Heb je echt een puf cursus nodig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zomaar, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb je ECHT een puf cursus nodig?

  1. Ja het maakt de bevalling stukken makkelijker

  2. Hoeft niet het is iets extra's om steun aan te hebben

  3. Nee totaal niet nodig

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. zomaar

    zomaar Fanatiek lid

    29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Wie heeft er ervaring met een bevalling zonder dat je een puf cursus heb gehad? Heb je nu echt zo een cursus nodig of is het gewoon iets extra' s wat je zou kunnen ondernemen?
     
  2. amber1978

    amber1978 VIP lid

    7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    ik heb er weinig aan gehad !

    En ik denk dat iedere vrouw wel weet hoe ze moet bevallen
     
  3. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik heb er geen gehad en mijn eerste bevalling was echt een eitje,het ging allemaal vanzelf.
     
  4. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik heb hem wel gehad en NIET nodig gehad wb puffen. Ik ben ook ingeleid dus het liep allemaal wat anders. heb het wel voor de oefeningen na de bevalling ;) nodig gehad. bekkenbodemspier trainen e.d.
     
  5. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik hoop dat ik er snel achter mag komen,maar ik kan me niet voorstellen dat de cursus die ik gehad heb me beter door de bevalling heen helpt.
    alles wat ze me daar verteld hebben hadden ze me ook op een a4tje mee kunnen geven als ik eerlijk ben.
    maar dat kan ook liggen aan de cursus die ik gedaan heb natuurlijk, tenslotte heb je tegenwoordig zoveel cursussen.

    joyce
     
  6. Pris

    Pris Fanatiek lid

    De gyn in t ziekenhuis heeft mij afgeraden te gaan (moet rust houden) volgens hem lukt t ook wel zonder cursus! Of dat echt zo is kan ik binnenkort pas zeggen ;)
     
  7. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    Bij m'n eerste zwangerschap heb ik het niet gedaan.
    Maar ga deze x aan de zwangerschaps yoga om wat ontspannings oefeningen te leren, aangezien ik tijdens de bevalling in paniek raakte van de weeën.

    Ik denk dat het heel persoons gebonden is. Als je heel rustig bent is het denk ik minder snel nuttig, dan als je snel in de stress schiet, dan kan het je misschien juist helpen.
     
  8. zonnetjes

    zonnetjes Fanatiek lid

    19 aug 2006
    3.079
    0
    0
    drenthe
    per meid verschillend natuurlijk, maar ik (en de rest van de dames) vonden de pufavonden bovenal erg gezellig. je kunt ervaringen uitwisselen, vragen stellen (die heeft vrijwel iedere zwangere) en als ik nou naar de vk ga heeft ze het vaak over "dingen" van binnen en die benoemingen heb ik dan op zon pufavond geleerd, dus weet dan waar ze het over heeft.
    kijk zon bevalling is bij ieder weer anders, en moet je gewoon zo beleven. maar ik had de pufclub niet willen missen hoor! straks als iedereen bevallen is, komen we weer bij elkaar, wordt weer heel gezellig.
     
  9. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Niet gedaan en achteraf ook echt geen spijt gehad. Ik zie (zag) mezelf echt niet in zo'n klasje zitten ;)
     
  10. Harmless

    Harmless Fanatiek lid

    14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wel gedaan. Geen spijt van gehad maar geen puf-manier gebruikt. Dus het is niet ECHT nodig. Ik vond het voornamlijk fijn om voor de zekerheid al van alles op de hoogte te zijn. (Vacuumpomp, APGAR score etc etc.) Ik denk dat ik wel raar had staan kijken als onze kleine zo'n antenne op zijn kop had gekregen en ik dit van te voren niet eerder had gezien/gehoord.
     
  11. leonietje24

    leonietje24 Fanatiek lid

    25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Ik heb yoga gedaan en er niets aan gehad. Mijn instinct heeft me geleid door de bevalling. Het gevoel neemt het over vond ik zelf.
     
  12. Patricia1980

    Patricia1980 Bekend lid

    11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik heb ook geen cursus gedaan, en nooit spijt van gehad. Op het moment dat je bevalt gaat het allemaal vanzelf, en de vk of gyn geeft je wel aanwijzingen mocht dat nodig zijn. Voor de gezelligheid is het natuurlijk leuk zo'n cursus!
     
  13. Female

    Female Niet meer actief

    Nee, ik hou helemaal niet van dat soort dingen.
    En geloof me, zo'n cursus heb je écht niet nodig als je aan het bevallen bent.
    Gaat allemaal vanzelf, en als je even iets niet weet vertellen zij het je wel.
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm tja ik wilde ook eigenlijk gewoon echt niet

    maar hier een hubby die denkt dat ik dat wel nodig had en me dus min of meer "gedwongen" heeft te gaan
    wel tussen " want tja.. was er uiteindelijk zelf bij natuurlijk

    maar buiten dat het toch wel interessant was was het ook onwijs gezellig.
    en het puffen tja.. ik denk niet dat ik dat straks nog weet
    maar hoop andere dingen zoals inderdaad mogelijkheden tijdens je bevalling en de dingen erna
    zijn toch best wel interessant

    en de oefeningen voor het kraambed liggen startklaar op het nachtkastje *grin*
     
  15. Milla

    Milla Niet meer actief

    Het ligt eraan wat je redenen zijn om zo'n cursus te volgen.
    Als je het enkel doet om te leren puffen, dan zou ik niet op cursus gaan want dat kan je verloskundige je binnen een paar seconde uitleggen als het zover is..

    Ik ben drie keer op cursus geweest, tijdens de eerste zwangerschap ben ik op zwangerschapsgym geweest en heb ik met mijn partner de cursus 'samen bevallen' gedaan. In de tweede zwangerschap heb ik yoga gedaan. Mijn redenen hiervoor was niet zo zeer om te leren bevallen, of om fit te blijven, maar omdat ik het contact met andere zwangeren zo ontzettend leuk vond, ook dat kan dus een reden zijn!
     
  16. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    ik had geen cursus gevolgd en nu ook niet.
    Ik vind het onzin zon cursus we zijn gemaakt om te bevallen... en je leest tegenwoordig ook zoveel over hoe je weeen enzo kan opvangen.
     
  17. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ik heb het wel gedaan en ik heb er ook wel iets aan gehad. Natuurlijk kom je die bevalling toch ook wel door zonder cursus, maar ik was blij dat ik sommige dingen had geleerd, die ze in het ziekenhuis 'even' vergeten waren. Zoals mij te laten plassen binnen zoveel uur na de bevalling. Het is dat ik er zelf mee kwam, de verpleegkundige excuseerde zich al dat ze er niet meer aan had gedacht. Heel fijn, hier kun je namelijk blaasproblemen door krijgen tot incontinentie aan toe.
    Verder heb ik ook wel wat gehad aan alle houdingen enzo, waar je op moet letten tijdens je zwangerschap. Ik heb toch snel last van mijn rug, maar moet zeggen dat ik weinig klachten heb gehad.
    We hadden verder ook een gezellig klasje en een leuke lerares, dat scheelt denk ik ook stukken.
     
  18. marsab

    marsab VIP lid

    6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Doe het wel, maar ga er (mocht ik nog eens zwanger raken) voor de 2e keer niet heen.
    Zo boeiend is het nou ook weer niet.
    Eerder voor de gezelligheid en dat je even weet hoe je bepaalde dingen aan moet pakken.
    Maar goed, het meeste staat ook in boeken vermeld! ;)
     
  19. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hier hetzelfde!
     
  20. Loess

    Loess Actief lid

    14 feb 2007
    267
    0
    0
    ik heb gin cursus gevolgd en mijn bevalling was supr goed gegaan... dus ik denk dat ik ut nu weer niej doe
     

Deel Deze Pagina