Ik weet dat er meerdere onderwerpen zijn geweest ,maar die zijn gesloten en ik heb mijn vraag er niet echt tussen kunnen vinden. Ik weet dat de meningen over loopstoeltjes heel erg verdeeld zijn. Wij hebben er geen een ,maar we twijfelen nu toch om er 1 aan te schaffen. Mijn zoontje kan nu voor 3 maand al heel goed zitten. Sinds een maand merk je dat hij zich op andere manieren wil voortbewegen ,omdat hij denk ik meer wil zien. Het kruipen lukt hem (nog) niet als het al iets lukt is het tijgeren achteruit Nu vind ik dat geen probleem aangezien kruipen vanzelf komt wanneer hij er aan toe is. Nu begin ik te denken misschien is een loopstoeltje dan een idee zodat hij zich toch een beetje kan voortbewegen. Nu is mijn vraag: Belemmerd een loopstoeltje in kruipen/tijgeren? Alvast bedankt voor de reacties.
Mijn zoontje kroop liever niet omdat hij het in de loopstoel makkelijker en sneller vond gaan. Ook heb ik het idee dat hij door het loopstoeltje er langer over heeft gedaan om echt te gaan lopen (hij werd er gemakzuchtig van naar mijn idee) Als je er 1 aanschaft zou je kunnen kijken dat je hem er niet te vaak en te lang in laat zitten. Het ding was wel ideal om langs te lopen toen mijn zoontje nog net niet los durfde te lopen
onze uk zit erin vanaf ongeveer 6.5 maand. rond die tijd is hij ook gaan tijgeren. en snel ook hier heeft het hem totaal niet belemmerd met zijn ontwikkeling, met 9 maanden ging hij zelf zitten, staan, kruipen en langs de tafel lopen. gewoon lekker aanschaffen en zoals eerder al gezegd is, zolang de voetjes plat op de grond kunnen en ze er niet te lang inzitten kan het echt geen kwaad. groetjes, miranda
Naomi is er met ong. 6/7 maand erin geweest. Het heeft haar niet belemmerd qua tijgeren, kruipen lopen etc. Een vriendin heeft haar dochter ook bij bij in de loopstoel gehad, haar dochter was toen 6 maand oud. En deze vond het zo leuk dat ze hooguit 5min. per dag er even in ging ( langzaam uitgebreidt). Denk dat je het ook wel aan je kindje kan zien wanneer deze eraan toe is. Geen enkel kindje is gelijk! En de een is wat sneller met andee dingen, maar het belangrijkste is: ALS ZE ALLEMAAL 3 ZIJN, ZIJN ZE ALLEMAAL NET ZO VER!
hoi, let erop dat je kind er niet te lang in zit, zodat je het nog wel stimuleert om zelf te lopen en te kruipen. Kruipen m.n. is belangrijk voor de ontwikkeling van de samenwerking tussen de beide hersenhelften. Slaat je kind het kruipen over, dan is 1 van de mogelijke gevolgen dyslexie namelijk. Maar volgens mij is het dus uiteindelijk zoals met de meeste dingen: wanneer je het met mate aanbiedt, is het prima...
wij hebben er ook 1tje aangeschaft we hebben hem nou een week en ze zit er elke dag max een 30 min in en ze gaat de kamer al rond ze vind het ook harstikke leuk wij hebben zelf zoiets van als we haar er niet te lang indoen is er niks aan de hand
Even wat anders, waar kopen jullie een loopstoeltje en wat kosten ze? Ik heb al overal gezocht op internet, maar kan niks vinden...
Ze kunnen erin vanaf 6 maanden, maar als je kindje dan met steun nog niet kan blijven zitten, zou ik even wachten. is dat geen probleem, dan mag het wel. @ setteke: kijk eens op www.aktiebaby.nl. volgens mij staan ze daar wel op, heb je in elk geval een idicatie. groetjes, miranda
Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat we er vanmiddag maar 1 gaan halen. Vermoed dat Mason het onwijs leuk gaat vinden. @ setteke, ik heb er 1 gezien bij de kruidvat van Bambino voor 30 eruo.
bij de prenatal heb ik een chicco stoelje gekocht die koste 69,- best prijzig, maar oooh zo leuk, deze heeft wel heel veel geluidjes en muziekjes. mijn dochtertje rend de hele woonkamer door, en de kat achterna. ik denk niet dat dit stoeltje het kruipen in de wegstaat. zolang je je kindje maar geen uren erin laat zitten!
Hallo Mijn dochter heeft vanaf 3 maanden in de heupbandage gezeten. vandaar dat ze onder controle is/was van een orthopeed en die was echt ANTI loopstoel, zowel voor haar als voor "gezonde" kindjes. Het is echt zo slecht voor de ontwikkeling van het bekken! Groetjes
De ene arts zegt van wel...de andere zegt dat t geen kwaad kan als je het niet langer doet als 30 minuten per dag. Ook het CB zegt dat t geen kwaad kan als je hem maar met mate gebruikt en hem gebruikt wanneer de kleine goed kan zitten en met de voetjes plat op de grond kan
Ja, daarom koop ik er ook geen een, ze gaan vanzelf wel lopen als ze daar aan toe zijn! en ze kunnen nog een leven lang lopen! Maar vind alle verhalen wel leuk, in die zin kan ik wel begrijpen dat iemand een loopstoeltje koopt, het kriebelt bij mij ook wel dan, maar denk dan toch even verder!
Ik heb besloten dat ik wachtte totdat Jari kroop. Dat was met ruim acht maanden. Toen besloot ik dat ik het toch niet ging doen. Mijn gevoel zei me dat ik het in ieder geval niet voor het kruipen wilde. Mede om de reden die Rozemarijke noemt.
Nou ik had het kinderstoeltje gekocht en in elkaar gezet. Mason erin gedaan en hij ging een zo'n onnatuurlijke houding aannemen dat het niet goed voelde. Ook met mijn twijfels erbij die ik al had heb ik het stoeltje direct terug gebracht. Dus voor hier ook geen loopstoeltje. Hij zal zich vanzelf wel een keer vooruit verplaatsen als hij daar aan toe is, dmv kruipen/tijgeren.
Ik vind het eigenlijk wel slim van je dat je het gewoon geprobeerd hebt. Je kunt het inderdaad zo weer terugbrengen als je het toch niet ziet zitten. En ik denk dat je goed naar je kindje zelf kijkt door hem erin te zien zitten. Zo kun je zien of je kleintje er wel of niet natuurlijk in zit.
Waar heb je dit gelezen, Rozemarijke? Ik zou wel meer over dit onderzoek willen lezen! Alvast bedankt!
Ik zal ook even antwoord geven: Ik heb het meegekregen vanuit een studieboek van school. Ik zal het eens opzoeken als ik eraan toekom. Wel vond ik dit artikel op het web: Onze baby's kruipen te weinig BRUSSEL - De populariteit van moderne kinderzitjes en houten vloeren maken dat baby's tegenwoordig minder vaak over de grond kruipen dan vorige generaties, zo schrijft de Sunday Telegraph. En volgens deskundigen is dat geen goede zaak. Baby's brengen minder tijd op hun buikje door dan vroeger. Of, om met onderzoekster Sally Goddard Blythe te spreken, 'ze krijgen minder tummy time'. En dat vindt deze directeur van het Instituut voor Neurofysiologische Psychologie in het Engelse Chester geen goeie zaak. Want daardoor leren ze minder goed kruipen, en die activiteit is juist van zeer groot belang voor het evenwichtsgevoel, de hand-oog-coördinatie en de motorische vaardigheden die de mens nu eenmaal nodig heeft. Volgens Goddard Blythe heeft een baby de vloer nodig om zich goed te ontwikkelen. Maar in plaats daarvan, brengt de kleine tegenwoordig steeds meer tijd door in speciale, comfortabele stoeltjes of kinderwagens. En als gevolg van de campagne om kinderen op hun rug te laten slapen, waar op zichzelf niets mis mee is, worden ze wanneer ze wakker zijn ook minder vaak op hun buikje gelegd dan vroeger. Daardoor, zo vreest de psychologe, maken baby's een aantal zeer belangrijke ontwikkelingsfases niet meer door, met alle gevolgen vandien. Voor hun evenwichtsgevoel bijvoorbeeld. Of voor de kracht in hun nek en bovenlichaam, die bij het kruipen wordt ontwikkeld. Ook de coördinatie tussen oog en hand die nodig is om later goed te kunnen schrijven, wordt hierdoor onvoldoende ontwikkeld. Ook Christine Macintyre, van de universiteit van Edinburgh, waarschuwt voor de negatieve gevolgen van het feit dat kinderen steeds minder vaak kruipen. 'Ouders vinden het erg indrukwekkend als een baby die fase overslaat en meteen gaat lopen. Ook denken ze hun kind te beschermen tegen verwondingen bij het kruipen over de houten vloeren die we steeds vaker hebben. Maar de kruipbeweging, waarbij steeds tegelijk één hand en één been aan de andere kant van het lichaam worden opgeheven, is juist bijzonder belangrijk. Kinderen die problemen hebben met hun handschrift of met de coördinatie, hebben heel vaak als baby te weinig gekropen.' Is misschien niet zoveel zeggend, maar ik kan zo gauw even niets beters vinden.