Me dochter drinkt fles moeilijk

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamalovesJ, Jan 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Hoi meiden

Sinds een week ben ik weer verhoogd met de flesvoeding
    zit nu op 190cc en 6 scheppen(210) geef ik nu.
    alleen me dochter doet nu erg moeilijk met de fles..

ze is erg aan het zuchten en steunen...ook het laatste beetje wilt ze niet meer.
    Geef ik nu teveel? moet ik minder gaan geven? :(

Juist is ze een gulle drinker, maar nu gaat het er erg vermoeiend in de voeding...

Ook is ze alleen maar aan het kauwen op de fles...en duwt ze hem steeds uit haar mond met haar handjes...ik vind het best lastig dit...want ze heeft even gehad dat ze ook wat langer sliep overdag...maar nu omdat ze maar net aan de helft op drinkt slaapt ze ook weer slecht..en komt ze veel s'nachts.

ik las op internet dat het ook een teken kan zijn dat ze toe zijn aan vaste voeding? of zit ik hier helemaal naast...
    of moet ik gewoon weer verlagen met de voeding? :(

2. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    ( me dochter is trouwens net 4 maanden )

3. angelique1984

Dec 30, 2011
    98
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde. Ben benieuwd.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Veel te grote flessen! Max. 180 water + 6 schepjes geven. Geen wonder dat ze niet hoeft. Het is naar behoefte en mischien heeft ze er geen behoefte aan...! Wat gaf je eerst?

5. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Ben juist op advies meer gaan verhogen
    ze zat al over de 180 namelijk.
    bij het cb word gezegd dat 210 helemaal niet te veel is voor een kindje van 4 maanden....(ook vriendinnen in omgeving geven rond de 200 of meer)

Maar misschien is dit een teken dat het voor haar toch nog te veel is....ondanks ze nooit moeilijk heeft gedaan met voedingen die verhoogd werden...

Ik ga denk ik maar verlagen...

6. misa

misa Niet meer actief

Tja niet elk kind is hetzelfde. Hier gaat het al maanden moeilijk en krijgt ze flessen van 4 of 5 schepjes voeding erin. Ze is 7,5 maand. :)

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je kunt rustig zulke flessen aanbieden, maar gewoon stoppen als zij stopt. Kan zijn dat ze even niet zo lekker is, dat ze nu even minder wil...
    Teken dat ze toe is aan bijvoeding lijkt het me iig niet, daar past grote en onverzadigbare honger eerder bij....

Ik voed hier op verzoek en verhoog pas als ze standaard de fles helemaal leeg drinkt. En als ze dan een grotere fles krijgt, zie ik wel wat ze opdrinkt.
    Hier nog steeds op 120/4 trouwens. Heb wel een kleine eter en ze heeft reflux, anders zou het mogelijk wel al 150+5 zijn geweest, maar groter echt niet.

8. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Gelukkig is niet elke kind het zelfde..
    zou een beetje saai worden haha.

Ik stop ook gewoon als ik merk dat ze niet meer wilt en moeilijk begint te doen..
    en anders doe ik een stapje terug met de voeding.

(al was dit ook meer een vraag van kan het aan andere dingen liggen?) want ze is altijd een gulse drinker geweest en nooit moeite met de hoeveelheden.

9. justme66

justme66 Fanatiek lid

Aug 22, 2010
    4,224
    0
    0
    hier lukten zulke grote flessen ook niet, gewoon verdelen over meer flessen.

10. Ona

Ona Fanatiek lid

May 8, 2011
    1,469
    1
    36
    Ik zou toch weer voor de 180/6 gaan. Het gaat namelijk om de schepjes melk en niet om het water. Als ze met 190 cc wat laat staan krijgt ze misschien niet genoeg voeding binnen (180 is minder geconcentreerd). Je zou 't misschien een keer kunnen aanvullen met Nutriton of rijstebloem? En heb je al een andere flessenspeen geprobeerd? Een met een kleiner gaatje. Daar drinken ze wat minder gulzig door. Bv. die van Difrax.

11. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Toen je de fles bent gaan verhogen, heb je toen ook 1 fles laten vallen? En voed je op verzoek, of op tijd? Heb je het idee dat ze pijn heeft (door bv spruw)? En hoeveel drinkt ze nu op een dag?
    Overigens gaan heel veel kindjes rond de vier maanden minder goed drinken..

Share This Page