Schoonmoeder die continu mijn baby afpakt!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Assi, 26 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Hi Assi,

Ik sluit me aan bij het advies om het aan te geven, of je vriend het aan te laten geven in haar eigen taal als nederlands moeilijk te begrijpen ism dat je erniet van gediend bent zoals zij met jou en je dochter om gaan.
    En ik weet, het is moeilijk! Je wilt geen woorden, je wilt geen bitch zijn maar soms is het onvermijdelijk... Al hoewel, vaak als er rustig over gepraat kan worden valt het vaak best mee!

Mijn moeder pakte ook constant mijn meisje uit mijn armen! :x Ik werd er helemaal kriegel van! Nou is mijn band met mijn moeder sowieso wat gecompliceerd en dat maakte het nog moeilijker om er iets van te zeggen. Op een gegeven moment was ik er zo klaar mee dat ik tegen haar zei: " Ik vind het echt heel rot dat je haar constant uit mijn armen pakt! Ik dacht dat jij wel zou begrijpen hoe vervelend dat is!" Er kwam wonderbaarlijk geen ruzie en ze heeft het niet weer gedaan. :)

Dus duidelijk je grenzen aangeven, echt, dat is het enige wat helpt..

Succes zondag!

Lisszy

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Even los van dat het nu heel vervelend is en je er ook nu wat aan wil doen: over een paar maanden (dat is dus over een paar bezoekjes ;)) is je kindje in staat om zelf weg te kruipen en later zelfs lopen. Hoe zelfstandiger je kindje wordt, hoe minder claimerig je schoonmoeder kan doen. Je kind wil dan echt niet meer de hele tijd op schoot getrokken worden en als ze dat toch probeert, krijgt ze vanzelf een mep ('oh, dat mag niet!' ;))

3. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Zo simpel ligt het niet altijd. De relatie met schoonouders is heel gecompliceerd. Vooral als je man/vriend het niet doorheeft of niet achter je staat dan is het heel moeilijk om er tegen in te gaan. Soms zijn dingen ook op een bepaalde manier gegroeid, er zijn momenten waarop je kwetsbaarder bent en dingen over je heen laat komen.
    Ik heb in de relatie met mijn (nu ex) schoonouders ook dingen laten gebeuren die ik niet zo had gewild en waar ik me niet prettig bij voelde. En dingen over me laten zeggen die me zo overvielen dat ik er niet op reageerde. Dus ik kan me de frustratie van TS wel voorstellen.

Nu on-topic, ik denk dat het heel belangrijk is dat je er met je partner over praat. Dus dat je het fijn zou vinden als dingen in overleg gebeuren. En dat je sommige dingen vervelend vind en dat je het fijn zou vinden als hij dan in zou grijpen.
    En als je schoonmoeder er is dan moet je er volgens mij vanuit gaan dat ze geen hints begrijpt maar dat je heel duidelijk moet zijn. Dus jij gaat voeden, dat zeg je ik ga even boven voeden, dat doe ik alleen anders drinkt dochtertje onrustig.
    Als ze haar van je afpakt dan zeg je, ze is vaak prikkelbaar op dit moment van de dag. Ze wil dat alleen haar mama, had .. (naam van je man) dat vroeger ook?

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.074
    3.863
    113
    Och ja, hier ook als ze de kans krijgen, maar als ik het genoeg geweest vindt, dan de groeten, dan zeg ik er gewoon wat van. De manier waarop het gaat vind ik ook wel belangrijk. Als ze zegt van 'oooh, mag ik haar alsjeblieft even lekker vasthouden', dan heb ik er al een stuk minder moeite mee, dan dat ze gelijk wordt vastgegrepen. Tja, ik heb haar ook wel een paar keer gewoon weer terug gepakt en mijn man ook.
    Ik zou je kindje een stuk eerder naar bed brengen, gewoon om een uur of 7 a half 8.
    Als ze een plaat voor haar hoofd heeft en je hebt haar hier al meerdere malen op aangesproken en hebt geen zin meer in discussies, zou je je kindje ook in een draagzak/doek kunnen doen.
    Borstvoeding geven met mijn schoonfamilie erbij, no way, ik zeg dan altijd gewoon duidelijk, 'ik ga even naar boven voeden, tot straks'.
    Succes, het klinkt altijd makkelijker dan het is, in zo'n situatie ben je vaak wat overrompeld, maar probeer wel duidelijk grenzen te stellen en laat je man van tevoren maar aangeven hoe jullie het hebben willen. Hier doen we dat net zo, ik spreek mijn ouders op hun gedrag aan en hij zijn ouders, dat werkt gewoon het beste.

5. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Draagzak. Ben je meteen klaar.

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Jammer is dat, wanneer je partner dit soort dingen anders ziet dan jij...
    Misschien helpt het als je, meteen als ze binnenkomt, haar de baby op schoot geeft. En dan een half uur lang ofzo. Kun jij intussen een bakkie koffie/thee zetten, en is zij tevreden...
    En met dat borstvoeden zou je ook kunnen zeggen dat de melk niet toeschiet als er anderen bij zijn. Kan ze toch niet controleren.

En zoals hierboven ook al staat geschreven: nog even (vast niet meer dan 3 bezoekjes) en je kleintje zit niet meer op je schoot, maar wil kruipen. Dan is het probleem eigenlijk al opgelost.

7. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Dat van die draagzak, daar dacht ik ook al aan!
    Ideaal he!

En ik geef de kleine ook altijd meteen aan haar als ze binnenkomt. Puur omdat ik dat haar heus wel gun en ik heb meteen even mijn handen vrij, MAAR ze loopt vervolgens de hele dag achter mij en de kleine aan. Erruggg vermoeiend en irritant dus!

Mijn eigen moeder doet dat dus helemaal niet. Die knuffelt haar 1x heel goed..en daarna laat ze mij gewoon mijn gang gaan. Dus totally het tegenovergestelde van mijn schoonmoeder!

Ik heb wel weer goede moed gekregen dankzij jullie adviezen. Voortaan trek ik gewoon mijn mond open. ik denk dat het beter is voor iedereen!!
    ;)

Deel Deze Pagina