Schoonmoeder gaat er van uit dat ik wel weer ga laten inleiden ivm haar vakantie...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sannebc, 11 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier ook zo'n familie. Gingen ze serieus aan mij vragen wanneer ze op vakantie konden gaan. Tja, 14e uitgerekend, uiterlijk 2 weken later, dus na de 28e dan... Ja, maar dan zitten we haast in juli en word het zo duur! Ja, waarom vraag je het dan denk je bij jezelf. Heel gemeen misschien, maar stiekem hoop ik nu dat kleine uk lekker wat langer bij mij blijft zitten :p

2. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Als je 2 weken later bevalt als de uitgerekende datum zijn ze er ook niet als je in je kraambed ligt.
    Dat lijkt me ook niet leuk.....
    Ik zou ook zo erg zijn om stiekum te hopen dat ik later zou bevallen... boontje komt om zijn loontje...:D

3. Son1980

Son1980 Bekend lid

2 jun 2012
    689
    1
    0
    Sorry maar je schoonmoeder is gek.

En jij moet gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt. Ik heb je bericht nu al een paar keer gelezen en ben verbijsterd ! Hoe zelfingenomen kan iemand zijn. Beeb komt wanneer t komt of wanneer t moet komen van de doctor, kan toch niet.

4. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik het helemaal mee eens! Ze zou ook eens mogen begrijpen dat het ook fijn is als je de natuur haar gang laat gaan. En zeker als je man zich er niet druk om maakt. Het zijn immers zijn ouders. Laat nummer 5 lekker zitten waar ie zit totdat ie zelf zin heeft. Je schoonouders hadden ook de vakantie op een later tijdstip kunnen boeken.

5. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Gewoon net als je man, je er niet druk om maken!

Het enigste wat ik me afvraag is, wanneer de vakantie geboekt is? Als de vakantie geboekt is voordat ze wisten dat TS zwanger was valt er niet zo heel veel aan te doen. Ik geloof namelijk dat de due date van een schoondochter geen reden is tot annuleren... Wisten ze het wel dan moeten ze al helemaaaaal niet zeuren!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

haha ja dat was hier dus zo.

tijdens mijn zwangerschap hebben ze geboekt en toen zouden ze mij inleiden maar dit was 80% zeker dus hun de datum verzet naar 41+6
    ik zeg nog als ze blijft zitten dan komt ze pas met 42.
    maar nee ze haalden haar toch wel eerder want ze laten kinderen niet zitten tot 42 weken;)

en is werd niet in geleid want de kleine meid groeide nog goed dus geen probleem en ik werd 39 weken en toen 40 en toen zei sm "nouja volgende week is ze er we"l en ik werd 41 weken en toen werd er gezegd "nouja wij gaan niet op haar wachten"
    zondags smorgens om 6uur zijn ze vertrokken naar oostenrijk terwijl we hadden gezegd dat ik weeën dacht te hebben maar dat maandags in geleid zou worden en ze er uiterlijk smaandags zou zijn.
    en ze smste dat ze in oostenrijk waren aangekomen en we hebben terug gesmst dat hun 2de kleinkind geboren was.
    pas toen ze 2 weken oud was hebben ze haar voor het eerst gezien.

ts als ze hun vakantie zoooooo belangrijk vinden lekker laten doen jammer dan maar jij moet echt niet voor inleiden gaan omdat zij dat wil

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nou, lekker in haar sop gaar laten koken, dan maar he. Hier ook zulke schoonouders. Ik was van de oudste uitgerekend op 15 december. Schoonouders gingen 28 november met vakantie. Mijn man vroeg waarom ze dat zo gepland hadden, want als de baby iets te vroeg kwam, zouden ze hem niet gelijk kunnen zien. Schoonmoeders antwoord: "Ach, jullie werden ook allemaal te laat geboren, dus deze komt vast niet eerder". Baby kwam op 30 november, haha. We konden ze niet eens telefonisch bereiken, uiteindelijk herinnerde ik me via welk reisbureau ze geboekt hadden, toen hebben we die gebeld en gevraagd in welk hotel ze zaten. Tel.nr. van hotel opgezocht op internet en daar een bericht achtergelaten, waarop ze pas 's avonds laat reageerden. En ze zagen de baby pas toen hij al ruim een week oud was. Tja, jammer dan, dat was niet onze schuld hoor. Ze komen als ze komen en niet alleen als ze verwacht worden.

Ik vond het wel een beetje zielig voor mijn man, mijn ouders waren helemaal in de wolken en enthousiast en hij kon die van hem niet eens bellen.

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij konden mijn schoonouders ook niet bellen bij de tweede, want 'ze' zou toch pas op de uitgerekende datum komen??? (ik was 39+3)
    Erg sneu voor mijn man! Hij wou zo graag vertellen dat zijn tweede zoon er was. En mijn sm wilde heeeeel graag een kleindochter, en een paranormale muts had ook gezegd dat het een meid zou zijn. *zucht*

Ts, laat r lekker in haar sop gaarkoken.,

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Precies hetzelfde gedachte hier

10. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    *proest* wat een muts, sorry maar ik moest toch ook wel ff lachen.
    Dat mensen überhaupt zo egoïstisch kunnen zijn zeg, niet te geloven! Laat ze lekker in hun sop gaarkoken, ik zou zeggen dat ze het geboortekaartje wel in de brievenbus zullen vinden. Sommige mensen!!

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    dat je schoonmoeder een week na de uitgerkende datum op vakantie gaat is toch niet jouw probleem??? Uberhaupt snap ik niet dat ze dan op vakantie gaan, want ook al is het je 5e kleinkind, zoiets blijft toch mooi en bijzonder en wil je toch niet missen???? Mijn schoonouders vinden het al "griezelig" om een maand voor de uitgerekende datum 2 weken op vakantie te gaan. bang dat ze het straks missen....

Maar in ieder geval, ik zou het niet jouw probleem maken en haar gewoon laten kletsen, het is niet aan jou om te bepalen wanneer de kleine komt toch?

xxx

12. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

't Is hun 30e:$ kleinkind, dus waarschijnlijk niet zo bijzonder meer hè...
    Gelukkig is mijn moeder heel anders, aan haar heb ik meer op dat gebied.
    Ik heb me er nu een beetje bij neergelegd. 't Is inderdaad hun keuze.
    Ik zie wel hoe ze gaat doen rond de uitgerekende datum, dan zal ze waarschijnlijk flink in de rats zitten.
    Ik ga dan waarschijnlijk heel veel leedvermaak hebben :D had ze maar niet zo stom moeten zijn!

13. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is slecht dat leedvermaak... maar ik begrijp het zooooo goed...

Kies waar jij je goed bij voelt.... het was hun keuze om op vakantie te gaan... je maakt vast wel een foto voor ze;)

14. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Het dertigste kleinkind zou net zo bijzonder moeten zijn als het eerste. Oké, het eerste kind maakt je opa en oma, maar het dertigste is weer een nieuw leven en zelfs bij mijn eigen dertigste kind zou ik rete-nieuwsgierig zijn wie ik in mijn buik had.

15. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Meid, probeer je er niet druk om te maken, is helemaal niet goed voor jou en de kleine! Snap het wel, maar doe dat waar jij je het beste bij voelt!
    Het is HUN probleem dat ze een vakantie boeken een week na jou uitgerekende datum, hun keuze, jij hoeft je daar niet aan aan te passen en zo'n kleine maakt al helemaal wel een eigen planning!

Mijn schoonouders ging twee week na mijn uitgerekende datum ook op vakantie, als ik dan echt vlak daarvoor zou bevallen, wilden ze direct langskomen in het ziekenhuis, echter vond ik dat ook niet iets wat hun zouden bepalen. Heb tegen mijn ouders ook gezegd dat we vanzelf bellen als de kleine geboren is, maar of dat 5 min na de bevalling is, of bijvoorbeeld de volgende ochtend, dat wilde ik op dat moment kunnen bepalen, wanneer ik daar aan toe was....
    Relax meid, het is het niet waard om je daar druk over te maken, zoiets laat zich niet plannen!

16. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Vindt ik ook hoor, maar voor hen is het geloof ik anders.
    Mijn man was de laatste van hun kinderen die aan kinderen begon, dus voor hen was het helemaal niet nieuw meer.
    Mijn moeder had 1 kleinkind en onze 1e werd haar 2e. 't Is gewoon dag en nacht verschil tussen de ene oma en de andere opa&oma. Voor mijn kinderen wil ik dat niet zo laten merken, maar die krijgen nu de leeftijd dat ze het ook gaan 'zien'.
    Ik vind onze 5e net zo bijzonder als onze 1e trouwens!

17. Pf, wat een rare mensen, wat vind je man daarvan?? Ik zou echt verdrietig zijn als mijn ouders zou zouden doen.
    Als het mijn schoonouders waren had ik gezegd.. nou dan merken jullie wel wanneer jullie terug zijn of ons kindje is geboren. :D echt hoor, zulke mensen heb ik geen boodschap aan. Als zij jullie kindje niet belangrijk vinden, dan vinden jullie hen toch niet belangrijk?? Dat het hun 30e kleinkind is, wat maakt dat uit? Ieder kind van je kind is toch bijzonder?!? Al zou het mijn 185e kleinkind zijn.. ik zou het zsm willen zien!

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    dit is ook mijn gedachte....

Maar goed tja je kunt niks anders doen dan je erbij neer leggen. Het is hun eigen keus dat ze de keuze maken om de geboorte mis te lopen.

Ik heb de situatie met mijn ouders dat toen ik vertelde dat ik voor de 2e keer zwanger was was het eerstee wat mn moeder zei jeetje das snel en van mijn vader kreeg ik een berichtje via facebook....

En je raadt het al, tot op heden is er nog weinig interesse geweest in hoe het nu gaat enz. Ook iets waar ik me bij neer gaan leggen. Sommige dingen zijn gewoon zonde om je energie over te verspillen ;)

xxx

19. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Mijn zus en een van mijn schoonzussen wonen allebei in het buitenland en hadden hun terugreis ook net even te strak gepland. Die zeiden ook allebei "je moet wel voor mijn vertrek bevallen hoor!" maar dat heb ik eerlijk gezegd nooit heel serieus genomen. Uiteindelijk beviel ik (ook ingeleid) terwijl mijn zusje net in het vliegtuig naar huis zat. Dat was heel jammer, maar niets meer aan te doen.

Heb je trouwens al eens geprobeerd om zo'n gesprek om te draaien? Zeg gewoon gekscherend zoiets als 'ja maar hier blijf je toch wel voor thuis?! Je wilt de geboorte van je kleinkind toch niet missen?! Hoe vaak word je nou voor de 30e keer oma? Zo'n bijzonder aantal! Zo'n bijzonder moment! Dat heb je er toch wel voor over?!'

Houd je toon luchtig, zet een grote grijns op, zodat voor haar meteen duidelijk is dat je niet serieus bent, maar dat je haar verzoek ook niet serieus neemt.

Deel Deze Pagina