Wie heeft er ook zo'n honger? Zit op het moment in een enorme groeispurt (alweer) en ik heb de hele dag honger! Ik eet veel brood en fruit maar op een gegeven moment weet ik van gekkigheid niet meer wat ik pakken moet! Ik kan drie x per week naar de bakker om nieuw brood te kopen (2 broden per keer). De boodschappen die ik eerst deed zijn niet meer genoeg! Continu moet ik bij halen! Ook melk is op het moment favoriet. Ik moet eten anders ga ik me niet lekker voelen. Maar alles verdwijnt in een zwart gat! Alsof ik niks op heb! Ik merk nu dat het echt hard gaat. Gister had ik een topje aan die keurig zat. Eind van de middag hing die op mijn navel! Leek net Onslo van misses Bucket... En ik heb 4 positiebroeken gekocht rond 12 weken zwangerschap en nu merk ik bij 3 daarvan dat ze me al niet lekker meer zitten. Moet ik nu weer nieuwe positiebroeken kopen???? Bij twee daarvan zit elastiek maar geen stuk voor over de buik en daar kan ik amper in bukken zonder een enorme butt crack te showen. Zo oervervelend! Is dit normaal dat het zo hard gaat? Heeft iemand nog tips wat te eten wat vult maar ook een beetje gezond is? En ben ik de enige die uit haar zwangerschapsbroeken begint te groeien???? Ben altijd slank geweest en nu voor het eerst begin ik me een koe te voelen. Het kindje is lang dat zijn wij ook en woog bij 20,3 weken al 500 gram! Zou het daaraan kunnen liggen? Hopelijk herkend iemand dit. Ik ga maar weer wat te vreten halen...
Ja hier ook bij tijden onverzadigbaar. Nu 29 weken onderweg en het is gelukkig stukken minder geworden. Maar ik wist van gekkigheid ook niet meer wat ik moest eten. Wat ik wel probeerde was om vooral gezonde dingen te eten waar je lijf wel even zoet mee is, maar niet bomvol calorieen zoals koek en ander eten met veel suikers. Dus bijvoorbeeld noten, muesli met magere kwark, extra groente (rauwkost) en fruit. Bij mij was het ook een strijd tegen de misselijkheid en die had ik t best onder controle als mijn maag gevuld was. En ook regelmatig gewoon toegeven aan waar ik trek in had en dat was/is echt niet allemaal gezond ! Tot nu toe zit ik netjes qua gewichtstoename, ik wilde ook echt wel voorkomen om kilo's teveel aan te komen. Ik pas al mijn positiekleding prima, maar niet alles zit even lekker. Komt ook doordat mijn hele lijf gevoelger is, met name mijn huid. Ik draag lekker vaak rekbare rokjes en jurkjes met een legging of fijne maillot. Ik heb niet zoveel goede ervaringen met positiejeans enzo. Die zakken vaak af al passen ze goed. En die buikbanden vind ik ook echt niet zo fijn! Maarja, das heel persoonlijk. Ik zoek veel naar gewone broeken maar met een rekbare taillleband, zoals treggings. Mooie top erop en klaar! Blijven veel beter zitten dan die "band-broeken".
Ja die zakken indd af! Loop de hele dag te hijsen... Denk dat ik ook maar een hoop jurkjes en leggings/ maillot s in ga slaan. Dat zit het lekkerst. Dus misschien dat het nog minder word hihi. Hoop het. Hier lust ik alles achter elkaar door elkaar. De honger is onstilbaar!!! Als ik in de ochtend wakker word heb ik ook verschrikkelijk maagpijn. Moet dan echt eten!
Ik zou toch maar uitkijken als je heel erg honger heb drink dan ook veel water dat zorgt ervoor dat je "vol" zit en zo neig je niet naar meer eten. Het is nu ok denk je maar bedenk je wel dat je al die kilo's nog kwijt moet raken na de bevalling..
Ben nu nog niets aangekomen. Was 6 kilo kwijt. Zit nu bijna weer op oude gewicht...daarna spreek ik pas van aankomen : p Kan wel water gaan drinken... Maar veel water word ik beroerd van. Nouja dan stop ik wel met eten natuurlijk ; )
Haha stop nou niet met eten! Minderen klinkt wat beter hihi. Ik was in het begin uitgedroogd ik gaf over met combinatie van buikgriep. Nu heb ik nog steeds last van me darmen. Dan houdt het op en dan ben ik weer dagenlang aan de diarree.. heel erg vervelend vooral omdat ik er echt geen grip op heb. Ik was maandag bij de VK en daarvoor was ik al 4 kilo's kwijt. Nou de VK zei dat ik met 77 kilo (lengte 1.66) wel moet uitkijken met wat ik at.. ik had zoiets van huh ik eet amper wat als t er niet van boven uitkomt is het wel van onder.. heb ik ergens spook kilo's hangen ben eerlijk gezegd wel erg bang om aan te komen. . Kijk 6 a 7 kilo vind ik echt niet erg.. me collega kwam 28 kilo aan en worstelt er een jaar later nog steeds mee om het kwijt te raken..
Hier is het de laatste twee weken ook heel erg. Kan wel heel de dag door eten, maar heb dan ook echt honger. Ik beweeg wel heel veel. Maar goed die kilo's komen toch echt aan. Hoop dat het wat wegzakt en na de bevalling maar heel hard gaan trainen.
Ik heb het ook met vlagen hoor, dan ben ik onverzadigbaar. Ik eet wel voornamelijk rauwkost, noten, brood, fruit, crackers en groenten moet ik zeggen. Blijkbaar heb ik het wel echt nodig want qua gewicht ben ik net aan 2 kg aangekomen tot nu toe en pas ik alles nog prima. Ik denk wel dat als je lichaam erom vraagt dat je het nodig hebt dus dat je er wel aan ''toe moet geven''. Alleen koek en snoep zou ik dan wel minderen: dat stilt de honger uiteindelijk ook niet echt en geeft je alleen maar suikers...
Blij dat ik niet alleen ben! Ik heb werkelijk hele dagen door echte HONGER!! Moet elk uur eten Nu al 16 kilo aangekomen vorige zw 35 kilo en ik wil dat echt niet meer maar ik kam t maar niet ombuigen.
Moeilijk he die drang!!! Oooooo Ik ga ook stiekem steeds meer mijn etenstijden naar voren zetten merk ik omdat ik echt niet meer kan wachten!!! Nu aten we meestal tegen half 7 omdat mannetje dan pas thuis is maar nu heeft ie pech! Ik eet tussen vijf uur/half 6 en dan staat er voor hem een bord in de magnetron...zielepoot. Hij klaagt regelmatig dat ik hem arm eet... Bij mij zij de gyn/vk dat ik 15 kilo mocht aankomen. En ongeveer 500gram per week em dat lijkt nu ook netjes te gebeuren...
Ik kan met vlagen ook alles eten wat los en vast zit maar kom gelukkig niet veel aan. Al was dat van de week toch wel even schrikken dat ik na een groeispurtje ineens 1,5 kilo in 1,5 week tijd aangekomen was Het gekke is alleen dat ik nu dus ineens weer minder honger heb en in een paar dagen tijd weer 1 kilo kwijt ben Deze zwangerschap loopt zo vreemd qua gewicht, het ene moment moet ik eten om niet af te vallen en met zo'n groeispurt vliegt het eraan... Ik snap er niks van.. Nou ja, nu 5 kilo in totaal aangekomen dus je hoort mij niet (meer) klagen.