Schoonmoeder gaat oppassen, help?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by brownielover, Sep 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,171
    3,054
    113
    Nederland
    Hoi allemaal!

Morgen begin ik weer met werken en mijn dochter gaat dan naar mijn schoonmoeder toe. Volgende week past ze ook 4 dagen op en daarna 1x per week omdat ze ook naar het kdv toe gaat per 1 oktober.

Maar de gedachte dat ze bij mijn schoonouders blijft vind ik verschrikkelijk! heb altijd een goede band met ze gehad, maar sinds mn dochter er is lijk ik niet meer te bestaan, en daar irriteer ik me aan. Ook bemoeit ze zich met de opvoeding. Zo zou ze te weinig voeding krijgen en mocht ik NIET overstappen op kruidvat eigen merk. ik had dit alleen voorgesteld aan mn vriend omdat het op jaarbasis 240 euro hoedkoper is dan nutrilon.

Nu hangt daar in huis ook een ontzettend negatieve sfeer. Schoonmoeder is huisvrouw, schoonvader momenteel werkloos en hun jongste zoon (13) is ontzettend puberaal. Gaat niet naar school, eist alles qua financien, is nooit tevreden, als hij zn zin niet krijgt schreeuwt en scheld ie alles bij elkaar, waar de rest weer op reageert. dat gaat bijna de hele dag door.

ook is ons neefje van bijna 1 daar 4x perweek en is jaloers als,wat. kan er niet tegen als iemand mn dochter oppakt ipv hem en krijst alles bij elkaar! daarbij is er voor haar bijna geen ruimte om te spelen, omdat ons neefje de box gebruikt.

ik vind dit al met al een "slechte" omgeving op het momenr, en dat hebben wij verteld. hun antwoord: het gaat goed, geen ruzies en geschreeuw, ons neefje heeft toch ook nergens last van? we moesten ons maar geen xorgen maken.

5min. later komt hun jongste zoon thuis: schreeuwend, vloekend, met deuren gooien!! zegt ze; oh ik krijg hartkloppingen van hem! Sorry hoor, dacht dat het beter ging? Niet dus!

Nu wil ik mn dochter daar gewoon niet hebben maar andere oppas hebben we nu ook niet. Ik kan wel janken als ik eraan denk dat ze daar morgen is! Schoonmoeder geeft me ook het gevoel alsof ze mn dochter wil afpakken en dat gevoel maakt het echt niet makkelijker. Heb geen andere keus dan haar daar laten, maar het doet me zoooo'n pijn vanbinnen!

Sorry voor lange verhaal, moest t echt ff kwijt.

Tips zijn meer dan welkom!

2. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Tja tip.. Ik weet niet of het echt een tip is, maar ik zou dus absoluut mijn kind daar niet brengen. Als het ZO mis zit qua gevoel dan houdt het toch gewoon op? Dan kun je je kind daar toch niet heenbrengen?

Ik vind alleen dat je hier wel heel laat mee komt want je weet lijkt mij al langer dat je schoonmoeder gaat oppassen en dit gevoel is natuurlijk ook niet iets wat er plots is?

Ik zou adviseren om nu heel hard opzoek te gaan naar een leuke gastouder of een leuk kinderdagverblijf!

3. Bri

Bri Niet meer actief

Als je post een echt reëel plaatje schetst, zowel over de situatie daar als over jouw gevoelens daarover, dan zou ik vandaag nog alle kinderdagverblijven in je omgeving bellen om te vragen of er nog plek is.
    Dit klinkt niet goed, ik zou het in elk geval niet willen voor m'n kinderen.

Mochten het 'cold feet' zijn omdat het nu zo dichtbij komt, dan moet je jezelf gewoon vermannen ;)

4. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Eens met beide reacties.

Succes met je keuze...

5. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,171
    3,054
    113
    Nederland
    Thx voor de reacties. Gevoel speelt nog niet zo lang, denk 2 weken. Vandaar dat we het gesprek zijn aangefaan. Ik sta al ingeschreven bij het kdv en xij waren de enige in de buurt zonder wachtlijst. Alleen waren eij 1 week te laat met inschrijven, vandaar dat ze pas 1 okt heen kan..

Heb al aan andere opties gedacht maar ik ken hier niemand. ben hier heen verhuusd voor mijn vriend omdat ik onverwachts zwanger werd. heb niemand behalve hun als hulp.

kan ook mn eerste werkdag nier afbellen dys denk dat het gewoon word afzien..:( msschien van t weekend wat regelen met mn moeder, maar die woont 50km verderop.. pffff

6. Minny

Minny Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    4,647
    2
    0
    Maar als dat kdv nu al plek heeft, waarom moet je dan nog een maand wachten? Ik zou er desnoods een maand extra voor betalen als je je kindje niet bij je schoonouders wilt hebben.

Maar je schrijft dat ze straks 1x per week naar je schoonmoeder gaat. Daar wil je ook vanaf?

7. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,171
    3,054
    113
    Nederland
    Omdat je je voor de 1e of 16e v.d maand moet aanmelden, maar wij waren daar telaat mee. daarbij hebben wij flexibele opvang omdat ik via oproepbasis werk dus is alles al helemaal lastig in te plannen.

ja liever wel, maar ik kan haar kleinkind niet weghouden natuurlijk. daarom ga k mn moeder vragen 1x in de 2weken op tre passen zodat ze daar niet zoveel is. echt n betere oplossing is er nu niet :(

8. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

May 20, 2012
    470
    0
    0
    Als je haar niet laat oppassen maar wel af en toe langs gaat of haar uitnodigt hou je haar kleinkind niet weg. Je zou je niet verplicht moeten voelen om haar op te laten passen.

Kijk anders hoe het gaat, hoe je dochter is na het oppassen. En beslis dan wat je volgende week doet en daarna met die ene dag.

9. Bri

Bri Niet meer actief

Er zit inderdaad heel veel tussen 'niet wekelijks laten oppassen' en 'kleinkind weghouden'.

Mijn moeder is fysiek niet in staat om op te passen, maar ik hou mijn kinderen echt niet bij haar weg. Ik laat ze alleen niet bij haar achter.

Het is geen ramp om je kind nu daar te brengen tot het 1 oktober is- ik lees in elk geval geen acuut gevaar voor de veiligheid van je kind. Eerder starten bij kdv is vast geen optie, omdat je rekening moet houden met een wenperiode.

10. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    1,099
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je op oproepbasis werkt, zou ik volgende week lekker niks aannemen. Je mag weigeren bij een oproepcontract!

of anders wil je moeder misschien wel een weekje 'vakantie' komen vieren bij jullie thuis?

succes!

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,991
    4,008
    113
    Wat vind je man/vriend van de situatie? Heeft hij ook een slecht gevoel bij het idee dat zijn ouders op moeten passen?
    Excuus als er geen man in het verhaal voorkomt, maar ik kon het niet vinden in je openingspost...

12. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,171
    3,054
    113
    Nederland
    inmiddels weer n paar dagen verder, en schoonmams heeft opgepast.

vriendlief heeft dr heengebracht want dat wou ik niet. gelukkig was er de hele dag niemand in huis dus heeft ze lekker alle rust gehad:). morgen word een ander verhaal, dan is het daar weer bomvol..

vriendlief snapt hoe ik me voel en is het gedeeltelijk met me eens (mbt de drukte en weinig speelruimte) maar zegt wel steeds, het is maar 1 week.. nouja dat is ook zo, dus dat word ff op mn tanden bijten :(

mijn moeder kon niet oppassen ivm haar werk, en mijn broertje van 9.

nog 4 dagen en dan naar het kdv!eeeindelijk.

iedereen iig bedankt voor de reacties!

13. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    Ik zou het even aankijken en anders toch een andere oplossing zoeken.

En zij wil niet dat je op kruidvat voeding overstapt?:( Wie z'n kind is het?
    Gewoon lekker overzetten op kruidvat. Dat bepaal jij!
    Voeding in een bus meegeven, verdchil ziet ze toch niet.
    En by the way, nutrilon is precies hetzelfde als kruidvatvoeding;) kruidvat heeft de formule van nutrilon gejat. Zijn hele rechtzaken over geweest. Nutrilon is zo duur vanwege de reclames en de grote onderzoeken. Dasr betaal je voor;)
    En in nederland zijn er geen slechte babyvoedingen. Ze moeten alllemaal aan strenge eisen voldoen.

14. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,171
    3,054
    113
    Nederland
    jaa doen we ook. t is nog maar n paar dagen gelukkig!

haha ja klopt! ik las t op internet. zij vergeleek het met iglo vissticks. dat t wel tzelfde kon zijn, maar dat het dan de afdankers van nutrilon,was en dus uiteindeijk niet goed. nou dat zien we dan wel weer dacht ik.

maar ze heeft mn vriend er zo van overtuigt dat ook hij het,absoluut niet meer hebben wil. thx schoonma :mad:

Share This Page