Schoonmoeder filet americain aan dochtertje gegeven.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dee-tje, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Hoi dames.

Even een dingetje hier waar over ik me een beetje zorgen maak.

Gister heeft mijn schoonmoeder opgepast op mijn dochtertje van 2. Ze kwam haar eind van de middag terugbrengen en vertelt dan altijd wat ze gegeten heeft etc.
    Nu heb ik haar in het verleden al meerdere malen vertelt wanneer ze weer eens een stuk rauwe vis of niet goed doorgebakken vlees in mijn dochters mond wou stoppen, dat dat niet mag voor zo'n jong kindje omdat het niet goed is.
    Nu zegt ze dus gister doodleuk dat mijn dochtertje filet americain had gegeten bij haar thuis. :$ ik schrok natuurlijk en herhaalde het en vroeg of ik het goed hoorde. Toen zei ze ja. Waarop ik geschrokken zei dat ze dat absoluut nog niet mag hebben omdat ze daar ziek van zou kunnen worden.

Maar nu is het natuurlijk te laat, dus ik baal.

Wat moet ik hier nu mee? Denken jullie dat het veel kwaad kan?

Bedankt.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

volgens mij valt het allemaal wel als het gewoon vers is.

3. Snowball

Snowball Niet meer actief

Kan niet zoveel kwaad denk ik. Zolang het inderdaad maar goed vers is. Mijn zoon van 2 heeft ook al enkele keren americain gehad.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op die leeftijd zou ik me daar echt niet druk om maken. Maar hier is net een topic over geweest, en blijkbaar zijn er veel mama's die daar anders over denken. Dus ja, jouw keuze als je het niet wilt. Maar ik betwijfel dat ze er nu ziek van zal worden.

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ooo.. nou nooit zo over nagedacht eigenlijk. Mijn zoon van 2.5 eet het ook al een tijd en het gaat prima met hem.

6. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Mijn kinderen eten het graag hoor dus ik zou me om een keer niet druk maken maar hier op het forum wordt nogal panisch gedaan over het eten maar ja dat is mijn mening

7. fafa

fafa Niet meer actief

Er ís wel degelijk een kans op een gevaarlijke bacteriële besmetting, ja. Maar die is klein. Dus als je kind opeens ergens de komende dagen gaat overgeven en/of aan de diarree gaat: niet afwachten, maar meteen naar de HA, en melden dat hij filet americain heeft gegeten, dan kunnen ze meteen maatregelen treffen.
    Maar de kans dat er niks aan de hand is is vele vele malen groter. Dus geen zorgen.

8. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja en daarnaast gewoon niet leuk dat je schoonmoeder dus niet luistert.

9. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Dit dus ;)

10. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Je kunt er nu niets meer aan doen, dus probeer je dáár niet te druk om te maken. Verder zou ik (of laat het je partner doen!) toch nog eens even heel duidelijk tegen je schoonmoeder zeggen dat je niet wil dat ze dat krijgt.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.212
    16.569
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zal vast allemaal niet zo'n vaart lopen.Mijn oudste dochter at het ook al op die leeftijd op een feestje.

12. sjak

sjak Niet meer actief

Ik wil ook niet dat mijn dochter dit soort dingen eet, maar zou het een keer gebeuren, tja, geen man overboord.

13. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    +1!

Vanaf 1 jaar mogen ze gewoon alles eten. Of ze het lekker vinden is een ander punt.

Maar het is niet netjes van je schoonmoeder dat ze jouw regels niet aanhoudt.

14. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Jouw regels en daar moet zij zich aanhouden, maar filet american krijgen mijn kids ook gewoon hoor. Zou eerder op tilt slaan bij rauwe kip ;)

15. penseel

penseel Niet meer actief

Of het kwaad kan denk niet.

Ben er ook niet zo voor kinderen rouwe producten te geven maar als je bedenkt dat. Heel Japan rouwe vis eten en ze hele oude oudere hebben zal het wel mee vallen.

Ik zou er zelf geen moeite mee hebben. Hun vader wel die is anti rauw vlees en daar bij eet hij geen rund. Van de week heb ik een stokbroodje file gegeten en hoe lekker ik het ook vind vaak zal ik het niet eten.

Mijn moeder zij toen ik 15 was en ik ( maaien ) had dat het door dat file kwam want dat kan. ect ect. Maar dat kan je ook op lopen in de zandbak..

En wat vind je man er van. En laat het hem zeggen van dat hij het ook liever niet heeft het is zijn moeder.

Wat dat betreft heeft ze maar te luisteren. Aan de andere kant misschien was je peuter zo nieuwsgierig dat ze het perse wilde proeven.

16. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik vind het ronduit echt slecht dat je schoonmoeder gewoon haar zin doet bij jullie kind ipv naar jullie te luisteren. Ik zou echt pissend zijn en haar dat ook echt vertellen. Je kind zal er niet veel van krijgen want ook al is er een kans, is die kans echt heel klein. Het zou mij meer om het principe gaan en dat is dat ze jullie niet respecteert en gewoon dus toch dingen doet die jullie niet willen.

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ben een van de ouders die het niet nodig vind om rauw vlees of vis te geven aan jonge kinderen. Het is een van de dingen waarvan het advies is om het niet te geven vanaf 1 jaar, vanwege e.coli.
    Maar daar gaat het nu niet eens om. Het gaat om wat jij als moeder wil.

Gebeurd is gebeurd. Het enige wat je nu kan dien is in de gaten houden en aangeven dat jij dit niet wil. Want het belangrijkste hierin is de wensen van de ouders. En daar wordt dus niet naar geluisterd....

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.467
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Dit loopt echt zo'n vaart niet hoor! Vanaf 1 met de pot mee toch?

Maar ik vind het wel jammer dat je schoonmoeder aan je wensen voorbij gaat. Dat hoort niet.

19. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Volgens mij is het standaard advies om geen rauw vlees te geven tot een jaar of 4. Door de E.coli bacterie die in rauw vlees zit kan een kind een ontsteking aan de darm krijgen en diarree (iedereen kan het krijgen maar kinderen zijn er extra gevoelig voor). Maar ik ben verder geen deskundige dus kan ook geen goed advies geven. Wij kiezen er voor het niet te geven. Xxx

20. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Klopt idd, het is wel met de pot mee eten vanaf 1, maar rauw vlees, gerookte zalm ed (alles wat een zwangere ook niet mag zeg maar :D ) pas vanaf 4 jaar.
    Wij geven het ook niet. Filet american is worst voor papa en mama :)
    Maar het is wel gek dat oma geen gehoord geeft aan jou regels wbt eten.

Deel Deze Pagina