Schoonmoeder gedoe

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door PJLK, 14 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    Ik vind daar niet mis mee hoor :) het is inderdaad zonde van het geld en plastic als je dochter er niet mee speelt.

Liekje81 vindt dit leuk.
  2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    ze mag voor mij best schoenen kopen hoor als ze daar gelukkig van wordt :p

in dit geval vind ik dat schoondochter overdrijft. Tenzij het slecht is voor de gezondheid (ice tea in een flesje) of slecht voor de ontwikkeling vind ik dat je niet zo moeilijk moet doen.

Spectre vindt dit leuk.
  3. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Nou ja, ik snap het eigenlijk wel. Het gaat misschien niet zozeer om die buggy en het speelgoed maar om het feit dat ze er regelrecht over heen walst.
    Schoenen ben ik duidelijk in. Wij kopen die en ik/wij heb(ben) het laatste woord over wat er wel en niet gegeten/gedronken wordt. Als je de rest wat meer loslaat, krijg je misschien meer ruimte om de belangrijkste grenzen aan te geven.

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.740
    18.848
    113
    Vrouw
    Voor op de plank te zetten en niet te gebruiken ook? Beetje geldverspilling e.

Net goed dat je als schoondochter ook kan aangeven dat het niet hoeft of zoals bij liekje dat je wat minder wil.

5. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    Het is haar geld.
    Nee maar serieus, ik vind dat er verschil zit tussen schoenen voor een kind of schoenen voor een volwassene. Een kind (zeker eentje van 13 maanden) geeft geen hol om schoenen, dat doen de ouders. En als je schoenen krijgt dan trek je die gewoon aan, of niet, jouw keuze. Maar erover klagen vind ik echt ongepast. In het geval van TS staan de schoenen ook nog eens bij schoonmoeder maar zelfs daar mag kind ze niet aan.

Zou het kind van TS niet willen spelen met batterij speelgoed dan zou ik dat inderdaad aangeven. Maar dat wil het wel dus zou het kind van mij gewoon batterij speelgoed krijgen. Desnoods laten we het bij mij thuis. Dat is prima. Oma (en de rest van de wereld) heeft het leuke speelgoed :p

maar ik blijf het gezeik vinden, en verwend gedrag.

hummeltje5 en Knuffelmonster vinden dit leuk.
  6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Een andere man zoeken, dan krijg je ook een nieuwe schoonmoeder :D

7. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Dat wou ik erbij achter typen, ware het niet dat één van mijn beste (ex) collega’s homo is en net zo gemeen kan zijn als een valse vrouw/nicht :roflmao:
    Dat zijn zijn woorden dus don’t shoot me :p

hummeltje5 en Philou vinden dit leuk.
  8. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ik zeg altijd tegen Luc dat geen vrouw goed genoeg is voor hem en dat ze in vredesnaam op mij moet lijken (mocht hij er ooit één vinden en zo niet geen probleem want dan blijft hij lekker altijd bij z’n mammie wonen :cool:), want voor minder doen we het niet :D
    Ach ja; moeders en hun zonen hè :p

Philou en Magnolia29 vinden dit leuk.
  9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    Same :D

Iertje81 vindt dit leuk.
  10. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    'Neem' een partner uit het buitenland!
    Ik zie m'n schoonouders 2 weken per jaar en spreek ze af en toe via de telefoon. Kan het iedereen aanraden! :thumup:

*sarcasme uit* ;)

Habibati, hummeltje5, sidmick en 9 anderen vinden dit leuk.
  11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    Sommige dingen die jij noemt, kan ik mij dus echt niet druk om maken. Van het speelgoed kan ik mij best wat bij voorstellen hoor, maar wat is er mis met een buggy en een lekker warm fleecedekentje voor zijn beentjes? En dat de kinderstoel kussen er niet uitziet, ja lekker belangrijk, zij loopt er toch mee? En de schoenen, tja, als hij thuis komt kun je ze toch uitdoen.. mijn zoontje komt ook wel eens thuis van mijn stiefschoonmoeder dat ik denk Uhhh oké (met sieraden van oma om bijv. omdat hij zo dol is op oma en graag hetzelfde wil) nouja ziet er wat maf uit in mijn ogen, maar hij vindt het geweldig dus lekker belangrijk.

12. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Dat je een kind van 13 maanden geen ice tea moet geven lijkt met logisch.

Maar altijd de discussies over grootouders die kinderen dingen voeren die we zelf niet willen... dan denk ik altijd wij kregen bij oma en opa vroeger toch ook veel makkelijker een koekje of een snoepje? Dus waarom is het nu altijd een probleem wanneer grootouders hun kinderen verwennen met iets lekkers?

Ik weet dat wanneer mijn kinderen naar mijn schoonmoeder gaan ze pannenkoeken als middagmaal krijgen met smarties en chocolademelk als dessert.

En ik weet dat ze bij mijn ouders altijd waterijsjes (ja meervoud) en pizza krijgen.

Gezond? Nee. Leuk? Jazeker.

En als mijn kinderen een T-shirt met Elsa of schoenen van paw patrol zien dan mag je er zeker van zijn dat oma die volgende keer meeheeft. En ja dan trek ik ze die gewoon aan. Mijn kind is geen Instagram project. Als ze gelukkig zijn ben ik blij, ook al dragen ze kleding die ik zelf niet zou uitkiezen.

Roos12, Habibati, NiVa0230 en 14 anderen vinden dit leuk.
  13. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    Nouja dat dus, qua eten en drinken vind ik het heel normaal dat onze richtlijnen gevolgd worden. Al zijn we daar ook best makkelijk in. Maar zo wilde schoonmoeder eens hele druiven geven aan ons zoontje van toen 2 jaar.. en ze begreep maar niet waarom dat niet mocht en bleef het tegenspreken.. NEE gewoon NEE, wij willen dit niet, levensgevaarlijk.

hummeltje5, Catou, Vero0504 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.931
    5.892
    113
    Hmm jammer:roflmao:

Iertje81 vindt dit leuk.
  15. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.017
    3.671
    113
    Misschien kan deze schoonmoeder geruild worden met een ander exemplaar?

Denk dat er hier genoeg mensen zijn die hun schoonmoeder zouden willen inruilen:roflmao::p

Wie ohh wie biedt der schoonmoeder aan?

Catou, Liekje81, Syane en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Lottie987

Lottie987 Bekend lid

17 mei 2019
    559
    351
    63
    Vrouw
    Dat je je zo voelt mag natuurlijk. Het is jouw kind dus jouw visie. Uit je verhaal lijk ik te begrijpen dat je schoonmoeder ook oppast, of dat ze in ieder geval ook alleen is met jullie kind. Persoonlijk vind ik dat als dat het geval is je los moet laten wat zij op dat moment met hem doet. Lukt jou dat niet dan zou ik kijken naar andere mogelijkheden, maar hem daar niet meer alleen bij haar achterlaten....

17. Miekje86

Miekje86 Fanatiek lid

24 mei 2019
    4.682
    10.906
    113
    Vrouw
    Paraveterinar
    1tje van de andere kant van het land is ookal goed hoor ;). Gewoon verstaanbaar (nouja niet als ze zwols/puttens gaat praten en dat is groot deel van de tijd want abn vind ze lastig :rolleyes:). 180km is genoeg, staan ze niet zomaar op de stoep en je ziet ze ook niet wekelijks maar wel met de belangrijke dingen

Verder kies je strijd, wat is echt belangrijk om voor te vechten (ja je kind dat weet ik ;)). Ik zelf zou vooral het eten en drinken belangrijk vinden en dat duidelijk maken. Als mijn ouders speelgoed cadeau doen dan zeggen ze zelf al het is speelgoed voor bij opa en oma. Kleding/schoenen vraagt mijn moeder altijd even na, maar dat is meer omdat we dezelfde smaak hebben en is het meer checken van heb je dit al gekocht of niet. Van mijn schoonmoeder krijgen wij weinig voor de kinderen maar dat komt omdat ze in de schuldsanering zit. Als ze iets geeft (of ik het nou leuk vind of niet) zeg ik altijd dank je wel (en denk ach had je geld voor iets beters gespaard), voor verjaardagen overlegt ze altijd. Of ik mag het zelf kopen en dan krijg ik van haar het geld.

Je gevoel dat er geen rekening met jou/jullie gehouden word kan ik mij goed voorstellen. Mijn schoonouders deden dat ook met mij en vooral toen ik zwanger was van de oudste. Mijn schoonmoeder heeft echt geen leuke dingen gezegd tijdens mijn zwangerschap over onze oudste. Mijn man is toen wel voor zijn familie opgekomen en heeft zijn moeder flink de waarheid gezegt en sindsdien is het contact ook heel stuk slechter.

Magnolia29 vindt dit leuk.
  18. KleineFee

KleineFee Bekend lid

22 feb 2015
    820
    307
    63
    Het speelgoed is bij oma thuis? Wat maakt het dan uit dat je kind bij oma met ander speelgoed speelt dan thuis. Op de opvang, school of later bij vriendjes en vriendinnetjes zal er ook ander speelgoed aanwezig zijn dan wat je thuis hebt. En juist het speelgoed wat ze niet thuis hebben is het meest interessant voor een kind. Als oma elke week met plastic zooi aan komt zetten als cadeau voor bij jou thuis zou ik gewoon aangeven dat hij er bij haar thuis mee mag spelen, maar dat je het niet allemaal in jouw huis wilt hebben liggen.

Die buggy snap ik niet helemaal. Jij hoeft er toch niet mee te lopen, dus dan maakt het toch niet uit dat oma voor paal loopt met het kinderstoelkussen in de buggy? Loop jij thuis lekker met je hippe bugaboo en loopt oma thuis met haar eigen creatie.

Bij schoenen hetzelfde als met het speelgoed. Kan gedragen worden bij oma thuis (mits het ook daadwerkelijk past) en blijft bij oma thuis. Wat oma mijn kind aandoet bij haar thuis moet ze helemaal zelf weten, zolang het ook daar blijft en ik het niet mee naar huis hoef te nemen. Mijn dochters vinden het helemaal geweldig dat ze bij oma een speciale pyjama hebben en dat ze daar hun eigen slippers en sloffen hebben staan.

19. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ts het beste is om een gesprek aan te gaan want het zit je blijkbaar hoog.
    Een persoonlijk gesprek, gewoon tijdens een bakkie koffie. En dan geef je op een fatsoenlijke manier aan waar je mee zit.
    Iets anders zou ik niet kunnen bedenken.
    Maar ga niet bellen of appen of mailen want dat kan erg verkeerd vallen.

Succes:thumup:

hummeltje5 vindt dit leuk.
  20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    upload_2021-11-14_23-11-51.jpeg

:D
    Sorry, ik word nogal recalcitrant van dit soort topics. Shoot the messenger :p

Zxcvb, hummeltje5, soovi en 11 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina