Ineens weer veel spugen...

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Lovely2011, 4 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Hallo,

Mijn dochter is nu ruim 5 maanden. Ze krijgt al vanaf dat ze een paar weken is Nutriton door haar voeding vanwege het spugen.
    Dit heeft lange tijd heel goed geholpen.
    De laatste weken merk ik dat ze weer erg vaak aan het spugen is.
    Vooral vandaag waren haar kleertjes echt steeds nat van het spugen.

Ze lijkt er niet echt last van te hebben en haar eetlust is ook goed.

Ze krijgt sinds 4 maanden af en toe wat groente en fruit, steeds een beetje meer.
    Ze krijgt 3 tot 4 flessen per dag.
    Ligt er een beetje aan hoe haar fruit en groente gegeten wordt....

Ik vind het moeilijk om in te schatten of ze een fles nodig heeft omdat mij lijkt dat wanneer ze spuugt ze "vol" is.
    Ze drinkt hem trouwens wel altijd als ik hem aanbied, dat is geen probleem.

Nu kreeg ik al de opmerking van iemand of ze niet ergens allergisch voor is. Kan dit zo zijn?
    En is het dan het verstandigst om een paar dagen helemaal te stoppen met groente of fruit?
    Het is niet zo dat ze na groente of fruit spuugt, eigenlijk de hele dag door.
    Zie haar ook regelmatig weer melk terugslikken, soms uren na de voeding....

Ik moet donderdag ook naar het CB, dus vraag het daar ook nogmaals.. Maar zij gaven vorige keer aan dat het "erbij hoort" maar vind het nu wel vervelend worden.

2. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik stel gelijk nog een vraag ;)

Mijn dochter krijgt nu Forte 1 voeding en ik heb een pak Standaard 2 staan voor als ze 6 maanden is...
    Mogen deze 2 voedingen gemengd worden (dus 3 om 3) voor de overgang of is dat niet nodig? Of mag het niet?

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Ja hoor, voor de overgang mag dat zeker.

Groetjes eveline

4. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Hoi Eveline,

Bedankt voor je antwoord ;)
    Maar het ging me eigenlijk vooral om de eerste post, hahah...
    Had je die misschien ook gelezen?

5. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Sorry! Vervelend dat je dochtertje weer wat meer spuugt. Zijn het hele flessen die er in golven uit komen of mondjes terug? Mondjes terug zijn geen probleem, maar hele flessen/golven wel. Je kan eens proberen of het helpt om de voeding iets meer in te dikken. Als dit niet voldoende helpt, kan je het beste even met een arts overleggen.

Wanneer ze verder geen klachten heeft behalve het spugen denk ik niet dat ze een allergie heeft. Wanneer dit wel het geval is, kan je beter even met de arts overleggen hoe verder.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina