Sinds een paar dagen heeft mijn bijna 2 jarige dochter wat uitslag onder de ogen. Begon onder 1 oog, leek gewoon wat schraal/ruw. Gesmeerd met bepanthen maar sindsdien eigenlijk enkel uitgebreid en ook wat verdikt geworden. Afgelopen nacht zinkzalf geprobeerd maar ook dat heeft niet geholpen. Ik heb geen zonnebrand of schmink gebruikt btw. Iemand een idee wat het is en wat ik het beste kan smeren/doen?
Muggen bulten? Allergische reactie er zijn nu veel pollen in de lucht! Anders even na laten kijken bij de hap.
Lijkt wel een allergische reactie. Heeft ze misschien bloemen geplukt of in de tuin geholpen? Ik zou wel even na laten kijken wat het is. Bij de ogen moet je toch altijd opletten.
Lijkt op een of andere virale ziekte. Ik zou naar ha gaan. Tot die tijd beter niets opsmeren of afhankelijk van de klachten: - bij jeuk haal aerius antihystamine uit apotheek - ruw/droog vaseline vagron uit apotheek - je kan ook vitamine e smeren zalf voor huid voeden Breid dat uit dan is zeker virusje. Kan van alles zijn een of andere enterovirus of kinderziekte. Alleegie/ eczeem niet gok ik want dat zal niet zo zich bij onder ogen bevinden en je zal meer sympthomen hebben als hoest/traanogen/verstopte neus of juist overgeven, diaree er ziek zijn.