schoonmoeder en schoonmaak

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zweden, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn schoonouders hielpen ook en ik was ze zeer dankbaar en ze gingen echt niet in de kledingkast rommelen of zo hoor. Ze maakten bijvoorbeeld de keuken schoon, nou, super toch!!!!!!!

2. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Mijn schoonmoeder is ook heel 'poetserig' na het koken altijd de keuken helemaal opruimen en schoonmaken. Terwijl ik dat vaak nog wel even laat staan. Vorige keer ging ze de ramen wassen of badkamer poetsen. Maar ze maakt niet de hele indeling van kasten anders ofzo. Ik vind het lief dat ze helpt.
    Als de kleine er straks is komen mijn schoonouders hier ook een week of 2 logeren om te helpen en hun kleinzoon te leren kennen natuurlijk :D

3. misa

misa Niet meer actief

Ik moet er niet aan denken! Als mijn moeder een keer de stofzuiger door het huis haalt, als ik aan het werk ben en ze mijn zoontje ophaalt vind ik oke. Zo heeft ze zelfs al een keertje de badkamer gedaan. Tot daar aan toe, bovendien ben ik er dan niet, Mara verder?? Ik moet er niet aan denken. Ik doe dat zelf, en anders mijn man. Als ik nou op bed zou liggen oid, dan zou ik het niet zo erg vinden. Is toch anders.

Ik zou goed nadenken wat je zelf wilt en je grenzen goed aangeven!!

4. meissie1982

meissie1982 Actief lid

6 mrt 2012
    249
    0
    16
    Ik ben 8 weken en mijn moeder komt hier al schoonmaken. Haha. Maar ja, ze zegt dat ze het gezellig vind en ik weet dat ze verder echt niet in mijn spullen zit zomaar dus tja..

5. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Ik heb juist zelf wat mensen opgetrommeld om na de verbouwing 1 grote schoonmaakdag te houden en heel het huis schoon te maken voor de uk er is.

Ik heb bekkeninstabiliteit en zou dat niet zelf kunnen. Maaaar... Zal wel duidelijk aangeven dat het gaat om schoonmaken, niet om opruimen/verplaatsen ;)

6. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik heb ernstige BI en mag al amper iets doen ivm harde buiken, maar echt niet dat mijn moeder of schoonmoeder komen schoonmaken hoor.

Mijn ouders passen elke dag een paar uur op ons zoontje dat ik even kan liggen. Dat vind ik al meer dan genoeg.

Derest doet mijn man erbij. Niet dat die er blij mee is, naast zijn fulltime baan en studie, maar we willen geen van beiden dat onze ouders ons huis schoonmaken wat wij vies maken.

Voor de bevalling zal mijn man in een weekend van boven naar beneden door het huis gaan en dat dan even goed bijhouden.

ZO niet, dan hebben we een niet zo n schoon huis, haha, waarom moet er opeens een grote schoonmaak komen vraag ik mezelf ook wel af..Als je alles gewoon netjes bijhoudt, dan hoeft dat toch helemaal niet?

7. juli10

juli10 Fanatiek lid

12 jun 2011
    1.259
    0
    0
    Als jij het niet nodig vind zou ik dit nu al beginnen aan te geven, anders gaat ze dadelijk over jou grenzen heen wat alleen maar irritaties zullen opleveren.
    Hier was het niet aan de orde en zou ze dat ook nooit aanbieden gelukkig. Ik heb wel ook een super zwangerschap gehad en heb de dag voor mijn bevalling nog het hele huis gepoetst incl de ramen gewassen. Ik hoop dat ik dat geluk nu weer zal hebben.

Succes ermee.

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    schoonmoeder met nesteldrang?¿?

Nee sorry maar dat wil ik niet hebben in mijn huis. Niet van mijn moeder en ook niet van mijn schoonmoeder.
    Gewoon eerlijk zeggen dat als je hulp nodig heb je het wel aan geeft.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Misschien kun je een klusje verzinnen die voor jou lastiger is? Dingen als ramen zemen, of de tuin aan kant. Mijn keukenkastjes zou ik niks vinden. Sta je hoogzwanger of net bevallen te zoeken naar je spullen ;)

Mijn moeder en schoonmoeder wonen beide aan de andere kant van het land. Mijn schoonmoeder is ook niet zo fit, maar zou wel helpen als ik het vraag. Maar dat was niet nodig. En door de afstand komen ze ook niet zo vaak over de vloer. Dat scheelt wel ;)

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmmmm mn schoonmoeder doet zoiets niet meer, ze is er "te oud" voor (76) Mijn moeder daarentegen kan niet "stilzitten" wanneer ze bij ons is. Dus ook buiten de zwangerschap om ;) Kan goed zijn dat ze ineens mn plantjes "doet" of ze maakt toch nog even snel de binnen/buitenkant van de prullenbakken schoon etc.
    Maar het is niet vervelend.

Ik was wel blij met haar hulp. Bij de eerste zijn we vier weken voor "Due Date" nog verhuisd.... dus er moest echt nog veel gebeuren, ook het wassen van de babykleertjes etc.
    Bij de 2e ben ik drie weken voor Due Date plotseling drie dagen opgenomen in het ZH en moest rustig aan doen, en vooral heeeeeel veeeeeeel drinken (groot vochttekort) Daarnaast trouwde stiefje kort daarop en uiteraard wilde mn partner daar graag naar toe..... wel drie uur reisafstand enkele reis. En aangezien "men" het niet verstandig vond wanneer ik alleen bleef... zijn mn moeder en zusje anderhalve dag geweest. Dsu ook lekker gesopt en opgeruimd enzo.

11. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Schoonmoeder woont hier een stuk vandaan en zou zoiets niet aanbieden, maar mijn vader en moeder hebben al gezegd om tegen het einde eens een flinke schoonmaakbeurt te gaan houden hier in huis. Ik vind het zelf erg fijn, dan hoef ik me na de bevalling niet met het schoonmaken van het huis bezig te houden, alleen de boel een beetje bijhouden. Ze willen dan helpen met dingen als ramen zemen, hele huis een keer goed dweilen enzo.
    Ik kan me voorstellen dat je (schoon)ouders misschien zo'n voorstel doen omdat ze denken dat ze je zo kunnen helpen/steunen. En dat is alleen maar heel lief eigenlijk. Maar of het echt zo is kan jij natuurlijk het beste bepalen.

12. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

4 jun 2011
    672
    28
    28
    Vrouw
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Mijn smoeder vind t wel fijn om hier te mogen schoonmaken maar ik vind het al erg als mn eigen moeder t doet...
    Hier 1x en nooit weer..
    Manlief heeft dr geen problemen mee, nou ik wel ^^...

13. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Ha dames,
    dank voor al jullie reacties. Het helpt goed om allerlei meningen te horen en te merken dat die heel uiteenlopend zijn. Ik blijf lekker mijn zelfstandige zelf en ga zelf schoonmaken, zoals ik nu ook al doe. Ik heb een heel makkelijke zwangerschap en vind het fijn om in huis bezig te zijn. Als mijn schoonmoeder een grotere klus zou kunnen doen, zoals de ramen lappen, dan zou dat best eens mogen. Maar zij heeft dus forse rugklachten en kan dat helemaal niet goed. Terwijl ik dus kerngezond ben! Ze mag natuurlijk best eens iets doen, zoals de strijk of wat poetsen in de keuken, best hoor, maar niet het hele huis omdat ik toevallig zwanger ben. Ik denk dat het m er vooral in zit dat ik me niet graag laat betuttelen. Ze zegt vaak als ze er eens is dat ik 's middags moet gaan rusten enzo. Maar ik ben erg fit! Ik wil helemaal niet rusten en een ander mijn huishouden laten doen. Zo, ik heb gezegd! Ik waardeer de zorgzaamheid van mijn schoonouders zeker wel, maar moet ook grenzen aangeven. Die voelen ze zelf niet helaas.

Deel Deze Pagina