Thema pesten op de buitenschoolse opvang

Discussie in 'De lounge' gestart door bezigbijtje, 13 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    De titel zegt het al maar ik zal het even kort toelichten:

Wij willen op onze bso in de mei (maand) vakantie het thema pesten
    gaan uitvoeren, we hebben al wat informatie en ideeen van de kindertelefoon gehad.

Maar wie weet er een activiteit die we in de gymzaal, buiten of aan tafel(creatief of actiet maakt niks uit) met de kinderen kunnen doen?

Tips zijn zeeer welkom:D

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Phoe moeilijk zeg.. heb op dit moment geen ideetjes voor je maar wil wel even zeggen dat ik het super vind dat jullie het thema pesten gaan doen!

3. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ze zouden het eigenlijk overal moeten doen.

4. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    ik weet niet of de kindjes het snappen, maar miss iets van een rollen spel....dat je laat zien hoe het niet moet en hoe het dus wel moet!

5. mol81

mol81 Niet meer actief

Je kunt het beste contact opnemen met de GGD. ZIj hebben passende leskisten voor alle leeftijden. Belangrijk is om ook ouders te betrekken bij wat je gaat doen. Communiceer duidelijk met ze waarom je dit thema bij de kop pakt. Ook kun je een ouderavond organiseren. Ouders&Co hebben allerlei kant en klare ouderavonden. Je kunt ook aan basisscholen vragen wat ze aanbieden. ALs het om wat oudere kinderen gaat, is Kanjertraining erg aantrekkelijk om eens te onderzoeken.

Succes!

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

Dankje:)

Ik maak voor dit hele jaar een themaplanning en mij lijkt het thema pesten erg slim om eens te behandelen. Ik heb dit keer een thema planning die anders is als andere keren, wat meer uitdaging voor mij maar ook eens wat anders voor de kinderen!

7. Sjantalle

Sjantalle Actief lid

17 feb 2010
    375
    0
    0
    leerkracht bo
    Wanneer je bij spelactiviteiten gebruik maakt van Groene Spelen leren kinderen samenwerken en dat wanneer je een schakel mist, het niet lukt. Je zou er naar kunnen googlen. Ik gebruik het regelmatig tijdens de gymlessen.

8. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland

Ja ik heb die sites al bekeken, maar het moet vrijwillig blijven en niet verplicht. Het is een naschoolse opvang en ik/we wlillen niet het school idee geven..;) Dus hele projecten willen we niet aan beginnen. Meer 4 verschillende leuke korte activiteiten...
    Ik heb net op internet het complimentenspel gevonden, erg leuk!

nog 3 ideeetjes te gaan:D

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    bij de bso van Sam gaat het antipest beleid in combinatie met de school. Dus dan hebben ze op school een bepaald thema, dan doet de bso mee.

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Maak een anti-pest krant.
    Een krant met daarin tekeningen, liedjes en anti-pest recepten etc.

Deel Deze Pagina