Laat ik allereerst even vooropstellen dat ik een beetje dom en goedgelovig geweest Ik had al een tijdje een marktplaats advertentie op internet staan met een aantal biedingen, heen en weer gemail en uiteindelijk nog niet verkocht. Nu kreeg ik maandag een bericht of het uitkwam dat het artikel die avond opgehaald werd, omdat degene in de buurt was. Ik gestuurd dat het prima was, scheelt mij weer gedoe met verzenden enzo. Nu stelde hij in de berichten al voor om het geld alsvast over te maken, maar ik heb niet diezelfde bank als de koper dus het zou pas de volgende dag bijgeschreven worden. Hem bericht gedaan waar de pinautomaten in de buurt zijn, zodat hij contant mee kon nemen. Nu kwam hij met een ruim bedrag aanzetten en ik had geen wisselgeld.. Dus toen zei ik; ach, dan maak het maar over. Prima, voor ik het wist was die man al gevlogen mét het artikel. En je raad al; hij heeft tot vandaag nog niet betaald. Hem nog een vriendelijk verzoek gestuurd en een herinnering. Ook aangegeven dat ik hem aan zou melden bij marktplaats. Nog steeds geen reactie en geen geld. Nu gaat het me totaal niet om het geld, want het is maar een klein bedrag en ik had niet zo dom moeten zijn maar het gaat me wel om het principe.. Via marktplaats heb ik meer gegevens van hem gevonden, volledige naam, adres, telefoonnummer, Facebookpagina van hem en van zijn vrouw. Maar tsja; wat kan ik nu nog doen? Hij woont een dik uur hier vandaan, dus daar langs de deur gaan is een beetje gedoe. Wat vinden jullie hier van en wat zouden jullie doen??
Je zou op facebook (openbaar) nog een berichtje kunnen sturen of hij zo vriendelijk wil zijn om het geld voor het product nog even over te maken, alhoewel ik je weinig kans geef. Een goede leer voor de volgende keer!
ik zou hem een bericht sturen met daarin dat je zijn gegevens hebt, en deze ook vermelden en vragen of hij nog wel betalen, dat hij niet zo anoniem is als hij dacht te zijn
Misschien heeft hij nog niet de tijd gehad het over te maken of zijn de banken iets trager. Ik zou nog 1 dag afwachten. Daarna zou ik hem via Facebook steeds blijven aanspreken tot hij heeft betaald.
Ik zou hem via Facebook een bericht sturen. Dat je nu meerdere malen het verzoek tot betalen heb verzonden. En als hij het nu niet doet je het bericht openbaar zet. Ik deed dat ook bij iemand. Heb hem via Facebook een bericht gestuurd, en die werd gelezen en niet beantwoord. Vervolgens een week later een bericht gestuurd dat ik via social media een adres van hem had en aangifte ging doen van diefstal. En prompt stond het geld de volgende dag op mijn rekening Heb hem toen nog vriendelijk bedankt