Schoonmoeder en bevallen

Discussion in 'De bevalling' started by Fauna, Apr 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fauna

Fauna Bekend lid

Sep 22, 2011
    661
    34
    28
    Female
    Kantoor
    Omg BoZ
    Mijn whatsapp is al zo ingesteld dat je niet kan zien wanneer ik online ben. Kan bij mij sowieso langer duren, ik reageer nooit zo snel, alleen mijn vriend reageert altijd snel maar we gaan beide onze telefoon uit/stilzetten. En mijn moeder krijgt het nummer van het Z-H mocht er iets zijn met de kinderen of iets heel belangrijks.

2. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

Nov 3, 2015
    933
    585
    93
    Partner en ik hadden afgesproken pas de volgende dag te bellen. Dochter is met vacuümverlossing gehaald, ik moest eerst van die beelden nog bijkomen. We hebben de volgende ochtend pas gebeld toen we thuis waren en de kraam er was, kwamen ook allemaal tegelijk langs ''s middags. Alleen mijn oma was er als eerste, die wist niet dat ik al bevallen was en die kwam zoals ze al mijn hele zwangerschap deed helpen met het huishouden. Dat moment was echt zo ontzettend mooi :)
    Ik heb wel mijn app ingestelde, dat je niet kon zien wanneer ik online was geweest. Maar ik reageerde al weken niet meer op mijn app. Vanaf 36 weken kreeg ik al goedbedoelde adviezen en vragen of ze al geboren was. Ik leefde als die tijd echt alleen in huis en wilde niemand spreken..

3. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Jullie moeten het niet flikken om haar niet op de hoogte te stellen? Ze bedoelt het vast niet als dreigement, ze kan gewoon niet wachten om weer oma te worden, maar ik vind dat ze daar toch een stapje te ver gaat.
    Houd lekker voet bij stuk, TS, al moet je het nog 100x zeggen. Als jullie het zo willen, gaat het zo gebeuren. Stel kraamafdeling, verloskundige, kraamzorg thuis, wie dan ook van jullie besluit op de hoogte, zodat je het zelf niet hoeft te verdedigen als je net bevallen bent.
    Ik ben héél erg van de lieve vrede bewaren en een goede band met je familie, maar ik ben nóg meer van je eigen grenzen bewaken. Heel vervelend voor haar als zij daar aanstoot aan neemt, maar niet jullie verantwoordelijkheid om op te lossen.

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,866
    5,104
    113
    Dit inderdaad.

5. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,460
    11
    38
    Female
    vervelend dat ze zich zo opdringt. Niet bellen inderdaad tot jullie er zelf aan toe zijn.

Mijn schoonmoeder kwam bij onze 2e de kraamkamer ineens oplopen (Ze werkte in het ziekenhuis). We hadden zo duidelijk gezegd dat we eerst wilde dat onze dochter kennis zou maken, maar die kreeg het volgens haar toch niet echt mee. Ik zat nog naakt en bebloed op bed. Iedereen was te geschrokken om iets te zeggen, maar achteraf was ik zo kwaad en voel de kwaadheid wel weer wat opborrelen als ik het hier zo neerzet.

Echt trek je eigen plan!

6. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

Nov 24, 2015
    1,018
    157
    63
    Gewoon pas bellen als jullie er klaar voor zijn!! Die eerste momenten met jullie kindje zijn zo belangrijk! Wij hebben echt pas een halve dag na de geboorte iedereen gebeld. Pas na de OK toen duidelijk was of we moesten blijven en we gewassen waren etc.

7. MaMa

MaMa Fanatiek lid

Dec 21, 2012
    2,663
    376
    83
    Female
    Utreg
    Snap niet waarom je het erover hebt met haar maar goed dat is gebeurd
    Jullie keuze, gewoon niet bellen klaar jammer voor haar

Wij berichten het pas na bezoektijd was afgelopen
    Volgende ochtend stonden ze er met z'n allen terwijl we hadden geen raad even aan te geven hoe laat ieder zou komen zodat het na elkaar zou kunnen
    Ze waren binnen 10 minuten allemaal de kamer weer uitgewerkt veel te druk
    Hadden ze maar . Moeten luisteren

8. Fauna

Fauna Bekend lid

Sep 22, 2011
    661
    34
    28
    Female
    Kantoor
    Omg BoZ
    Ik begin daar niet over met haar, zij begint er steeds zelf over. Ik wil daar ook niet steeds een discussie met haar over hebben.

9. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

Dec 21, 2013
    1,805
    655
    113
    Ik zou pas bellen als je eraan toe bent, want ze snapt het toch niet.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Hier ook pas gaan bellen toen wij er klaar voor waren. Ik moest eerst nog naar de OK, daarna mijn dochter ontmoeten, lekker knuffelen etc... Toen pas zin om te bellen.

11. Roose79

Roose79 Bekend lid

Sep 9, 2016
    511
    1
    16
    Ongelooflijk, al die verhalen van opdringerige mensen die zichzelf zó belangrijk vinden dat ze zichzelf moeten mengen in de meest bijzondere momenten rondom de bevalling (op wat voor manier die ook verlopen is.) Pff :(
    TS jullie hebben het heel duidelijk en netjes uitgelegd, meer kun je niet doen! Succes!

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

10000% dit.

Wat een eppie zeg. Tis jullie kind. Niet die van haar. Ze kon van mij het dak op.

13. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Ik zou stoppen met het proberen uit te leggen, want ze wil het gewoon niet horen.. Dus ga daar je energie niet meer aan verspillen..
    Gewoon lekker laten gaan.. ja en amen knikken. En vervolgens lekker pas bellen als het jullie uitkomt! Dan is ze misschien gepikeerd omdat jullie niet meteen hebben gebeld maar dat is dan haar probleem.. En waarschijnlijk is ze zo blij met het nieuwe wonder wat is geboren dat ze zich daar ook wel overheen kan zetten:p

14. Zonne straal

Zonne straal Actief lid

Jan 3, 2014
    466
    95
    28
    Jeetje ja, ik begrijp jullie kant heel goed. Zeker met 2 van zulke bevallingen.

Zoals de meiden hier zeggen, jullie bevalling, als het lukt pas bellen nadat jullie het willen.
    Maar gaat zij ook oppassen op de andere twee kinderen. Dan wordt het lastig om te bellen, aangezien zij het al weet.
    Is je bevalling al medisch? Dat je in het ziekhuis gaat bevallen. Misschien kan jevmet de gyn, de situatie uitleggen en wat jullie graag willen. Misschien kan de gyn of verpleging dat ook adequaat reageren als ze dan toch op de stoep staat. En haar uitleggen, dat moeder en kind nu rust nodig heeft. Blijft lastig, zeker als goed kan opschieten met schoonouders. Maar ze moeten wel respecteren wat jullie wensen zijn ( zeker jullie. Geschiedenis met bevallen). Ongeacht of het ook hun kleinkind is, dat is na een aantal uur ook.

15. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

Jan 27, 2017
    740
    209
    43
    Niet bellen. Als ze onverhoopt toch op de stoep staat, meteen weg laten sturen door personeel. Ze is niet welkom. Klaar.

16. mama en zoon

mama en zoon Bekend lid

Jan 27, 2017
    740
    209
    43
    Ik heb zelfs niemand op de hoogte gesteld van de bevalling. Ik vertelde iedereen dat ik twee dgn later ingeleid zou worden zodat we in alle rust en stilte ons kindje konden krijgen.
    Je moet weten dat drie schoonzussen in dat ziekenhuis werken en toevallig alledrie die dag werkzaam..
    Ja 1 daarvan nam het ons min of meer kwalijk dat we niks gezegd hebben, want ze was anders langsgekomen. En precies daarom hebben we dus niks gezegd. Ook voor de ouders had het een voordeel, ze waren niet nerveus want ze wisten niks.
    Het ziekenhuis personeel was ons heel erg dankbaar dat niemand het wist, scheelde hun veel gedoe met onzinnige telefoontjes of bezoekers :D

17. Flipske

Flipske Fanatiek lid

Mar 25, 2011
    1,330
    0
    36
    overijssel
    De volgende keer dat ze er over begint zou ik heel duidelijk zijn tegen haar. Zeg haar dat je het al vaker aan hebt gegeven dat jullie haar bellen op het door jullie gekozen moment en dat als ze zo door blijft drammen jullie geneigd zijn om haar pas te bellen als de baby al een week oud is.

Het is haar probleem en zorg gewoon dat ze het niet jullie probleem maakt.

18. Nanoe2

Nanoe2 Niet meer actief

Zo, echt niet bellen dus!
    Zou er zo klaar mee zijn! Ze mogen komen wanneer jullie daar klaar voor zijn!

Hier willen zowel mn ouders als schoonouders het niet weten als het begonnen is.
    Ze horen het wel en komen dan als wij het willen.
    Nu weten mn schoonouders inmiddels toch wel dat als ik iets in mn hoofd bedacht heb, dat het ook zo gebeurt, hoe graag zij ook anders zouden willen.
    Maargoed ik heb schatten van ouders en schoonouders, die ons in waarde laten en respecteren wat wij willen :)

19. Springday

Springday Fanatiek lid

May 20, 2014
    1,409
    0
    36
    Jullie hebben het nu toch aangegeven hoe jullie erover denken. Meer kun je niet doen. Zou gewoon pas bellen als jullie eraan toe zijn om bezoek te ontvangen en er verder geen woorden meer aan vuil maken. Leg het naast je neer, wat andere al zeggen, ze wil het niet horen dus ik zou me er verder ook niet meer druk om maken.

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    T is wat met de schoonmoeders, ik heb net ook een topic geopend ahaha. Ik merk oko dat mensen er vanuit gaan dat je hen op de hoogte brengt van alles..

Share This Page