ik een paar meter verder ben dringt het pas door dat iemand hallo zei.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja heb ik ook vaak. 9 van de 10 keer oudere vrouwen.

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Goh apart Sandana zo had ik t nog niet bekeken,
    Interessant

O dat is echt lullig als ze kindjes negeren
    M'n zoontjes zijn nu ook echt bijna iedereen aan t begroeten en ik scheur bijna uit m'n vel als ze genegeerd worden
    Gelukkig gebeurt dat bijna niet

Maar heel interssant om te lezen waarom iemand wel of niet groet
    Kan t soms miss iets te persoonlijk op pakken
    Terwijl er in feite een reden voor kan zijn ;)

13. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik vind t super asociaal om niks terug te zeggen. Zou niet in me opkomen om bewust niks te zeggen. Maar misschien komt dat omdat t hier ook vrij normaal is om elkaar te groeten.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Ik vind dat juist zo leuk als kinderen groeten. Probeer er ook altijd wat bij te zeggen zoals wat een mooie fiets oid. Verder groet ik altijd. Laatst trouwens 1 keer niet. Was zo druk geweest met werk en was er nog zo mee bezig, achteraf dacht ik hee volgens mij was dat de buurvrouw die gedag zei.:(

15. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    hier is het normaal... tegen iedereen word hoi gezegd.. maakt niet uit wie t als eerst zeg toch?

mijn ex komt uit de grote stad en hij wist niet wat hij zag dat we altijd hoi zeggen.. in het begin dacht hij echt dat ik al die mensen persoonlijk kon haha. maar bij hun zijn ze dat niet gewend.

dus het ligt er ook aan waar je vandaan komt.

16. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Hier wordt ook altijd wel gegroet, gewoon hallo bij het voorbijlopen en that's it.

17. misa

misa Niet meer actief

Ik groet niet alles en iedereen, maar als iemand mij groet, groet ik zeker terug!

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik zit heel soms zo verzonken in gedachten, dat ik het niet hoor. Is niet vervelend bedoeld dus, want normaal zeg ik echt wel gedag terug.
    Mijn kinderen zeggen van baby af aan al vaak Jan en alleman gedag, maar sommige mensen zeggen dan niets terug. Vaak zeiden ze dan 'mama dat is ook niet aardig hè, die mevrouw zei niets terug'. Meestal antwoordde ik dan 'nou inderdaad, nogal onbeleefd! Als zo'n kindje naar je zwaait en lacht en gedag zegt, kun je toch wel iets terug zeggen.
    Verschilt ook per regio, ik kwam van Friesland naar de Veluwe en was gewend iedereen te groeten, maar dat deden ze de daar niet, werd vaak raar aangekeken, dus maar gestopt met zoveel groeten. Nog in andere delen van Nederland gewoond, maar de Randstad en Veluwe waren wel de minst groetende mensen.

19. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Ik groet altijd terug, asociaal als je dat niet doet vind ik....
    Ik groet ook regelmatig als ik iemand op mijn pad kom, en krijg altijd een hoi oid terug!

20. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Herkenbaar!!
    Mijn oudste zegt dan ook altijd, HÈ DIE GROET NIET TERUG!!!
    Haha

Deel Deze Pagina