Schoonmoeder en haar ego

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SharonR, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    het kan ook zo zijn dat zij het echt superleuk vindt dat ze zo jong oma is. ik ben 45 jaar en heb mijn oude vrienden nog. op een gegeven moment is er ook zo een race wie nou eerst de oma wordt(ik heb 2 vriendinnen die oma's zijn)
    40 ge jarigen ervaren de leeftijd in mijn omgeving, allemaal geweldig! je bent nog jong genoeg om alles te doen en aan kan trekken en je hebt echt ook alles geregeld in je leven.
    ik vind het geweldig voor mijn Oma vriendinnen en er zijn ook vriendinnen met kinderen die richting vaste relaties gaan. zij hadden het zwaar met de kinderen en konden niet met alles mee doen vanwege de kinderen op jonge leeftijd terwijl kinderloze carriere vriendinnen de wereld hebben gezien en avonturen gehad. nu komen wij weer samen met z'alle; vooral op Fb en sommigen hebben jonge kinderen(40+moeders) en sommige klein kinderen.

trek het je niet zoveel aan. maar laat haar ook niet teveel bemoeien met de opvoeding etc van jullie kind.
    ik denk niet dat zij bedoelt dat jullie te jong zijn of zoiets. ze klinkt als een gewone 40ger die nu pas begint te genieten van haar moederschap op de jonge leeftijd.

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    piep ik ben 46 al. hahahah :)

3. misa

misa Niet meer actief

Tja, kun of moet je er wat mee...? Ik zou het ook afschuwelijk vinden en ik vind ook dat ze jullie niet serieus neemt.

Zou het niet een idee zijn om eens subtiel wen gesprekje aan te gaan? Of ze het erg vind dat ze oma is geworden?

4. misa

misa Niet meer actief

Nou ja zeg.. Beetje overdreven vind je niet? Niet iedereen kan alles makkelijk naast zich neer leggen.

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ach ja. Dat is Hilly. Die reageert vaak op deze manier.

Ik snap dat het je raakt to. Heel vervelend maar ik denk dat je het niet op jezelf moet betrekken. Het is haar onzekerheid ;)

6. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Mijn moeder krijgt ook regelmatig te horen dat ze al jong oma is, en die is ondertussen alweer begin 50, ze was dus eind 40 toen mijn dochter geboren was.
    Als ze dat zeiden glunderde ze ook van trots, want jonge oma's zijn leuk!
    Ik snap niet helemaal waar jij je druk om maakt, wat moet je schoonmoeder dan doen? Ze is toch ook oma?
    Jij denkt dat ze het over haar kleinkind heeft om een complimentje te krijgen, maar misschien heeft ze het over haar kleinkind omdat ze dolblij is om oma te zijn?
    Mijn vader en moeder gooien overal zoveel mogelijk het woord kleinkind in het verhaal, want ze zijn gek op hun kleinkind, ondertussen kleinkinderen.
    Mijn vader stond bij de keukenmeneer de dag na de geboorte van mijn dochter, hij had een nieuwe keuken nodig want hij was net opa geworden.
    Nou geloof me, die wilde geen complimentje maar wilde het de hele wereld laten weten.

Je kan natuurlijk naar jouw sm toe en zeggen dat je je soms wat gekwetst voelt omdat het soms voelt alsof ze jullie niet goed genoeg vind, of te jong, en je hier wat onzeker van word.
    Als ik jouw verhaal zo lees zou ik het zeker brengen vanuit jouw eigen gevoel, want ik zie niet in wat er mis mee is eigenlijk...ze is een trotse jonge oma, geweldig toch?

7. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik snap denk ik je gevoel. Ze gebruikt de hele situatie om maar complimenten te krijgen. Waarschijnlijk schiet ze daarin misschien wat door waarop jij/jullie afgeschilderd worden als tienerouders (want ja, zij is nog zooo jong).
    Ik denk niet dat het te maken heeft met hoe jullie het als ouders doen (tenzij ze daar een opmerking over maakte?)
    Ze hoort gewoon heel graag complimenten en hemelt zichzelf op. Heel irritant maar geen ruzie waard.
    Mocht ze iets zeggen over jullie als jonge ouders dan mag je er best wel wat van zeggen. Begint ze bijvoorbeeld weer op fb.... ik zou dan een reactie geven met een plaatje van de nieuwste anti-rimpelcreme ofzo. Of niet reageren.
    Probeer het naast je neer te leggen, al is dat heel lastig.

Hier een oma die constant zegt: ja, dat heeft ze van oma geleerd. Geef haar maar aan mij, oma kan dat heel goed.
    Soms zegt ze zelfs wel eens: kom maar bij mama (ipv oma). Per ongeluk maar het voelt zooo fout en dan begin ik ook te koken.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hoe is je eigen moeder? daar ben ik erg benieuwd naar. oe reageert zij? op haar kleinkind en op je schoonmoeder? praat hierover met je eigen moeder. ze kan je misschien helpen om je SM te begrijpen of haar de toestand aan haar uitleggen.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    45 is echt niet bijzonder jong voor een oma hoor.
    een vrouw die destijds op haar 20ste moeder werd [best redelijk in die tijd] en waarvan het kind op haar 25ste moeder wordt [best normaal tegenwoordig] is op haar 45ste oma.

ik lees uit het verhaal dat deze vrouw heel graag wil horen dat ze heel jong uitziet voor haar leeftijd, waardoor mensen dus verbaasd reageren dat ze oma is,
    en niet dat haar leeftijd extreem jong is om oma te zijn.

En om wat voor reden dan ook zij deze bevestiging nodig heeft, lijkt me de link met 'zoon en dochter als tienerouders' erg vergezocht.

10. Logan

Logan Niet meer actief

Ik zou me daar ook storen denk ik. Sowieso vissen naar complimenten kan ik niet tegen...

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou me daar ook aan storen. Maar TS vindt het kwetsend en verbindt er conclusies over zichzelf aan, die er denk ik gewoon niet zijn.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63

waar lees je dat? kijk, als zij als reactie steeds te horen kreeg dat zij nooit 45 jaar oud kan zijn, dat zij 35 er uit ziet, nou, dat zou ik zien als dat zij jonger wil eruitzien, en jong ingeschat wil worden. en dat de mensen haar jonger zien dan zij is. Ik ken ook de vrouwen die nooit noemen dat zij al oma zijn, omdat 'oma zijn' haar echte leeftijd verklapt. mensen gaan dan rekenen. een vrouw die zelf wil schreeuwen dat zij al een oma is; kijk die wil gewoon erkenning voor haar moederschap op een jonge leeftijd. een vrouw die wil horen dat zij jonger er uitzien gaat niet zeggen dat zij een oma is. een vrouw die zegt dat zij als ze met haar kleinkind op staart loopt steeds gevraagd wordt of zij de moeder is van het kind. dat is wat anders. snap je me?

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    De moeder en oma van mijn man hebben ook jong kinderen gekregen, dus die krijgen ook wel eens zulke opmerkingen. Met name dan overgrootoma die 78 is, maar nog hartstikke actief is en er jonger uit ziet. Ach ja, ze glundert altijd helemaal, ik vind het wel prima.
    Nou ja, ze vist er ook niet zo naar, dat scheelt.

14. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik sluit me hier bij aan. Ik lees alleen maar dat ze super trots is dat ze oma is, maar dat ze het woord - gezien haar leeftijd - niet vind passen.

Mijn moeder had dit in het begin ook heel erg. Nu niet meer. Overal waar ze komt hangt ze de trotse oma uit! Heerlijk, ik geniet er van en onze zoon ook! Zodra die twee samen zijn dan bestaan papa en mama niet meer :p

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hihihi geen problemen mee gehad... men kijkt mij wel vaker überverbaasd aan wanneer ik zeg dat ik al Beppe ben. ;) Als ik dan uitleg hoe de vork in de steel zit met een bonusdochter, dan snapt men het al wel beter.

16. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer het los te laten!

Je schoonmoeder vindt die bevestiging een jonge oma te zijn erg fijn, nou prima. Dat jij je aangesproken voelt alsof je een kind van 12 bent, praat je alleen jezelf maar aan.

Deel Deze Pagina