Schoonmoeder gedoe

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door PJLK, 14 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Maar wat ik nu eigenlijk wil weten, is wat voor schoenen jij dan voor hem koopt?

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vind je oppervlakkig overkomen. Misschien bedoel je het niet zo, maar uiterlijk zegt niet alles. Elefanten zijn voor jonge kinderen prima schoenen. Smaken verschillen uiteraard. En wat maakt het uit wat een ander van je vindt? Ik zou dat echt proberen los te laten. Als oma met haar kleinkind loopt in een buggy met Elefanten aan, dan neem ik aan dat jij er niet bij bent toch? Laat gaan! Ik lees alleen maar een oma die gek op haar kleinkind is. Mijn moeder kwam ook weleens met jurkjes aan die ik vreselijk vond maar goed, die deed ik dan aan als dochter naar haar toe ging. Zij blij, dochter blij.

hummeltje5 en Zeebra vinden dit leuk.
  3. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Het ergste is.. het was gewoon een zwarte spijkerbroek met een neutrale blouse:roflmao:

Liekje81 en Syane vinden dit leuk.
  4. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Die fase heeft hij ook gehad.( Maar dan jongens dingen:roflmao:)

Nu wilt hij geen kleding van paw patrol/ dino's meer aan want dat is voor kleine kinderen.

Ben ik heel blij mee:p

Vero0504 vindt dit leuk.
  5. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Of nog erger: een mening over kleding van anderen. Laatst kwam mijn zoontje naar mij toe: ‘Mama ik moet je iets vertellen, jouw trui is wel heel lelijk’

Bedankt hè :thumup::roflmao:

Zxcvb, toch3, Biny en 8 anderen vinden dit leuk.
  6. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Wat is later? Die van mij (11) wist al heel vroeg wat ze qua kleding leuk vind, heb het ook zo gelaten maar als het te gek word zeg ik er wat van.

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hier trekken ze zelfs regenlaarzen aan naar school en de bso/kdv:oops:

hummeltje5 en wishfulthinking vinden dit leuk.
  8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Oef. Ja. Heeeeeel verkeerd en vertekend beeld ja geeft onderstaande foto :roflmao:

Maak je in hemelsnaam niet zo druk. Je kind is gezond en heeft het fijn bij oma. Zolang ze hem niet ondersteboven in die “ goedkope “ buggy zet, is er niks aan de hand.

Oh. En misschien moet je nagaan dat goedkoop niet altijd een verkeerde indruk geeft aan mensen. Maak je niet zo druk en geniet van het feit dat je zoon geniet bij oma. Je zoon maakt zich ook niet druk hoor of hij nou laarzen van bergenstein, elefant of de Hema aan heeft. Laat het los.

Bijgevoegde bestanden:

Biny vindt dit leuk.
  9. PJLK

PJLK Nieuw lid

14 nov 2021
    4
    4
    3
    Oke nu wordt er iets heel anders van mijn gezin gemaakt dan dat wij zijn. We zijn NIET het gezin waarbij vader in een gaastra jas loop, of waar zoon in merkkleding rond moet lopen. We zijn zelfs eerder wat alternatief. Beide tatoeages, en man heeft een hele eigen stijl. Maar wel altijd netjes en heel belangrijk schoon. Zoon heeft voornamelijk kleding van de h&m, hema, marktplaats en zelfs van rommelmarkten. Niets mis mee, zolang het schone, en mooie kleding is. Maar het is MIJN smaak, en niet de smaak van opa, opa, jantje of pietje. Nu kan ik nog invloed uitoefenen op welke kleding zoon draagt over een aantal jaren niet meer. Dat zal ik dan ook zeer zeker respecteren, dat is dan zijn smaak.

Als jullie heel eerlijk zijn, en jullie zien een jonge meid achter een buggy lopen met een kort rokje, hakken, piercing in het gezicht, teveel make up en een sigaret op de lippen. Denken jullie dan wat een lieve moeder ? Of vinden jullie haar in eerste instantie ordinair ? Ik wel namelijk, terwijl het best een hele lieve en zorgzame moeder voor haar kind kan zijn. Ik kom er gewoon eerlijk voor uit dat ik soms vooroordelen heb. Die gelukkig vaak niet waar blijken te zijn wanneer ik iemand beter leer kennen.

Ik laat oma ook, wil haar gewoon vragen te overleggen wanneer ze iets koopt. Ook om dubbel kopen te voorkomen. Zoon heeft nu dus 6 paar schoenen in een zelfde maat. Dat is reinste kolder! 2 Paar schoenen en een setje regenlaarzen is genoeg. Geen bijzonder merk maar schoenen die IK mooi vindt. Ben heel erg blij dat oma graag bij haar kleinzoon is, en daar hecht ik ook veel waarde aan. Het is gewoon iets waar ik mee zit en waar ik dan niet meteen voor nutella gezin of oppervlakkig voor hoef worden uitgemaakt. Want dat ben ik niet. Daarbuiten vind mijn man de kleding die zijn moeder uitkiest ook verschrikkelijk. Hij is tegen mij behoorlijk assertief, heeft geen moeite om tegen me in te gaan. Wilt zijn moeder niet kwetsen door haar iets te zeggen.

Tijdens mijn zwangerschap had schoonmoeder het idee dat kleinzoon 1x in de week bij haar moest komen slapen. Ik wilde dit pertinent niet, want het is niet nodig. Als hij ouder is en zelf wilt logeren is dat natuurlijk geen probleem. Ik heb haar dat meerdere malen proberen uit te leggen, maar ze bleef haar zin doordrijven en zelfs een hele babykamer aanschaffen voor als hij komt slapen. Met als gevolg: het kamertje staat ongebruikt want zoon slaapt nooit ergens anders. Mijn man heeft daar op een gegeven moment wel wat van gezegd, en schoonmoeder was hierdoor gekwetst. Tranen dat ze het alleen maar goed bedoelde, en dat is ook zo. Maar het is niet wat wij willen met ons kind. Daar zit mijn punt.

Ook met de schoenen, ik zeg tegen haar ik wil geen elephant schoenen. Ga zaterdag met zoon naar een speciaalzaak en laat zijn voetjes opmeten en kies dan samen met man een paar uit. Hij komt terug van een dagje oma en vervolgens heeft zij toch elephant schoenen gekocht. Dat vind ik vervelend en ik zoek een manier om haar dat duidelijk te maken zonder haar te kwetsen of boos te maken.

Fennec, einad, Happyhope en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.218
    23.290
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, hier ook hoor. Maar wij zijn een schoenloze school (jaja, zelfs het AD komt langs morgen voor een artikel) dus die worden alleen buiten gedragen. Maar laarzen zijn vooral in deze tijd van het jaar handig met al die blubber.

11. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Vanaf een jaar of 3/4 had hij een eigen mening. :roflmao:

Gewooniemand vindt dit leuk.
  12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Oh gaaf. Wij droegen vroeger op de basisschool ook sloffen!

Liekje81 vindt dit leuk.
  13. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Die van mij ook al pff.
    Nu krijg ik wel eens commentaar als mijn kleding of sieraden te opvallend zijn, dan ga ik dus expres juist die kleding of sieraden dragen als ik met haar weg ga:roflmao:

14. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw

Wat een leuk stel!

Malbec vindt dit leuk.
  15. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik snap je hele verhaal. Maar oma loopt niet in een kort rokje achter de buggy. Wat maakt het nou uit dat hij dat daar heeft evenals het speelgoed. Het zijn toch spullen voor daar, jij hoeft het toch niet te zien?

Dat logeren daar geef ik je dan gelijk in. Maar de rest zou ik het zeker los laten

NiekeKris vindt dit leuk.
  16. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Jouw man en kind?

17. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Neuh. Maar niet verkeerd om naar te kijken. Mijn vent die draagt geen pet, helaas :roflmao: alleen zo’n gekkige muts in de winter die lekker warm over de oren gaat :roflmao:

Iertje81 vindt dit leuk.
  18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ik vind het vooral vreselijk sneu voor je dat je dit belangrijk vindt. Dat je uiterlijk aan een bepaald beeld moet voldoen omdat de bang bent hoe anderen je (be)oordelen. In deze tijd dat er zoveel belang aan het ontkrachtten van het “perfecte” plaatje moet je daar niet aan mee willen doen. Wat boeit het jou wat anderen vinden. Daarbij… wat geef je je kind mee dat het uiterlijk moet bepalen wie je bent.

Levensles 1 van het ouderschap … zolang het niet schadelijk is voor de gezondheid van je kind LAAT.HET.LOS. Zet Frozen op repeat. Als dit al een probleem is voor je wens ik je veel sterkte als je kind naar school gaat, of God forbid een eigen smaak of mening krijgt. Het is voor je kind belangrijker om zich veilig te voelen bij oma (of anderen) dan het merk buggy of schoenen.

mijn eerste reactie was Mens, stel je niet zo aan maar met deze tekst heb ik eigenlijk meer medelijden dat dit zo belangrijk is.

dus mantra 1: BOEIUH wat anderen van ons vinden en matra 2 :laat het looooossss … laat het gaaaaaan. Trust me je leven wordt er een stuk vrolijker van.

Amy32, hummeltje5 en Axia vinden dit leuk.
  19. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Nou kom op, niet zo op de kast zitten nu he.
    Stop met de discussie hier is mijn advies.
    Ga in gesprek met schoonmoeders en als er wat woorden vuil gemaakt worden... ach daar komen jullie wel overheen.
    De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend.

hummeltje5 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hahaha O doet dit ook!

Dompiewompie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina