Schoonmoeder gedoe

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door PJLK, 14 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.017
    3.671
    113

Er is ook nog geen schoonmoeder aangeboden haha zou het dan toch meevallen:roflmao::roflmao::D

hummeltje5, Iertje81 en masami vinden dit leuk.
  2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Die buggy kan ik me heel goed indenken dat zij een andere gebruikt.

Ik heb menig grootouder al uit de brand moeten helpen met t in en uitklappen van zo'n modern ding en ze blijven er mee in problemen komen.

Voelen zich er onbekend mee bang dat er iets niet goed zit en t kind gewond raakt o.i.d. en krijgen t ook niet zo snel meer aangeleerd. Die zijn super blij met iets wat ze kennen en vertrouwd mee voelen want hun kleinkind is hun heilig.

Elephanten, nouja smaak valt over te twisten maar zijn gewoon goede schoenen. Lekker daar laten, niks mis mee. Allicht zou oma zich erg bezwaard voelen om de kleine daarop door de speeltuin heen te laten banjeren of door de kinderboerderij en is ze bang dat die mooie dure schoenen dan kapot gaan en jij verdrietig daar om wordt.

Plastic batterij speelgoed...de Vtech is hier goddank beperkt gebleven want dat spul gaat verdraaide lang mee. Maar fantasie komt er nog genoeg bij kijken of t nu die lelijke gitaar is waarmee ze een show opvoeren of een vtech auto die op avontuur gaat.

Kinderen weten dondersgoed, ja ook die van 13 maanden, dat bij oma/kdv dingen anders zijn dan thuis.

Enige dingen waar wij over heen struikelen zijn zaken omtrent veiligheid bijv..

Ook dat extra koekje, ijsje, snoepje etc. kan me eigenlijk niet zo boeien. Bij oma mag dat. Alleen geen 2 chocomelk of fristi aub (al zal zij t met dr lactose gedoe niet eens drinken, ja een half glas ofzo meer niet)

Hier dan geen ice tea maar wel siroop, nouja liever de normale siroop dan de light in elk geval. Je kan altijd een fles rosevice ofzo meegeven, dat kennen ze goed (grootouders) en beter dan ice tea. Thuis je kind laten wennen en niet meer geven, dan gaat hij daar heel enthousiast worden van een bekertje rosevice en noem je het vervolgens "oma's ding".

Streng verbod staat er qua voeding alleen op babybell kaasjes en druiven/tomaatjes etc. moeten ff gesneden worden en een keiharde eis is ZITTEN met eten en drinken (maar dat komt ook bij henzelf vandaan, want zo werden wij ook opgevoed).

Ik lees echt niks bijzonders waar ik een strijd om zou gaan voeren. Enkel een grootmoeder die naar beste kunnen en willen er voor haar kleinkind wil zijn.

Wij hebben fantastische grootouders maar de gezondheid gaat parten spelen, fysiek/mentaal. We maken ervan wat er van te maken is en bouwen zoveel mogelijk herinneringen op. Mijn vader is overleden toen mn dochter 3.5 was maar we roeiden met de riemen die we hadden (zwaar hersenletsel) en dochter mist m vreselijk ookal kon hij amper de grootouder zijn die hij wilde wezen.

Je moet je afvragen wat "in the long run" je meer waard is. Die foute buggy, schoenen en speelgoed of de tijd samen met sm (die jou nu ook voordelen oplevert qua vrijheid/werk).

En zeker dat we hier een keer heeeeel boos zijn geworden op sm, maar dat was wel van een heel ander kaliber dan dit.

Mijn man heeft t nog steeds over de gomballen bij zijn oma. Ik over de musketflikken, koekjestrommels met lekkere kaakjes en bij andere oma de rolletjes stophoest, topdrop en fruitella "voor onderweg". Dat avondeten werd m niet meer die dag, maar verder was t gewoon "bij oma is alles net ff anders". Onze ouders haalden hun schouders op, was allang ingepland dat er die avond weinig gegeten ging worden.

NiVa0230, Jessi79, Axia en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Klinkt als mijn eigen moeder, ik laat het lekker gaan. Bewaar het speelgoed en schoenen voor bij haar en die buggy mag ze lekker zelf mee lopen.

Mijn moeder voegt nog bergen snoep, friet en andere zooi toe. Dat is zo vervelend, gelukkig niet heel vaak houd ik me dan aan vast.

4. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Van die schoenen kan ik begrijpen, zeker als je het aangegeven heb dat je het liever niet wil.

Voor de rest zou ik het toch proberen wat meer los te laten, zeker als ze gewoon een lieve oma is. Hier zowel m'n eigen moeder als schoonmoeder die niet zo zijn, oppassen wat is dat? Kleinkinderen zijn voor mijn moeder iets belangrijker dan voor m'n schoonmoeder, maar daar houd het ook mee op.
    Ik vind het geweldig als oma's op willen passen. Echt niet omdat het voor ons handig is (ook wel natuurlijk), maar meer voor de band tussen opa/oma en kind. Die mis ik hier en dat vind ik jammer.

5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Wat voor vreselijke schoenen zijn dat dan? :roflmao:

Axia en Iertje81 vinden dit leuk.
  6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.224
    23.298
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    DeeLighT, Dubbelgeluk, Gewooniemand en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Ik vind ze ook wel meevallen, ik had een heel ander beeld in mijn hoofd. :roflmao: Mijn man is ooit met een bepaald merk sandalen thuis gekomen voor de oudste ik snap nog steeds niet wat hij dacht en heb ze uit protest ergens verstopt. (Geen idee meer waar.:oops:)

Gewooniemand, Syane, KleineLai en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Iertje81 en Liekje81 vinden dit leuk.
  9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Meevallen? Ik koop dat soort schoenen voor Ies en Luc :roflmao:
    Ik vraag me dan ook echt af wat voor soort schoenen @PJLK koopt :oops:
    Wat kan smaak verschillen dan :D

Zxcvb, Lies1611, Gewooniemand en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.224
    23.298
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dafne zou superblij zijn met die laarsjes met panterprint :roflmao:

Zxcvb, Dubbelgeluk, Lies1611 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Als je je druk om maken om dit soort zaken ben ik van mening dat je een heel gelukkig leven leidt.

Roos12, ClaireDeLune, Yvuna en 11 anderen vinden dit leuk.
  12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.516
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Als ik me aan iets wat een ander goed bedoelt voor ons kind zou ergeren, zou ik me vervolgens af vragen of het ons kind zou schaden.
    Is dat niet het geval, dan zou ik geen energie meer willen besteden aan het ergeren aan.
    Lekker laten dus.

Het speelgoed op batterijen kan bij je schoonmoeder blijven. Wordt je kind echt niet slechter van. Genoeg andere momenten bij jullie of elders waarop z'n fantasie meer geprikkeld kan worden door onder andere speelgoed dat wat meer van de verbeelding vraagt.

Dat de buggy met kussen van de kinderstoel erin er niet uit ziet zou niet jouw zorg moeten zijn toch?
    Jij bent niet degene die voor schut loopt en je kind wordt er ook echt niet lelijker van.

Die schoenen zou ik wel wat van zeggen. Dat is toch net even een andere categorie.

13. PJLK

PJLK Nieuw lid

14 nov 2021
    4
    4
    3
    Ik vind het gewoon erg belangrijk hoe wij als gezin eruit zien. Dat komt, denk ik, omdat wij jonge ouders zijn en mensen je dan als eerste op je uiterlijk beoordelen. Als mijn man met nikes en een petje achter een goedkope buggy zou lopen zouden mensen heel anders over hem oordelen dan dat hij een net paar schoenen aan heeft een zijn haar netjes in model heeft. Hetzelfde geldt voor mij. Dus inderdaad ik hecht veel waarde aan uitstraling.

De schoentjes die onze zoon heeft zijn allemaal goed, behalve zijn ugg (neppers) slofjes die hij aan heeft als we op de fiets zitten. Zodat zijn voetjes lekker warm zijn. Op het kinderdagverblijf draagt hij slofjes en thuis ook.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.224
    23.298
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Sorry hoor, maar met Elefanten aan zn voeten ziet ie er niet 'niet goed' uit. Dit klinkt wel erg oppervlakkig. Mijn dochter woont in de winter zowat in die lelijke nep Uggs. Kan me echt niks schelen wat anderen daarvan denken hoor. zij vind het lekker zitten, boeiend.

jessy77, Mama8891, liset22 en 11 anderen vinden dit leuk.
  15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.291
    28.462
    113
    #75 KleineLai, 15 nov 2021
    Laatst bewerkt: 15 nov 2021
    Mensen die je veroordelen om hoe je eruit ziet zijn niet de mensen waar je iets mee te maken wil hebben. Leef je leven voor jezelf en voor de mensen die je liefhebt. Het leven is te kort om de overbuurvrouw te pleasen met mooie schoenen.

En je mag echt heus van mooie spullen houden hoor. Ik hou er ook van als mijn zoon een nette pantalon draag en gel in zijn haar heeft. Maar er zijn ook dagen waarop hij in een joggingsbroek en afgestrapte all stars in de speeltuin speelt. Bonus is nog de pasta van vanmorgen in zijn mondhoek. Als mensen daar een oordeel over hebben dan is dat hun probleem.
    Het geluk van je kind, je schoonmoeder, hun tijd samen en de band tussen jullie is echt belangrijker dan wat een vreemde wellicht zou vinden van de buggy :)

Zxcvb, Yvuna, ClaireDeLune en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Wat een ander ervan denkt: daar moet je schijt aan hebben. Snap niet waar je je druk om maakt. Nou, dan zit hij bij je moeder in een buggy met kussentje en elephanten schoenen. Who cares?
    Hoogstens wordt zij erop aan/nagekeken. Kind krijgt daar niks van mee. Het is je schoonmoeder die ermee loopt niet jij.

Schoenen: trek die elephanten gewoon aan naar je schoonmoeder. Ook al vind je ze lelijk, je kind houdt er niks aan over en schoonmoeder blij. Fijn toch, dan kan hij met die elephanten de speeltuin, blub enz in. In zie het probleem niet. En persoonlijk heb ik m'n kind liever op goede goedgekeurde elephanten schoentjes dan op nep Uggs met nauwelijks tot geen ondersteuning voor de voetjes. (Buiten dat ik Uggs persoonlijk foeilelijk vind:oops:)

Speelgoed: lekker laten gaan. Ook met dat speelgoed houden ze nog genoeg fantasie over en die kinderen vinden dat soort speelgoed ook leuk en kunnen er ook goed mee ontdekken.
    Gooi het in een doos en geef hem af en toe zo'n ding of trek het tevoorschijn als oma er is. Of leuk speelgoed bij oma.
    Sowieso bepaald oma welk speelgoed zij in haar eigen huis haalt om te spelen.

Als m'n kind blij is en er geen schade van krijgt dan vind ik het prima wat oma verder met ze uitvreet. Foeilelijke Frozen kleding, oogverblindende sketchers met lampjes? Zal me worst wezen.

Philou, NiVa0230 en Syane vinden dit leuk.
  17. Eli05

Eli05 Niet meer actief

Over de voeding zijn wij ook heel streng. Geen snoep, gefrituurde zaken en andere zever met enorm veel suiker in.

Maar alle andere zaken... Tjah, als dat het enige was waar mijn schoonmoeder 'moeilijk' over deed, dan was ik een veel gelukkiger mens. Als zij speelgoed koopt voor in haar huis, mag zij toch kopen wat ze wil? Zolang het uiteraard spullen zijn die geschikt zijn voor kinderen.

Als zij met een buggy wil rondlopen die niet zo modieus is... tjah, haar probleem, toch?

Zijn de schoentjes niet jouw smaak? Doe ze dan uit wanneer hij thuis is? Zolang het goede schoenen zijn, die goed zijn voor zijn voeten?

18. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.516
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dit hele stuk klinkt al héél anders dan je OP.
    Dat je wat voeding strikt bent is je goed recht. Vind ik dan ook totaal niet te vergelijken met de voorbeelden uit je OP.

Als je dat dikgedrukte nou gewoon letterlijk herhaalt naar haar, dan hou je het dicht bij jezelf.
    Als je haar dan nog kwetst, heb jij het in ieder geval netjes gebracht en kun je jezelf dus niks verwijten.

Dat ze spulletjes voor je kind koopt/gebruikt die niet naar jouw smaak zijn, is zo te lezen uit deze post van ondergeschikt belang.

Ik zou zeggen: ga een goed en constructief gesprek aan.

19. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Tokkie:p

Hahaha hier loopt ze als ze thuis is altijd op regenlaarzen:rolleyes:
    Lekker makkelijk zegt ze

Iertje81 en Vero0504 vinden dit leuk.
  20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ik zie liever een jongetje op elefanten
    Dan met UGGS:|

Maar goed… ik vind je echt heeeel oppervlakkig denken, maak je niet druk

Axia, Syane en Zomerbloem vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina