Wij waren ook jong, man net 20 ik 19, maar me daar nooit druk om gemaakt. Je eigen uitstraling/zelfverzekerdheid doet ook veel. Boeien wat de rest denkt, het was ONZE keuze om jong ouders te worden, we doen het zoals wij denken dat het goed is. Leeftijd is een getal maar zegt niks over je kwaliteit als ouder. Overigens zie ik m'n kinderen veel liever in elepfanten dan uggs
Ik vind het ook juist een teken van jong zijn in alle opzichten om je druk te maken voor de buitenwereld of je kind in een hippe wagen loopt.
Ik denk wel to, dat je het moeilijk gaat krijgen als je kind ouder wordt. Want op school bijvoorbeeld blijft hij echt niet schoon, en met buitenspelen ook niet. Plus ooit krijgt je kind een mening over wat hij aantrekt, en sommigen krijgen dat al heel vroeg. En dat zijn niet altijd mooie kleren, en hoe meer jij dat tegengaat hoe koppiger ze zijn Ik snap je ergens wel maar denk dat je niet realistisch bent. Ik vind bijv sommige dingen zoals crocs oerlelijk, maar op vakantie of met spelen in de tuin zijn ze super handig... dus ja die hebben mijn kinderen al een paar jaar. Je kunt het voor jezelf misschien makkelijker maken als je niet op elke slak zout legt. Pick your battles is de beste opvoed tip die er bestaat wat mij betreft, ook naar je schoonmoeder toe. Wij kregen ook lelijke dingen af en toe, maar het kwam uit een goed hart. Bedanken en wegleggen, en eventueel tevoorschijn halen voor bijv waterspelletjes op de opvang of logeerpartijtjes. Wij waren trouwens 25 en 26 toen de oudste werd geboren, ook niet echt oud
Jemig komt niet vaak voor dat ik hier iemand echt vind zeuren maar dit valt echt in de categorie zeuren .