Schoonmoeder gedoe

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door PJLK, 14 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.303
    36.166
    113
    Misschien moet je hier dan eens naar kijken? Ik heb dat niet, zie echt wel eens mensen waar ik even 2 keer kijk, maar nee, een oordeel heb ik daar niet echt bij. Ieder zijn ding.
    En aan kleding kan ik echt niet of iemand wel of niet een lieve moeder is.

Nike en petje trouwens, niet zo veel mis mee.

Knuffelmonster en Malbec vinden dit leuk.
  2. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    heb de trui maar ergens achter in mijn kast geduwd. Die doe ik voorlopig niet meer aan :roflmao:

3. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Wat vervelend voor je dat je zo druk bent met uiterlijke schijn.
    Oma klinkt vooral heel lief en betrokken, ontzettend fijn voor je zoontje!

Ik zie er anders uit dan de meeste moeders (oké, dan alle moeders) op het schoolplein en mijn dochters lopen regelmatig gezellig als een soort ma Flodder rond, gelukkig laten ze zich niet tegenhouden door zoiets oppervlakkigs als uiterlijke schijn en angsten als ‘wat zal een ander wel niet van me denken’.
    Schietgebedjes doe ik dat dat zo blijft,

hummeltje5, GossipGirlxoxo en Malbec vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Echt wat een aanstellerij zeg. zolang ze je kind liefde geeft en niet in gevaar brengt waar zeur je dan over. En dat houten speelgoed lekker thuis houden en plastic spul bij oma. Voor mijn gevoel is dit zoeken naar drama.

Knuffelmonster en Axia vinden dit leuk.
  5. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Maar eigenlijk hè? Lees ik in je posts alleen maar ‘ik ik ik ik ik’
    Jij bepaalt. Jij zegt hoe het gaat. Jij maakt duidelijk hoe je het wil hebben. Jij geeft aan wat er gekocht moet worden. Enz enz enz.
    Bij C en mij ging het zo: wij kregen een kindje. En niet als ‘Wij waren zwanger’ (dat vind ik zo’n prietpraat), maar meer dat we graag wilden dat iedereen van Ies en Luc kon genieten, ze konden aankleden, cadeautjes voor ze konden kopen, ze lieten logeren bij hen, enz enz enz.
    In je posts in dit topic lees ik alleen maar tussen de regels dat jouw wil wet is en een knap iemand die ertussen kan komen en als dat even lukt (wellicht heb je een vinger aangeboden uit toegeeflijkheid) trek je hem snel weer in, want niet hoe JIJ het zag of wilde. En spullen die gegeven worden (uit liefde!) zijn al snel kolder omdat de hoeveelheid ervan (die schoenen), niet iets is wat jij hebt bepaald. Hoe erg is het om 36 paar schoenen te hebben? Omdat het niet in jouw straatje past? Hebben we het nou over crogs á la :rolleyes:
    Jij vraagt ons wat we denken van een vrouw achter een buggy met een sigaret in haar mond en een lange onderbroek aan ipv een rokje; ik denk daar niet zoveel bij. Ik heb een aantal jaar verscheidene jongeren op m’n caseload gehad waarvan hun moeder prostitué was. Prima moeder! Kinderen zijn ook altijd bij haar blijven wonen.
    Maaarrrr: als ik jouw posts hier lees heb ik opeens wel een beeld. En dat beeld komt nog het meest in de buurt van ‘arme arme oma’ :(

ClaireDeLune, Rylie, Knuffelmonster en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.889
    5.195
    113
    Home
    Het boeit mij echt totaal niet hoe een ander achter de kinderwagen loopt dat zegt al veel over jezelf als dat je zorgen van de dag zijn hoe een ander er bij loopt moet je jezelf echt afvragen of je je niet een beetje aanstelt

en je hele verhaal gaat alleen maar over jezelf niet over je kind of oma maar over wat jij wil

suus1983 en Axia vinden dit leuk.
  7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    #127 RoGiJuLi, 16 nov 2021
    Laatst bewerkt: 16 nov 2021
    6 paar schoenen is over de top..... tja, 1 paar kwam van oma... maar die overige 5 paar heb je toch echt zelf aangeschaft.
    Dus wie heeft het nu dan te bont gemaakt (aangezien je zelf zegt dat 2 paar plus regenlaarzen voldoende is).

Ik vind je een zeur op materialistisch gebied.
    Wees blij dat oma zo begaan is met haar kleinkind en graag dingetjes koopt. Tis haar manier om trots te zijn en vind dat je haar zo trots moet laten begaan.
    Er zijn ergere dingen om je druk over te maken hoor.

cosdy vindt dit leuk.
  8. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Ik vind crocs anders wel ideale schoenen voor in de tuin: kunnen ze zelf makkelijk aan en uit, vies is gewoon even afspoelen en weer door. Hoort hier standaard bij hun schoenencollectie :thumup::roflmao:

Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.625
    113
    Ze schijnen lekker te zitten en heel handig te zijn ja. Maar van alle schoenen die ik ken vind ik die toch wel het minst mooie. En als m’n moeder die schoenen voor m’n kinderen zou kopen zouden ze ze ook dragen in de tuin of zo. Ik bedoelde het meer als vergelijking met de schoenen die TS noemde: daar is echt niks mis mee.

Dompiewompie vindt dit leuk.
  10. Aries

Aries Niet meer actief

Ik heb alleen een mening over die sigaret.

Ik krijg ook wel eens kleding voor de kinderen die ik echt niet mooi vind. Dan maak ik er andere combinaties van, het gaat in een reservetas mee of ik trek het een keer thuis aan als de gevers op bezoek komen.

Wekelijks bij opa en oma logeren zou mij ook te ver gaan, maar nooit? Dat zou ik enorm sneu vinden, daar hebben de opa's en oma's zo naar uitgekeken. Overigens wel duidelijk geweest dat dat niet zou gebeuren zolang er nog gerookt werd in huis, toen zijn m'n schoonouders gestopt met roken ♡.

Maar zolang het de kinderen niet schaadt: het leven is echt te kort om je zo druk te maken. :)

hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Even over die kleding een tip.
    Mijn (ex)schoonmoeder koopt ook graag kleding voor zoon. En is niet altijd mijn smaak. Mijn zoon heeft wel een hele eigen smaak dus trekt aan wat hij zelf mooi vindt. Schoenen en jassen wil ik echt zelf kopen dus heb met oma de afspraak dat wij dat zelf kopen.

Bij mijn schoonmoeder is het probleem dat ze zoon overlaadt met cadeaus en spullen. En hij zich hierdoor best verwend gedraagt. Hier heb ik wel gesprekken over met haar. Een oma mag best haar kleinkind verwennen, dat hoort er ook een beetje bij. Maar zodra dit het gedrag van mijn kind gaat beïnvloeden grijp ik in.

Nellie4 en Syane vinden dit leuk.
  12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.218
    23.290
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Yep, hier ook! Dochter heeft die in de zomer echt supervaak aan! (echt, mijn dochter is zo'n tokkie. Nepuggs in de winter, Crocs in de zomer :roflmao:)

Iertje81 en Dompiewompie vinden dit leuk.
  13. Teaforthree

1 mrt 2021
    42
    54
    18
    Ik verbaas me echt over de reacties hier. Wat zijn jullie allemaal lief en meelevend zeg! :confused: TS geeft gewoon aan waar ze mee zit, kom dan met oplossingen in plaats van haar af te schilderen als een zeur. Vergeet niet dat iedereen zijn eigen referentiekader heeft. Voor haar is het blijkbaar vervelend dat haar schoonmoeder de dingen op een andere manier doet dan dat zij het graag zou willen. En volgens mij heeft iedere moeder hier ooit een eerste kind gehad, waarbij alles nog nieuw was en ze vol hormonen zaten. Toon een beetje inlevingsvermogen. @TS: ik kan er best in komen dat het wat lastiger is om deze dingen los te laten; je wilt het toch graag op je eigen manier doen. Ik vind je geen zeur, de enige tip die ik je kan geven is: probeer op een rustige manier aan je schoonmoeder uit te leggen waar je mee zit en kijk of je tot een compromis kunt komen. Je geeft zelf al aan dat je schoonmoeder verder een hele lieve oma is, dus zolang je het op een normale manier aangeeft en daarbij dichtbij jezelf blijft (maar wel ruimte houdt voor haar gevoel hierin), dan kan ik mij niet voorstellen dat ze zich gekwetst zal voelen. :)

Indiana, Neuzeke, flipflop en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.008
    113
    Inderdaad die sigaret wel (continue met een mobiel in je handen ook trouwens).

Maar goed ik kijk naar iemands ogen, iemands handelen en diens interactie met kind (indien kind bij betrokken is).

Lies1611 vindt dit leuk.
  15. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Allemaal? Nou bedankt zeg. :confused:
    Ik heb een oplossing aangedragen. Daar werd aan voorbij gegaan.
    Hopelijk kan ts het oplossen.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  16. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Vind het wat lastig uit te leggen merk ik, maar ik denk dat ik het het beste zo kan omschrijven: dat schreeuwerige speelgoed is 'extra', maar schoenen zijn natuurlijk wel een 'basis' (althans, daar valt ook over te twisten, want toevallig denken we daar hier in het westen zo over, maar is dat lang niet overal zo.. maar omdat het in dit topic daar niet om gaat laat ik dat even voor wat het is ;)).
    Dus als oma of wie dan ook schreeuwerig speelgoed of wat voor extra's dan ook aan zou willen schaffen, zou ik daar niet zo gauw energie aan besteden, ook al vind ik het zelf misschien spuuglelijk. Maar bij basisdingen zoals schoeisel, een jas of eten en drinken zou ik eerder m'n mond open trekken.
    Al moet ik zeggen dat schoeisel zoals in dit topic of een jas toch een beetje een grijs gebied is, met name omdat je er -mits je goed schoeisel koopt, maar dat was hier gelukkig wel het geval- niemand echt kwaad mee doet.

Iertje81 vindt dit leuk.
  17. Teaforthree

1 mrt 2021
    42
    54
    18
    Dat ik reageer op de negatieve reacties, betekent niet dat er ook aardige reacties met oplossingen zijn aangedragen, hoor!:) Ik heb jouw reactie net teruggelezen en dat is niet het soort reactie waar ik op doel. Jij komt inderdaad met een advies/oplossing :thumup:

Fennec, Waxinelichtjes en Neuzeke vinden dit leuk.
  18. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Denk niet dat je hier veel bijval gaat krijgen. Je had het bij de Icetea en het logeren moeten houden, dan waren de reacties compleet tegenover gesteld geweest :roflmao::roflmao::roflmao:.

LizMe, Happyhope, hummeltje5 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Punt 1 en 2 mag zij zelf weten.
    Punt 3 hoort ze van jullie te respecteren.
    Speelgoed wat bij jullie thuis achterblijft kun je laten 'verdwijnen'.

20. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Wij hebben het probleem dat de kinderen heel veel hebbedingetjes krijgen. Ondanks gesprek hierover blijft dat zo. Het is uit liefde en enthousiasme dus ik zeg er niets meer over. Dat speelgoed zijn de kinderen vaak ook snel weer vergeten en dan gaat het naar de kringloop en de kinderen hebben een speelgoedlade. Vol is vol. Dus wil je iets bewaren dan gaat er iets anders weg. En dat werkt voor ons allemaal prima.

Deel Deze Pagina